Full version: Höstens energiryck
Eva i Skåne
Jag fick möjlighet att ta en extra fridag idag och här lyser flitens lampa samtidigt som jag inte kan hålla mig från forumet helt.
Nybakat bröd, nykokt sylt, tvätt på torkvindan och snart ska jag springa ett varv med dammsugaren också.
Fan vad präktig man kan vara ibland. Det är nästan lite äckligt blink.gif

Sådana här energiryck inträffar dock ytterst sällan, så det gäller att ta vara på tillfället rolleyes.gif
Gunvor Nilsson
Ja, har du fått nån virus? ohmy.gif

Sätt dej inte ner för då brukar det gå över! laugh.gif laugh.gif

/hälsar Gunvor
estet
Smittar det? biggrin.gif
ariana
JA vi är nog många som får energiryck dessa vackra solskensdagar rolleyes.gif
skönt så länge det varar---fliten smile.gif
Almdalen
Är ni många som har fått överskottsenergi så tar jag gärna emot all hjälp jag kan få, behöver både hjälp med städning och fönsterputsning!!!!!
wub.gif laugh.gif
renate
tongue.gif Jag var ledig både måndag och idag,huiiii vad det gick undan .Igår kom alla lökar i jorden ,fönstren på altanen blev putsade.Idag fick jag äntligen fönstret på kortsidan på altanen levrerat och monterat,det blev putsade med,altanen städade jag med.Vardagsrummet blev dammat och så "sprang jag ett varv med damsugaren"usch,lite rensning i trädgårdsgången hann jag också med,sedan cyklade jag till affären och handlade,då var kl.16:00,jag hade totalt glömt bort att äter det gjorde jag på altanen,där var 25 grad.Med hunden gick jag 3 mindre rundor.Nu är jag klart för idag,imorron skall jag jobba.Oij vilket skryt ni fick höra här,men så duktig är jag inte varje dag. smile.gif
Trötta hälsningar Renate
Christine
Jag har åxå fått en energikick utav höstsolen, alla innanfönster är inne och putsade, sen har jag som mål att varje dag ta ett rum och städa grundligt från "topp till tå" (undrar hur många dagar/timmar jag orkar innan jag skjuter allt på framtiden?? men bäst att passa på medans man har inspiration.) skulle ha varit ute och plockat några till trattisar, men vill inte komma ivägen för älgjägarna.....

Gud va duktig jag är, om jag får säga det själv. biggrin.gif
pejahren
Jag har grävt upp dom sista tagetesen och slängt i komposten idag, nu var det inte mycket mer att spara på. (har tidigare sett lätt nedlåtande kommentarer om tagetes här, men erkänner endå att jag har dessa förkastliga (?) blommor i några rabatter)

Det blir inte tid att göra mycket i tr¨dgården under veckan numera, mörkret kommer så tidigt wacko.gif

Har gjort en sista beställning av lökar som skall planteras i diverse rabatter runt om, hoppas dom kommer före snön, bara. rolleyes.gif
vickeva
Ojojoj, jag känner mig som en deghög...sad.gif
Är hemma med sjukt barn, men jag kunde ju gått ut en liten stund, hon är ganska stor och klarar sig faktiskt själv... wub.gif
Killensomvillhagrönafingrar
Jag har mitt eget lilla "batteri" hemma, en dotter på snart 6 månader wub.gif

Det spelar ingen roll hur trött man är, ett litet jollrande och ett stort leende så är man pigg.

Då jag jobbar och min fru är hemma så är det jag som får ta tag om min Saga Sol på kvällarna. Vanligtvis börjar vi med att äta tillsammans, en sked till henne en till mig. Sedan sätter jag henne i babysittern och sätter på stereon, genom att små dansa och prata med henne kan jag då fixa med huset. biggrin.gif

Så igår satte jag byggde jag en innervägg och dansade till Steve Wonder, Saga Sol lade stämmorna. Med tanke på omständigheterna så har jag fått en dotter som trivs bättre till ljudet av hammaren än när det är tyst och lugnt.

Det enda problemet är att hinna allt, det till nästa sommar måste vi en gräsmatta att tumla runt på, ett barnrum till alla leksaker, en sandlåda och ett rejält stängsel så att hon inte vill utforska vägen

En liten koja av flätad pil vore inte fel heller tongue.gif
Ewa L
Hade läst rubriken slarvigt: "Höstens energid ryck hade jag fått det till.
Tänkte att det är precis vad jag behöver, trött och slö som jag är.

Inte 17 blev jag något piggare av att se hur duktiga ni är! rolleyes.gif biggrin.gif

GÄÄÄSP! Jag tror jag lägger mig på sidan och somnar om. laugh.gif
Blomstersmurfen
Vad avundsjuk jag blir på er!!! Nyss hemkommen från sjukhus efter en steloperation av ryggen kan jag inte göra någonting mad.gif .
Frustrationen bara växer - jag som har en del "nyinköpt" kvar att plantera och kallare och kallare blir det... Inte kommer jag kunna gräva några gropar i höst, eller höststäda eller kratta... Och gubben som tjatat hela säsongen på mig att inte köpa fler växter än jag hinner och orkar plantera INNAN jag handlar nästa gång.

wub.gif Hej älskling, jag vet att du sagt att du vägrar gräva fler gropar, men...

Oooops!
kryddan
CITAT (Blomstersmurfen @ 15-10-2003, 10:53)
Nyss hemkommen från sjukhus efter en steloperation av ryggen kan jag inte göra någonting mad.gif .

Uj uj - steloperation låter inget mysigt alls sad.gif Förstår om du är frustrerad, men försök och ta det lugnt..

Jag blev lite, bara LITE smittad av alla hurtbullar så jag tog och putsade två genomskitiga fönster! Och fönsterputsning är bland det värsta jag vet mad.gif mest för att det aldrig blir riktigt bra.. Nu kan man iallafall titta ut igenom dem och det är ju alltid något smile.gif

Har föresatt mig att ta två om dagen och se det som ett litet minigympingpass laugh.gif
renate
ohmy.gif Vad har all energi tagit vägen?Det var seeegt på jobbet idag och ännu segara nu, har redan tagit en liten tupplur framör tv'n,det ända vettigt jag har gjort idag :går en promenad med hunden. sad.gif hälsn.från "lata" Renate
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon