Full version: Pelargon
pibe02
Hej
Har i år sparat pelargoner från förra året och härom veckan tog jag in dem från förådet och klippte ner dem. Ser redan små nya söta blad komma.
När kan man ställa ut dem?
Antar att det är för tidigt...men vilken temperatur klarar de nu. Kanske tillbaka in i förådet igen eller?
Mvh

Pia
Meriona
Ja det beror ju på var i landet du bor. I skåne kan du säkert ställa ut den på dan men ta in på kvällen.
Bassam
TACK FÖR FRÅGAN
Tar ut dom när det är runt +10c(tar in vid frost).

h:bASSAM
Alexander-VG-zon3
jag tar ut mina vid +5c +10c ( tar in vid frost). placerar dom först i halvskugga sedan i maj soligt. skulle det blåsa väldigt mycket skulle jag också ta in dom då skotten kan skadas då annars är den rätt så tålig.

Storåtjejen
Om du inte har möjlighet att ställa dem i halvskugga/skugga i början, så lägg fiberduk över. Fast det kan du gärna göra ändå, för plantorna är inte vana vid varken sol eller vind i början.

Men nattetid är det bäst att ta in dem. Och öka utevistelsen för varje dag i början = ej hela dagarna till en början.
pibe02
Hej
Fantastiskt att ni är så snälla och svara alla!
Tack, då skall de få komma ut på grönbete under dagen imorgon wink.gif
Meriona
CITAT (pibe02 @ 08-04-2009, 21:15) *
Hej
Fantastiskt att ni är så snälla och svara alla!
Tack, då skall de få komma ut på grönbete under dagen imorgon wink.gif


Grönbete... giggle.gif Gulligt skrivet! Ja jag ska nog ställa ut min övervintrade Mårbacka en stund imorgon jag med.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon