Pius
Vad sjutton ska man ge en grabb man knappt känner på 19 år och som i dagarna har tagit studenten?

Vi är bjudna till studentmottagning och eftersom vi aldrig har varit på någon förut så blir vi ju ganska fundersamma över vad det är tänkt att man brukar ge.

Förslag tack!

Pius
Wilmer
Jag minns inte att det var presenter på min tid utan stora blombuketter, men det har säkert ändrat sig....
ninnisky
På mina söners tid, dryga 20 år sedan, fick de bl a "snygga" pennor, badlakan, temuggar och böcker i ämnen de var intresserade av.
Det har säkert ändrat sig idag - men ger kanske lite tips ändå!!
GunnellF
Ja det är ju svårt att veta vad man ska ge när det inte är ens egna barn som tar studenten. Men presentkort funkar väl alltid även om det kan kännas lite "tråkigt".
Pius
CITAT (GunnellF @ 05-06-2009, 10:30) *
Ja det är ju svårt att veta vad man ska ge när det inte är ens egna barn som tar studenten. Men presentkort funkar väl alltid även om det kan kännas lite "tråkigt".


Ja det tänkte jag också på, presentkort alltså. Så det lär det nog bli.

Men inte sjutton fanns det sånt trams på min tid. för 30 år sen. Vi hade studentbal men mer var det då inte.

Pius
GunnellF
CITAT (Pius @ 05-06-2009, 12:19) *
Ja det tänkte jag också på, presentkort alltså. Så det lär det nog bli.

Men inte sjutton fanns det sånt trams på min tid. för 30 år sen. Vi hade studentbal men mer var det då inte.

Pius



Håller med! Det har blivit sånt ståhej kring det här, dessutom är ju studenten idag inte vad den var förr. Nu går ju alla (nästan i alla fall) ut gymnasiet - förr var det andra krav för att ta studenten.
green
Pengar uppskattas nog alltid vid studentmottagningar, de brukar ju samla på sig en heldel slantar den dagen. Annars så kan man bara ge dem en DVD-box eller en fin skjorta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon