Full version: Tänkvärt
Emser
a.. Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?

b.. Journalister som rapporterar från svältområden - vad äter de?

c.. Vems idé var det att stoppa in ett "s" i ordet "läspa"?

d.. Varför kallas det biljard när det bara är femton bollar på bordet?

e.. Varför heter det hungerstrejk? Det borde väl heta matstrejk?

f.. Varför finns det bara ett konkurrensverk?

g.. Att skapa en rökavdelning på en restaurang, är inte det lite som att skapa en särskild kissavdelning i en pool?

h.. Varför finns det flytväst under flygplansstolarna, när det hade varit bättre med fallskärm?

i.. Varför säljs det cigaretter på bensinmackarna när det är förbjudet att röka där?

j.. Hur kommer killen som kör snöplogen till jobbet på morgonen?

k.. Har ni någonsin föreställt er en värld utan hypotetiska situationer?

l.. Är sterilitet ärftligt?

m.. Om 7-11 (Seven-eleven) är öppet dygnet runt, 365 dagar om året - varför finns det då lås på dörrarna?

n.. Om inget fastnar på teflon, hur får dom teflonet att fastna i stekpannan?

o.. Om du åker i ett fordon med ljusets hastighet, vad händer då du sätter på strålkastarna?

p.. Varför tillverkar de inte flygplan i samma material som svarta lådan?

q.. Varför bär kamikazepiloter hjälm?

r.. Om 75 procent av alla olyckor händer inom en gräns av fem mil från hemmet, varför inte flytta tio mil från hemmet?

s.. Om majsolja kommer från majs, var kommer då barnolja ifrån?

t.. Varför steriliserar de sprutnålarna inför den dödliga injektionen?

u.. Hur vet du att det är dags att stämma din säckpipa?

v.. Om du kväver en smurf, vad får hans ansikte för färg?

w.. Är vindkraft resultatet av en måltid som bara bestod av bönor?

x.. Vad gör du om du ser ett utrotningshotat djur äta en utrotningshotad planta?

y.. Om det blev jordbävning på Mars, vad skulle det då kallas?

z.. Om en sköldpadda förlorar sitt skal, är han då hemlös eller naken?

aa.. Varför finns det inte kattmat med smak av möss?

ab.. Varför krymper man inte får när det regnar?

ac.. Om man har sex i baksätet och har säkerhetsbältet på sig, klassas det då som säker sex?

ad.. Alla paket har skriften "Öppna Här" någonstans. Hur stor chans
är det att det skulle stå "Öppna någon annanstans"?

ae .. Om det är förbjudet att dricka sprit och köra bil, varför
efterfrågas körkortet när man handlar sprit och varför har krogarna
p-platser?
Susanna
laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Almdalen
Tack för ett gott skratt!!! Men det var kloka ord också.
laugh.gif laugh.gif
Annlo
Riktigt, riktigt roligt biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Nu ska jag gå och berätta för min sambo hur man har säkert sex i bilen!!

God natt på er!!

Hälsningar Annlouice
Ralf
Om man nu har hittat på ett ord för läs o skrivsvårigheter, varför blev det dyslexi?
Eva i Skåne
CITAT (Emser @ 06-10-2003, 13:29)
g.. Att skapa en rökavdelning på en restaurang, är inte det lite som att skapa en särskild kissavdelning i en pool?

Men, fy då biggrin.gif laugh.gif

Vågar man bada i poolen nu?
estet
CITAT (Emser @ 06-10-2003, 13:29)
j.. Hur kommer killen som kör snöplogen till jobbet på morgonen?



ab.. Varför krymper inte får när det regnar?

Svaret på denna fråga är lätt för mej, som bor på landet biggrin.gif .
Killen går ut till sin lastbil på morgonen, som står på gårdsplanen och kör i väg... Men hur man gör inne i storstan, det vete fåglarna. Nä, det är väl lantisarna som kommer dit och plogar helt enkelt.

Hur orkar får gå? Jag tycker att de borde få en himla vikt med sin fuktiga ull! biggrin.gif
Ti bee
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Skoj
yla
CITAT (Emser @ 06-10-2003, 13:29)
j.. Hur kommer killen som kör snöplogen till jobbet på morgonen?

jag har sett den frågan förr o eftersom jag kört saltbilen så vet jag hahaha de e saltbilen som har problemen men fram kommer man de e bara att backa då de slirar

så kommer man en bit till smile.gif smile.gif laugh.gif

SANT
lolo
laugh.gif laugh.gif laugh.gif ! Både roligt och tänkvärt på samma gång!! Kul med sånt här! rolleyes.gif /Ann-Louise i Umeå
Ralf
Om män bestiger berg "för att dom finns där" och seglare över oceaner "för att dom finns där", varför tar dom inte hand om tvätten?


(frågar jag som e man)
yla
CITAT (Ralf @ 11-10-2003, 11:20)
Om män bestiger berg "för att dom finns där" och seglare över oceaner "för att dom finns där", varför tar dom inte hand om tvätten?


(frågar jag som e man)

modigt laugh.gif biggrin.gif tongue.gif
Lena N
Tack för tänkvärdheter och roligheter. Här är lite ur min citatsamling (återfunnen igår på en diskett, efter förra årets datorbyte).

"Ofriheten är lika dyr att betala som friheten." Susanne Brögger

"Sina vänner tycker man om inte därför att, utan trots att." Elise Ottesen-Jensen

"Du är lika ung som dina förhoppningar och lika gammal som din fruktan." okänd

"Även under jordbävningar förekommer lugna perioder då man kan överblicka." okänd

"Rätten att yttra sig förutsätter modet att tala." okänd

"Det är ett förskräckligt slöseri med tid att jäkta." Tao enligt Puh
yla
CITAT (Lena N @ 12-10-2003, 05:52)
Tack för tänkvärdheter och roligheter. Här är lite ur min citatsamling (återfunnen igår på en diskett, efter förra årets datorbyte).

"Ofriheten är lika dyr att betala som friheten." Susanne Brögger

"Sina vänner tycker man om inte därför att, utan trots att." Elise Ottesen-Jensen

"Du är lika ung som dina förhoppningar och lika gammal som din fruktan." okänd

"Även under jordbävningar förekommer lugna perioder då man kan överblicka." okänd

"Rätten att yttra sig förutsätter modet att tala." okänd

"Det är ett förskräckligt slöseri med tid att jäkta." Tao enligt Puh

det va några jag gillade där hoppas att du inte tar illa upp ifall jag knycker några o lägger i min kalender på min site
cissi i onsala
biggrin.gif x 1000! Härlig vardagsfilosofi troligtvis med någon som har barnasinnet kvar.

Tack för dessa skratt!

Ps varför är att ha barnasinnet kvar possitivt men att vara barnslig negativt?
Emser
om ni gillade dessa skojigheter ...
jag har fler biggrin.gif
Lena N
CITAT (oldwolfie @ 12-10-2003, 08:29)
det va några jag gillade där hoppas att du inte tar illa upp ifall jag knycker några o lägger i min kalender på min site

Helt OK! wub.gif


Här kommer några till (jag har samlat många tongue.gif ):

"Ett av vår tids många dilemman är att kunna sammanjämka vad vi vet med huvudet och vad vi vet i vårt hjärta." Susanne Brögger

"Från ett litet frö av kärlek kan många liv förändras." okänd

"I tidens trädgård spirar tröstens blomster." Ryskt ordspråk

"Det bara händer på rätt sätt vid rätt tidpunkt. Åtminstone när man låter sakerna sköta sig själva, när man samarbetar med omständigheterna." Tao enligt Puh
Magdis
Tänkte först göra en ny tråd men sen kom jag att tänka på den här gamla tråden och grävde fram den! Dagligen kommer jag på nya "varför". Har ni också några såna här oerhört viktiga frågor som ni funderar över? rolleyes.gif

Varför får man inte med alla delar som behövs när man köper en förpackning gardinringar? Varför finns ringarna och krokarna med, men inte klämmorna? Och varför är det krokar med i förpackningen med klämmor som man sedan måste åka tillbaka och köpa, så att man ständigt har dubbelt så många krokar som man behöver?

Varför står det alltid en massa folk och pratar med varandra precis i in-och utgångarna till en fullknökad affär?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon