Moonbeam
Jag har sått frön från färsk rocoto (peruansk chilisort som jag fått när svärmor varit här) och de har tagit sig nästan allihop yahoo.gif Sen har jag sått passionsblomma och där har iaf några tagit sig. Och sist, men definitivt inte minst i färdigt tillstånd så har två änglatrumpeter tagit sig! Nu är det dags egentligen för resten, men jag har inte mer plats i mina söderfönster. Så jag vet inte hur jag ska göra...20 rocotobebisar tar liksom ganska mycket plats, det tänker man inte på i sin såiver blush.gif
Lars-Olof Arvids
Visst är det roligt när sådderna gror och växer till fina plantor. I mitt sovrumsfönster gror nu massor av små vildpelargoner. Nere i källaren har jag haft diverse små perennplantor, betydligt mer än det fanns plats för under lysrören. Nu är det så fint väder att de får stå ute i solen på dagarna. På min uteplats är det gott om utrymme, så det är dags att omskola lite igen - nej, ganska mycket menar jag... smile.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon