Full version: Pärlhagtorn
Öjebyn
Hej!
Har fyra st Pärlhagtorn som varje år blir angripna av något som ser ut som löss. Hela trädet blir kletigt och får svarta fläckar på grenar och stam. Problemet har blivit värre med åren, tror jag. Har fått tips att spruta med en blanding av såpa som kokas i vatten och blandas med t-sprit. Tycker ej att det hjälper så bra. Vill slippa besväret med att bespruta. Hur undviker jag ohyran? Är det fel jord? Snart sågar jag ner dem...
Bassam

Tack för frågan
Du kan spreja på PROVADO , på grund att Provado går inne i växte med näring plus den behåller näring som stärka växter.
OBS ta bort skadad delar.
H:Bassam
KURT
CITAT (Bassam @ 27-05-2009, 23:27) *
Tack för frågan
Du kan spreja på PROVADO , på grund att Provado går inne i växte med näring plus den behåller näring som stärka växter.
OBS ta bort skadad delar.
H:Bassam



Har du någon aning om hur stora 4 st pärlhagtorn är? Det är knappast rimligt att spreja mindre träd med provado.
Öjebyn
CITAT (KURT @ 28-05-2009, 05:47) *
Har du någon aning om hur stora 4 st pärlhagtorn är? Det är knappast rimligt att spreja mindre träd med provado.



Tack för tipset, men jag skulle gärna vilja bli av med problemet. Finns det någon som vet vad man ska tänka på när man planterar ett pärlhagtornsträd vad gäller jord, läge zon osv. Första åren var trädet fint, köpre då ytterligare 3 ny träd. Det var ung. då problemet började med ohyran.
















Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon