Full version: Ramryggsäck
Wilmer
Jag har gett upp att hitta något annat än ramryggsäck som jag kan använda (som apssar mig) på vandringar. Tyvärr slängde jag min 70 talare för att unna mig en ny(den hade blivit klistrig i vattenskyddet på toppen). Det var innan jag fattade att de är totalt ute. Katastrof!! Jag har letat, andra har letat.. Hittade en som kostar tror det var 8000 kr vilket känns överdrivet för min användning. Har någon därute tips confused.gif -cry-.gif

Red Top
Stadium har hyfsade ryggsäckar till bra pris. Annars är det väl Fjällräven som gäller.
Googla lite så hittar du alternativ.

Friluftsvaror har bra utbud och hyfsade priser. Just nu har de rea på H*löfs ryggsäckar.
Wilmer
Inga ramryggsäckar tyvärr no.gif .
Red Top
Stadium har en Aluminiumram
Wilmer
Ledsen, behöver en med hederlig utvändig ram, mycket luft osv. Inte massa kuddar och lulllull. Bättre avlastning dessutom. Helt enkelt outstanding komfort med ram -cry-.gif .
KURT
Det är nog hopplöst att finna en ny. Men det finns ju fortfarande gott om begagnade att köpa. Fjällräven gjorde lite mindre modeller, ofta med gyrosystemet (som endel gillade andra inte). Annars finns det ju också Haglöfssäckar, deras ramsäckar Skarja, Alaska och Grönland kan man fortfarande hitta gott om begagnade. De är oftast i bra skick.
Sne4
Har du verkligen provat 'riktiga' vandringsryggsäckar som går att ställa in ordentligt?
Nu var det länge sedan jag köpte min, men jag har för mig att (då) gick brytgränsen vid 2000kr med skrotbärsystem och vettiga. Prova att åk till en rejält välsorterad affär och prova - så du kan få hjälp med
alla inställningar. Tyvärr så har jag slängt mina gamla ramryggsäckar på tippen för några år sedan.
andersen
ÖB har kanske någon gammal militär model.
Wilmer
Problemet med softisar och de med inbyggd ram är att de är för täta mot kroppen, jag svettas och får skav på nolltid förutom det extrema obehaget. Plus att jag inte kan bära nästan någon vikt i dem jämfört med en med ram, där känns det som om det går att bära obegränsat. Jag gillar att tidvis gå och hålla ut ramen för att lufta, lätt som en plätt. Osv.osv. Jag har letat begagnade i perioder, men det är itne så vanligt heller, många har nog (som jag också) slängt de gamla. Jag vill inte ha en liten säck heller, måste ju få plats med lite saker!

En gammal militärryggsäck har jag, den är bra till dagsturer och för fisket. Jag ska vårda den med kärlek nu, kanske ska sluta ha den till fisk rolleyes.gif .
KURT
Det är inget problem alls att hitta begagnade fjällrävenryggsäckar, även Haglöfs rammodeller hittar man utan problem. Men ibland vet ju inte folk vilken modell de har ens, så man får gå igenom en massa andra innan man hittar dem.
*Stintan*
Sån här kanske

http://www.getout.se/item.asp?item=10127
Meriona
Det finns ju ett annat alternativ, låt pojkvännen bära och så kan han ha vilken typ av ryggsäck som helst, du behöver inte bekymra dig? confused.gif flirting.gif naughty.gif Det är ju bara att påtala att det är totalt omöjligt att ha en ryggsäck på sig samtidigt som man plockar bär och svamp! innocent.gif
Wilmer
Tackar för ert engagemang. 100 liter är lite för stort, men kul att den säljs! Kurt, var hittar du de begagnade? Jag har bara letat på nätet, loppisar och auktioner, men inte sett röken av någon. Ge mig gärna tips..

Meriona - ska vi ut och vandra behöver vi varsin, tror knappast att jag får med honom om han ska bära tält, två sovsäckar, kök, mat och våra kläder medans jag plockar svamp rolleyes.gif . Det är inte han som gillar att röra på sig giggle.gif

Jag kan inte fatta att jag kastade min gamla, hur pantad får man vara. ranting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon