titti49zon6
Inte vet jag om jag är enfaldig men nog trodde jag att alla som drabbas av ett större teleavbrott
får ersättning från respektive bolag vid ett större fel som varar en längre tid confused.gif
Vi har varit utan telefon och internet (en del även TV) i 21 dagar pga att en kabel som går över
älven gick av vid islossningen den 5 maj. Jag anmälde fel till Telia den 6:e och åkte bort och var borta till den 11:e maj.
När jag kom hem var det fortfarande fel men jag tänkte inte på att felanmäla min gamla mammas telefon(hon är 85 år)
och hon klarar inte av att sitta och knappra in alla uppgifter på mobiltelefon själv
Hur som helst så ringde jag upp Glocalnet nu på fm
och undrade om hon får någon ersättning
....svaret blev nej, hon har inte anmält felet
........men det var ju en kabel som gått av och hela bynca 70 hushåll har varit utan telefon i 21 dagar

......spelar ingen roll, hur ska vi veta att hon har fel på telefon ocm hon inte ringer

.......men snälla nån hon har ju varit utan telefon pga. kabelbrott
.......då får hon gå till en granne och ringa
.......men alla i byn är utan telefon så det går inte

.....ja utan anmälan så blir det ingen ersättning
......men om hela Stockholm skulle drabbas av ett liknande avbrott??? vad gör ni då.
.....ja, men det är ju skillnad, dom klarar sig ju inte utan telefon och då skulle ersättning utgå eftersom dom är ju så kloka så dom anmäler fel
......tack för den du, svarade jag så du menar att bara för att vi bor på landsbygden så måste alla anmäla ett större fel, för jag tror ju inte att alla Stockholmare skulle kunna anmäla fel, då brakar felanmälningssystemet ihop.

Vet att en som anmält till Tele 2 fått besked att hon inte får någon ersättning trots anmälan, vi får dock 800:- för telefonavbrottet och 800:- för internetavbrottet
Stort tack till Telia som dessutom stod för kostnaderna för vidarekoppling när dom såg att det skulle ta lång tid att åtgärda felet
KURT
I alla sådana här fall så gäller det att kontakta media (eller åtminstone låta förstå att man har mycket bra mediekontakter), det är det enda som kan få dem att ändra sig.
Alba
Min tanke var också precis det Kurt skriver.
Någon har tidigare nämnt att det är bra att hota med Sverker i Pluss.

Nog skulle jag också tagit för givet att det skulle komma ersättning automatisk. Om det är kabelbrott bör de ju veta vilka nummer som drabbas.
Om vi bor i glesbygd eller i Stockholm ska vi väl behandlas lika.
De kanske klarar sig från någon ersättning om de skyller på att man måste anmäla fel.......usch vilken kundvänlighet.
ängsvädd
Media och konsumentombudsmannen! Lycka till!
titti49zon6
tummenupp.gif Jag ringde till en reporter på NSD och bad henne kolla upp detta med
ersättning och nu på eftermiddagen ringde en herreman från Glocalnets högre skikt naughty.gif
han kollade vad som hade hänt och bad om mer uppgifter om min mammas abbonnemang, skulle
kolla uppgifterna och ringde sen 10 minuter senare och sa att mamma skulle få 800:- i ersättning tummenupp.gif
men nog är det väl märkvärdigt att man ska måsta gå till pressen för att få ersättning.
Glad är jag dock och hoppas att alla i byn får samma besked
Alba
Grattis......du lyckades.
KURT
Se exempel från ett annat forum hur företag försöker censurera forum och ta bort kritiska inlägg:

http://www.byggahus.se/bloggar/marlene%2Be...-i-forumet.html
ängsvädd
Bra jobbat Titti yahoo.gif
titti49zon6
Tack för ert stöd, det känns så skönt att få rätt mot dom stora bolagen tummenupp.gif
Alba
CITAT (titti49zon6 @ 27-05-2009, 20:13) *
Tack för ert stöd, det känns så skönt att få rätt mot dom stora bolagen tummenupp.gif



Ja visst gör det.
Du hjälpte mig en gång då jag hade dikussioner med Telia då jag missat att betala in på refillkortet. Tack vare dig och det tips du gav backade Telia.

CITAT (KURT @ 27-05-2009, 18:07) *
Se exempel från ett annat forum hur företag försöker censurera forum och ta bort kritiska inlägg:

http://www.byggahus.se/bloggar/marlene%2Be...-i-forumet.html




Otroligt...är det på detta sätt en del försöker tysta kunderna i stället för att ersätta om något gått fel.
Jag är inte förvånad.
Myosotis
Jag blir så arg när jag läser sånt ranting.gif vilken tur att du fick rätt men inte ska man behöva bråka för att få det man har rätt til!!!
KURT
"Teliakunder som varit utan telefoni och bredband får 800 kronor per tjänst som de varit utan.
Glocalnet ville i går inte uppge hur deras kunder kompenseras - men klart är att de får ekonomisk kompensation."

http://www.nsd.se//NYHETER/ARTIKEL.ASPX?ArticleID=4658698


Glocalnet försöker tydligen fortfarande smita undan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon