Katten maja
Hej

Är det någon på Odla som vet var man kan få tag i blomlådor för inomhusbruk har inte hittat någon, har en som jag ärvt efter min mormor men jag vill ha fler då jag älskar krukväxter och det fattas defenetivt en blomlåda rose.gif .

Man kan ju aldrig få nog fast min sambo tycker nog att de 50-tal blommor vi har räcker, men man kan ju ibland inte bara låta bli blush.gif när någon liten söt blomma lockar på en.

sos.gif tips tas emot med glädje biggrin.gif
mojan
Om du söker den gamla sorten så är väl loppis/second hand rätta stället. Sådana finns ju lite överallt.
Katten maja
Har försökt titta på loppis second hand akutioner mm finns inte, därrför undrar jag om någon vet vad nyare modeller finns att få tag i eller är det en modefluga tro så man får leta med ljus och lykta biggrin.gif
linda84
med risk för att låta lite korkad så måste jag först fråga vad det är för skillnad på blom låda för inomhus bruk å utomhus bruk!? rolleyes.gif

har du kanske nån bild på den du har?
netaave
Jag har en inomhuslåda i zink som jag köpt på blomsterlandet, har plats för 4 växter, 15 x 60 cm
Katten maja
CITAT (linda84 @ 29-04-2009, 15:15) *
med risk för att låta lite korkad så måste jag först fråga vad det är för skillnad på blom låda för inomhus bruk å utomhus bruk!? rolleyes.gif

har du kanske nån bild på den du har?


Det skall vara en på ben inte sådan som man ställer på bord eller dylikt vill nämligen frigöra ett bord sen vad det är för skillnad jaa vad skall jag säga utomhusblomlåder brukar användas som farthinder och vara mer robusta, jag vill ha mer smäckra saker om det nu finns unsure.gif

Tyvärr har jag ingen bild på den jag har.
Pius
Hemsnickrat blombord

Det enda jag hittade när jag sökte på nätet var ritning till en hemsnickrad ifall det kan vara något.

Själv har jag ett gammalt blombord i rotting med klätterställning, så den skulle kunna användas till att avdela ett rum.

Pius
Meriona
jag vet precis vad du menar, jag jagar en själv! I string väl? Sök på tradera tex på blomsterbänk, blombänk, blombord, blomsterbord. Finns flera där nu, men priset plus frakt är inte i min smak, jag väntar till det kommer någon på hämt-avstånd. Men om du vill sälja den du har så kan ju ju kontakta mig! yahoo.gif

Aqvakul
Den här typen finns det rätt gott om på nätet - just denna 375 spänn i en antikaffär....

Meriona
Ja det är en sån jag menar, fast korginsatsen saknas på din bild. Perfekt att ställa framför balkongdörren - fler pellisar får ljus utan att husdjuren kan klättra upp och ta livet av dem. wub.gif
*Stintan*
Eller så kan man ju köpa ett sånt här blombord om man är stadd i kassa, "bara" 3.200:- hos Gysinge.

[attachment=34028:305138_blombord.jpg]
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 30-04-2009, 08:53) *
Eller så kan man ju köpa ett sånt här blombord om man är stadd i kassa, "bara" 3.200:- hos Gysinge.

[attachment=34028:305138_blombord.jpg]


JÖSSES! Finns det verkligen köpare till sånt? -fear-.gif Vilket ockerpris!
Katten maja
CITAT (*Stintan* @ 30-04-2009, 08:53) *
Eller så kan man ju köpa ett sånt här blombord om man är stadd i kassa, "bara" 3.200:- hos Gysinge.

[attachment=34028:305138_blombord.jpg]

Den var ju toppenfin men priset -cry-.gif får mig att storkna men fin var den.

CITAT (Aqvakul @ 29-04-2009, 20:28) *
Den här typen finns det rätt gott om på nätet - just denna 375 spänn i en antikaffär....



jagmåste bo i fel stad har inte hittat någon men får väl göra mig en tur nu i helgen och se om jag kanske hittar någon, i värsta fall kanske jag kan övertala svärfar naughty.gif att snickra ihop en efter ritningen
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 30-04-2009, 08:57) *
JÖSSES! Finns det verkligen köpare till sånt? -fear-.gif Vilket ockerpris!


Jo men så är det äkta hantverk, kopia av ett blombord från 1910, fast visst är det dyrt.
*Stintan*
Finns en del på Blocket också.
Pius
Ritning på ännu ett blombord

Litet men vackert

Easyplant

Jag har nu kollat lite till och bifogar länkarna.

Pius
Katten maja
Tack Pius

Skall kolla på dessa få se om jag hittar något som passar. thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon