Full version: Telia grrrrrr
skogstroll
jag är så jäkla arg på Telia!!! Förra sommaren skaffade jag ny mobil med Telia. Jag bad dem uttryckligen två gånger att portera mitt tidigare nummer till detta nya abonnemang. Visst skriv på avtalet vi skickar så lägger vi det numret på det nya abonnemanget. Jag var tvungen att skriva på detta för att få över (portera) numret till abonnemanget jag skaffat till min nya mobil. jag ville ju såklart inte ha TVÅ abonnemang men bara en telefon, då hade jag ju såklart skaffat en till mobil....grrrr ranting.gif

De "glömde" visst säga att de lurade på mig ett till abonnemang så jag skrev ju på glatt och kunde ju använda mitt nr. På sista tiden har jag fått så anmärkningsvärda fakturor att jag ringde idag och sa att det måste vara något fel eftersom jag har två abonnemang...

"neeeej vi kan inte göra nåt om du skrivit på avtalet" sa hon mopsigt. "Har du inga belägg för vad kundservice sa så kan vi inte göra något smile.gif" Hade tantan varit i närheten hade hon fått en spade i huvudet... snacka om fräckt att bara ha ett sätt att nå kundservice, via telefon, och sen hävdar de att jag inte kan styrka det jag säger... fy sjutton aldrig mer Telia. Inkompetenta människor... borde lärt mig från förra gången jag hade abonnemang där! den gången fick jag 75 kronor i kompensation för att min mobil inte fungerade i något nät alls, men abonnemanget fick jag dras med... ninja.gif så vad ni gör skriv brev till dem om ni ska göra nåt motsvarande så ni kan belägga det
Bettis
Fy så tråkigt för dig, förstår att du är ranting.gif , men tyvärr händer nog detta hos "alla" bolagen.
Myosotis
ranting.gif Ja det är ju inte klokt hur oförskämda de kan vara. Hade just en liknande erfarenhet med optimal telecom och funderade därför på att gå tillbaka till telia, men det är väl ingen idé...
skogstroll
CITAT (Bettis @ 22-05-2009, 12:12) *
Fy så tråkigt för dig, förstår att du är ranting.gif , men tyvärr händer nog detta hos "alla" bolagen.


jo det gör det säkert ibland fast jag haft 3, och Telenor så har de aldrig varit såhär korkade... man borde ju kunna kontakta dem via deras hemsida i alla fall tycker man
Alba
Jag hade en diskussion med Telia ang mitt abonnemang på mobilen. Jag visste att de kunde backa på sina bestämmelser. Det hade de gjort med andra jag pratat med.
Går inte göra något svarade kundtjänst flera gånger.
Då skrev jag ett brev till Telia..........förklarade att var de inte mer mån om sina kunder så finns det andra bolag och då kommer jag att flytta alla telefoner till annat bolag.
Efter några dagar kom ett svar och de ändrade sig.

Värt ett försök.
skogstroll
jo jag hade bara slängt på luren i örat på människan så skrev jag ett brev att jag ville ha kompensation. Rena mafiosometoderna ju
mamamaggan
Optimal Telecom ändrade mitt förval till dem utan att jag ville det ! Hade Telia innan och kontaktade deras kundtjänst och ville ha tillbaka mitt gamla abonnemang utan en massa avgifter. " Går inte " blev svaret tre gånger .

Då blev jag ilsken , ringde upp en fjärde gång och sa att jag vill tala med er chef. Den som svarade blev lite paff men kopplade över mig och simsalabim , ALLT löste sig. Förutom att sen kom det felaktiga fakturor , ringde och fick prata med en supertrevlig person som fixade bort de extra kostnader jag fått p g a att jag inte fått exakt mitt gamla abonnemang tillbaka.

Har ingen bra erfarenhet av något telebolag , tyvärr , men nu håller jag mig till Telia iaf. Känns trots allt tryggast , de har iaf inte flyttat mitt abonnemang hur som helst utan att jag vill det.

Kanske det bidrar också att vi har en son som nu jobbar på Telia ? giggle.gif Får bra tillgång till "inside information " genom honom.



skogstroll
ja då har du tur... jag har som sagt haft flera olika abbonemang (fyra operatörer har jag kommit fram till). Aldrig har jag blivit så dåligt behandlad och hur himla enkelt är det att komma fram till Telia med deras korkade röst"igenkännings"-apparat som inte fattar ett skxxt även om man gapar artikulerat i luren ("jag förstår FORTFARANDE inte vad du säger" whistling.gif )... det är nästan så man tror att det är ett sätt att de ska slippa prata med kunderna. måste vara fruktansvärt frustrerande för t.ex äldre människor
mamamaggan
Känner tyvärr igen det där med röstigenkänning osv.

Gillar inte något telebolags service tillräckligt för att egentligen vilja ha med dem att göra .

T ex så har vi digital-TV via Telia i området där vi bor , hypermodernt med fiberkabel enda in i lägenheten . Hur har inte det strulat innan vi fick det att funka med lite modernare platt- TV . Nu kodar man rätt som det är om så vi tappar kanaler , fast det vill man inte kännas vid , vi vet ju tack vare vår " inside information " vad som händer . De som sitter på kundtjänst är strängeligen tillsagda att inte låtsas om inför kunden vad som hänt alt. får inte info om det .

Tycker för övrigt att det är många funktioner i samhället som man nu måste bråka för att få dem att funka någotsånär .
Biggan_
CITAT (mamamaggan @ 22-05-2009, 21:44) *
Tycker för övrigt att det är många funktioner i samhället som man nu måste bråka för att få dem att funka någotsånär .


Ja varför är det så? Varför är dom inte rädda om sina kunder?
Wilmer
Jag har intrycket av att de tar till alla knep för att få sälja, antagligen har de provision, Men att de sedan krånglar när man vill reklamera. Ja... Jag byter i alla fall bolag efter kasst bemötande. Men om alla beter sig lika illa? Hjälp..
skogstroll
nåja... lön för mödan; efter två sura brev med hot om Konsumentverket och ett besök på en Teliabutik (efter det gick det fort) så får jag 400 kr att ringa för och tillbaka 1700 kronor + slipper nästa felaktiga räkning!! haha!!! yaay.gif
Alba
Jag var på Expert igår i annat ärende än tel.
Säljaren frågade i alla fall vilket abonnemang jag har på min mobil.
Jag sa att jag har Telia Refill. Men då ska du byta till detta och så beskrev han ett annat abonnemang. Det verkade riktigt bra....och är bra.......men vad säljaren inte sa det var att det är en bindningstid på 2 år........det såg jag nu när bekräftelsen kom från Telia. De försöker med alla medel. Han har säkert provision på det han säljer.

Jag har 14 dagar på att säga upp det om jag vill......så jag är inte arg på Telia......men på säljaren på Expert.
Aqvakul
Skönt att det ordnade sig till sist. Tyvärr verkar det vara en allmän tendens att man får vara hur fräck som helst när man säljer på folk en massa saker.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon