Full version: Fröpåsar
e_sedell
Jag vill efterlysa fröpåsar. I modellen "tunt sörpapper". Jag tror det var cilla som efterlyste det för länge sedan. Men jag vet ite vad de heter så jag kan inte söka...

Bruna icke genomskinliga är av intresse det också. Jag har tidigare köpt från lindblomms, men det skulle vara trevligare om man kunde få tag i påsar utan text eller välja egen text. Det blir mera personligt då...
Helen i Piteå Zon 5
Frimärkssamlare brukar ha små bruna tunna kuvert, pröva hos någon bokhandel eller återförsäljare av kontorsvaror. Lycka till! /Helen
Ti bee
Pergamynkuvert heter frimärkskuverten. Ca pris tror jag var 50 kr för 100 st, om jag minns rätt. Finns några firmor på nätet som säljer (gjorde en sökning för ett tag sedan). Annars borde de flesta frimärksaffärer ha sådana. Mkt bra till fröer!
smile.gif
e_sedell
Okej, då ska jag ta och beställa en bunt. Man kanske skulle köpa en specialbox till dem....
Sylvia
Jag hittade kuvert för 44,- på nätet (hos Everts Frim.) men tänk er att PORTOT är dyrare än själva kuverten, kostar 79,- att få dem hem!!!
e_sedell
Det kanske är bättre att åka in till stan då. Då kan man ju se dem i normal stolek och kolla vilken som är bäst....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon