Sidor: 1, 2, 3
Irene_L
Ja nu kan man köpa huset för 11 950 000 kr.......som hittat giggle.gif
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/425956
Betty
Snacka om överpris! jösses... -fear-.gif


Hur många tänker sig huset tomt och "naket" när de tittar på bilderna eller går på visning..?
Sussie F-Flower
Jaja... Tjusigt och "flashigt" på ett sätt....
..men alldeles för plastigt, plottrigt och tjottrigt för min smak.

Jag gillar mer det där gamla goda och gedigna stuket, massivt trä och gärna 18-1900-talsstil... (allmogestil tror jag visst att det kallas... biggrin.gif )
blomkronan
Man ska kanske... åka och titta giggle.gif NÄÄÄÄ tomten är för liten!!!

En liten stuga på landet skulle jag hellre ha biggrin.gif med stor tomt med plats för stoooort växthus, en damm och ett utedass smile.gif
Anma
För det priset borde inventarierna ingå, men dem får man visst köpa till...
Irene_L
En del ingår..det som är fastbyggt!
Betty
CITAT (Anma @ 13-05-2009, 10:42) *
För det priset borde inventarierna ingå, men dem får man visst köpa till...


Får man? måste man köpa "hela klabbet" eller får man välja ut en del? Vet du nåt pris?
Eva-Helene
Fy fadderullan så dom har förstört husets karaktär! "Byggt 1917" - vart syns det??? Och så har dom ingen bild på hur huset ser ut utifrån...Nej usch!
Huggorm
Som sagt, varför ingen bild på utsidan av huset?

Skulle inte vilja bo där, stilen passar mig inte ett dugg. Och priset är ju löjligt, för samma summa skulle man ju kunna köpa sig en rejäl bondgård med massa mark eller en mindre ö i skärgården
*Stintan*
Tycker också att det är synd att dom förstör karaktären på ett gammalt hus. Förstår inte att man måste göra det och skulle inte vilja ha det så där om jag så fick betalt. Hur fort skulle man inte tröttna på den där interiören? Nej inte snyggt alls.
Irene_L
Här kan man se lite av utsidan:
http://www.hemmakanalen.se/1.987461/2009/0...s_hus_pa_hemnet
Wilmer
OMG!!! Det hade allt jag inte gillar tror jag giggle.gif . I färgväg bland annat. Ett kort på diskhandskarna, jag tror jag garvar ihjäl mig. Överstylat, vaddå?? Jag vill inte bo i en IKEA katalog (fast det kanske var dyrare möblemang??). Inte ett kort ute, inte för utesittaren alltså... Otroligt. Men, jag kan tänka mig att det kan falla andra i smaken.
Betty
och inget garage... inte ens en carport... no.gif
Huggorm
Skall man vara fördomsfull så tror jag den perfekta kundgruppen är nyrika relativt unga par som flyttat till Stockholm från landsbygden och känner att de måste ha ett stylat hus på grund av sin mindervärdeskomplex.
emmas matte
Ibland är det tur att man inte är nyrik rolleyes.gif wacko.gif blink.gif sick.gif aldrig i livet skulle jag köpa detta totalförstörda hus. Ser ut som ett Hotell eller nåt ditåt
pianja
Nej tack, jag hoppar denna kåken med. Trivs bra med mitt lilla ruckel. Det får ta den tid det tar att renovera. Gör så lite som möjligt, eftersom jag vill bevara själen i huset. Tror att kvaliteten på det som görs vinner på att det inte går så fort. Lite kul kan jag tycka att det är med alla glada färger i äntligenhemma-huset, men det kunde de väl ha gjort i en ny villa. Förstöra gamla hus... usch.

En fråga bara angående inredningen... De har använt flera hyllplan till att berätta att det är Camillas kontor. Vet hon inte själv var hon är utan att det står med stora bokstäver?! Har man inte mer grejer än att man kan slösa med utrymmet så hade jag hellre behållt väggen naken. Jag som inte har en enda garderob och förvaringsutrymmen är en extrem bristvara blir lite tjurig här, märker jag.
Alba
Jag tyckte huset hade stora möjligheter när de började. När det nu är klart tycker jag inte alls att inredningen stämmer med huset........alldeles för modernt.
Nej tack det passar inte mig.......och inte heller min plånbok.


Berith
Blev inte så förtjust i det färdiga resultatet, jag heller. Det syns ganska tydligt att det är flera olika inredare, bl.a. en som gillar färger.

Antar att dom ville ta efter gänget på femman (?) som ju köpte en villa och en sommarstuga och renoverade. Där blev det mycket bättre, hela huset blev en enhet till skillnad mot det här.

Vill också se bilder på utsidan och trädgården.

Priset ja... Typiskt stockholmare som tror att pengar är värda mer där än på andra ställen.
MariaS
Grannen bygger ett likvärdigt hus nytt! här för den schngtila totalsumman av 1 200 000. VArför ska man då betala såååååå mycke mer för ett renoverat hus? Dessutom ingick det 14 hektar mark till grannens hus. Tomtpriset 250 000.
Summa = 1 450 000! Dessutom är det sjönära med bryggplats 1,5km bort!

Nä, det huset för det priset... nono.gif ALDRIG!
skogstroll
nåja det är väl lika bra att alla stekare samlas på ett och samma ställe rolleyes.gif
Huggorm
CITAT (MariaS @ 13-05-2009, 12:33) *
Grannen bygger ett likvärdigt hus nytt! här för den schngtila totalsumman av 1 200 000. VArför ska man då betala såååååå mycke mer för ett renoverat hus? Dessutom ingick det 14 hektar mark till grannens hus. Tomtpriset 250 000.
Summa = 1 450 000! Dessutom är det sjönära med bryggplats 1,5km bort!

Nä, det huset för det priset... nono.gif ALDRIG!

14ha mark för 250 000kr? Det måste ha varit något speciellt med den affären, så billigt är inte ens lappländsk blötmyr. Kände köparen och säljaren möjligtvis varandra?
Aqvakul
CITAT (skogstroll @ 13-05-2009, 12:48) *
nåja det är väl lika bra att alla stekare samlas på ett och samma ställe rolleyes.gif

giggle.gif giggle.gif
Anma
CITAT (Betty @ 13-05-2009, 10:52) *
Får man? måste man köpa "hela klabbet" eller får man välja ut en del? Vet du nåt pris?

Detta står i objektbeskrivningen: Inventarierna är till salu för köparen av "Äntligen Hemma Huset".

Mer än så vet jag inte. smile.gif
Ingrid Zon3
Jag skulle nog vilja påstå att man får bättre hus på Lidingö för dom pengarna.

Visst är priserna här i trakterna helt sjuka. Radhusen i min länga (90 kvm boyta, 2 sovrum, tomter på mindre än 200 kvm) har gått för över 3 miljoner, max 3,4.
Men vad ska vi göra åt det? Jag har ju knappast nån större glädje av en skogsfastighet på 14 ha när jag ska ta mig fram o tbx till jobbet i stan...
*Stintan*
CITAT (Ingrid Zon3 @ 13-05-2009, 13:01) *
Jag skulle nog vilja påstå att man får bättre hus på Lidingö för dom pengarna.

Visst är priserna här i trakterna helt sjuka. Radhusen i min länga (90 kvm boyta, 2 sovrum, tomter på mindre än 200 kvm) har gått för över 3 miljoner, max 3,4.
Men vad ska vi göra åt det? Jag har ju knappast nån större glädje av en skogsfastighet på 14 ha när jag ska ta mig fram o tbx till jobbet i stan...


Å andra sidan hade du kanske kunnat leva gott på dom 10 miljoner som blev över om du köpt skogsfastigheten istället för "äntligenhemmahuset".
MariaS
CITAT (Huggorm @ 13-05-2009, 12:53) *
14ha mark för 250 000kr? Det måste ha varit något speciellt med den affären, så billigt är inte ens lappländsk blötmyr. Kände köparen och säljaren möjligtvis varandra?

Gammal jordbruksmark i träda utan byggnader, är inte speciellt dyrt! (Ingen skog!) Stannade och kollade. Huset är på 235m2 boyta dessutom. Alltså större än Äntligen-hemma-huset! Finskt trähus. Billiga att köpa tydligen och verkar vara lätta att sätta upp. Från att de började gräva grunden till inflyttningsklart, 6månader!

Annars finns här sjönära tomter på 4500m2 för ca 500 000:- en liten bit bort. Då ingår brygga, kommunalt vatten, avlopp och framdragen fiber i det tomtpriset! Vänern ligger då 150meter från tomtgräns!

Det gäller att köpa och bygga på rätt ställe i landet tydligen...
Red Top
CITAT (Berith @ 13-05-2009, 12:20) *
Priset ja... Typiskt stockholmare som tror att pengar är värda mer där än på andra ställen.


Skäll inte på de "stackars" stockholmarna för priset på huset. Det ligger i Liiidingö, en av
sthlms Läns gräddhyllor, inte i Stockholm. naughty.gif
Huggorm
CITAT (MariaS @ 13-05-2009, 14:48) *
Gammal jordbruksmark i träda utan byggnader, är inte speciellt dyrt! (Ingen skog!) Stannade och kollade. Huset är på 235m2 boyta dessutom. Alltså större än Äntligen-hemma-huset! Finskt trähus. Billiga att köpa tydligen och verkar vara lätta att sätta upp. Från att de började gräva grunden till inflyttningsklart, 6månader!

Annars finns här sjönära tomter på 4500m2 för ca 500 000:- en liten bit bort. Då ingår brygga, kommunalt vatten, avlopp och framdragen fiber i det tomtpriset! Vänern ligger då 150meter från tomtgräns!

Det gäller att köpa och bygga på rätt ställe i landet tydligen...

Jo visst är det så att läget spelar roll för markens pris. Jag gav inte många kronor för mitt ställe heller, trots att bohuslän räknas som relativt dyrt, allt på grund av att det ligger precis så långt från norska gränsen och göteborg som man kan komma. Men 14ha för 250 000kr vill jag ändå beteckna som fantastiskt billigt, även om det bara är äng med spridd sly. Hade jag snubblat över en sådan fastighet i denna del av landet hade jag omedelbart fixat fram pengar på ett eller annat vis och slagit till
Berith
CITAT (Red Top @ 13-05-2009, 14:54) *
Skäll inte på de "stackars" stockholmarna för priset på huset. Det ligger i Liiidingö, en av
sthlms Läns gräddhyllor, inte i Stockholm. naughty.gif

Joodå det är Stockholm, allt sånt är Stockholm. *envis* cool.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 13-05-2009, 17:10) *
Joodå det är Stockholm, allt sånt är Stockholm. *envis* cool.gif

och Skaraborg = Göteborg? flirting.gif
Berith
CITAT (Aqvakul @ 13-05-2009, 17:13) *
och Skaraborg = Göteborg? flirting.gif

Naturligtvis inte.

Nån som vet vad dom gav för huset från början? Hur mycket har dom lagt ner på det? Så man får ett litet hum om vad dom tjänar på affären.
Ingrid Zon3
Ja, ja hörni. Ni får trösta er med att 30% av reavinsten tillfaller staten, omedelbart numera. Jag känner åtskilliga lidingöbor som inte skulle känna igen sig i er uppfattning om dem och förmodligen ta sig rätt illa vid.

*Stintan*, inte skulle jag få några 10 miljoner över av att inte köpa det där huset. Man lever inte gott på lånade pengar. wink.gif
katah
Ojså, huset är absolut på min smak. Förutom föräldrasomrummet med massa rött. men det skulle vara
enkelt att byta.
Annars skulle jag med gjälde flytta in om någon skulle betala!

jag kollade inte tomtarean och gissar att jag skulle vilja en modell större tomt, men det skulle vilja ha här hemma också ( har bara 900 kvm)

skogstroll
CITAT (Red Top @ 13-05-2009, 14:54) *
Skäll inte på de "stackars" stockholmarna för priset på huset. Det ligger i Liiidingö, en av
sthlms Läns gräddhyllor, inte i Stockholm. naughty.gif


åja nog räknas det till Stockholm flirting.gif Var nog fint där en gång i tiden när morfar och mor och farfar och far (med häst och stall) bodde där men nu är det nog mest "stockholmsfjollan".... jag hade nog tyckt bättre om Lidingö om det inte varit så statusbetonat. Jag betalar 8 mille mindre och bor minst lika bra om inte bättre för man slipper bo granne med chefen smile.gif
Chamomille
CITAT (skogstroll @ 13-05-2009, 12:48) *
nåja det är väl lika bra att alla stekare samlas på ett och samma ställe rolleyes.gif

Säger du det giggle.gif
Chamomille
CITAT (Irene_L @ 13-05-2009, 10:24) *
Ja nu kan man köpa huset för 11 950 000 kr.......som hittat giggle.gif
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/425956

Men herregud... Va billigt. Som tappat crying.gif Vilket dj..ja pris!
Huggorm
Här är vad man kan få för samma summa, precis i utkanten av Stockholm:

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/426141
Chamomille
CITAT (Huggorm @ 14-05-2009, 13:51) *
Här är vad man kan få för samma summa, precis i utkanten av Stockholm:

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/426141

Löjligt. LÖJLIGT.
pianja
Synd att jag la mina tio mille på annat denna veckan. Detta hade varit något annars. Får väl vänta till nästa vecka eller så...
Chamomille
Det finns en stuga här för 1.7 millar. Så det så rolleyes.gif

CITAT (pianja @ 14-05-2009, 13:57) *
Synd att jag la mina tio mille på annat denna veckan. Detta hade varit något annars. Får väl vänta till nästa vecka eller så...

Annat?
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 14-05-2009, 13:51) *
Här är vad man kan få för samma summa, precis i utkanten av Stockholm:

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/426141


Där bodde min svägerskas morföräldrar en gång i tiden men då var markarealen en annan.
Huset har renoverats under de senaste 10 åren från att ha varit i stort sett ett ruckel och kommunen som ägt det i ett antal år sålde det för en spottstyver till nuvarande ägare. Fint hus tycker jag.
Guniris
CITAT (*Stintan* @ 14-05-2009, 14:50) *
Där bodde min svägerskas morföräldrar en gång i tiden men då var markarealen en annan.
Huset har renoverats under de senaste 10 åren från att ha varit i stort sett ett ruckel och kommunen som ägt det i ett antal år sålde det för en spottstyver till nuvarande ägare. Fint hus tycker jag.

Fantastisk utsikt, sjöstugan skulle räcka för mig
Motti
Inte F:n hade jag betalat över 11 mille för den kåken !här i småland hade vi fått en Herrgård för det priset!Vem sjutton ha råd eller medel att köpa en helt vanlig kåk för 11 mille i dag ? confused.gif Den kåken är överprisad på alla sätt,de får aldrig igen dom pengarna.Dåraktigheter är det dunno.gif Undrar just om det var våra tv blink.gif licenspengar de tog av till det här bygget !
Huggorm
CITAT (Motti @ 15-05-2009, 00:02) *
Inte F:n hade jag betalat över 11 mille för den kåken !här i småland hade vi fått en Herrgård för det priset!Vem sjutton ha råd eller medel att köpa en helt vanlig kåk för 11 mille i dag ? confused.gif Den kåken är överprisad på alla sätt,de får aldrig igen dom pengarna.Dåraktigheter är det dunno.gif Undrar just om det var våra tv blink.gif licenspengar de tog av till det här bygget !

Den dagen då TV4 får ta del av licenspengarna blir jag förvånad. För övrigt kan det hända att säljaren av det där huset tänkt att tjäna sig en hacka. Det är inte alls säkert att tolv miljoner är vad dom lagt ut, dom kanske skulle kunna sälja för åtta miljoner och fortfarande tjäna på affären.
pianja
CITAT (Chamomille @ 14-05-2009, 14:04) *
Det finns en stuga här för 1.7 millar. Så det så rolleyes.gif
Annat?


Jo, för det var ju ingen ironi alls i det inlägget. flirting.gif a0a.gif
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 15-05-2009, 00:15) *
Den dagen då TV4 får ta del av licenspengarna blir jag förvånad. För övrigt kan det hända att säljaren av det där huset tänkt att tjäna sig en hacka. Det är inte alls säkert att tolv miljoner är vad dom lagt ut, dom kanske skulle kunna sälja för åtta miljoner och fortfarande tjäna på affären.


Nja TV4 köpte ju den totalt nedgångna murkna kåken för projektet så det är nog dom som säljer den också och får ta del av eventuell vinst.

CITAT (Guniris @ 14-05-2009, 21:55) *
Fantastisk utsikt, sjöstugan skulle räcka för mig


Ja för mig också tummenupp.gif
Aqvakul
Det är ju en fri marknad, så en säljare kan sätta vilket pris han vill. Vi vet ju heller inte om någon är beredd att köpa den för det priset. Antalet potentiella kunder med den plånboken är begränsad även i Stockholm. Personligen har jag varken råd eller lust att göra en sån affär.
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 15-05-2009, 08:32) *
Personligen har jag varken råd eller lust att göra en sån affär.

Är det verkligen säkert det? wink.gif
Berith
Och jag vill inte köpa det för det ligger alldeles för långt hemifrån.

Kan man inte hitta lagfarter på nätet? Dom som brukar stå i tidningen, så att man kan kolla ägare till fastigheter.
Aqvakul
CITAT (Berith @ 15-05-2009, 10:57) *
Och jag vill inte köpa det för det ligger alldeles för långt hemifrån.

Kan man inte hitta lagfarter på nätet? Dom som brukar stå i tidningen, så att man kan kolla ägare till fastigheter.


Om du flytar dit så blir det närmre.. crazy.gif

Dagstidningarna brukar ha arkiverat fastighetsöverlåtelser, som man kan nå via tidningens hemsida.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon