ariana
får se om det funkar hur skall man kolla att det blir rätt
ariana
snälla finns det någon här som kan säga vad jag gjorde fel
Saiai
Jag tänkte säga vad du gjorde för fel, och förklara hur man gör, men nu lyckas inte jag heller.... Det kommer upp en ruta som säger att bilden har fel filändelse. Även om bilden syns på förhandsgranskningen kom inte svaret på ditt inlägg upp....
Föröker igen....
Kan man inte skicka frågor till nån webmaster?
Saiai
Saiai
ariana
O SÅ FINA BILDER
är detta linneasjön härligt
Adri-Anne
Saiai



Törs inte ge mig in på någon förlaring, knapt att jag själv förstår hur jag gör.


Vilken vacker bild av vattnet och bron. wub.gif
ariana
hur gör du Saiai du fixar ju det
yla
så här skrev Wargen för ett tag sedan o saisai klarade då att få upp bild
jag klistrar in hennes förklaring åt dej lycka till



Nu ska vi se om jag fixar att förklara, har just lärt mig själv....
Först går jag till mitt album, (antar att det går till på ung. samma sätt om man tar bilder från hårddisken).
Om jag vill lägga in den stora bilden( har gjort fel ibland och klickat direkt på den lilla bilden) måste jag gå in i albumet och klicka fram den.
Sen högerklickar jag på bilden, därefter på Egenskaper.
Då kommer rutan för egenskaper upp, där markerar jag bildens namninformation, högerklickar och väljer >kopiera<. Sen stänger jag rutorna, även albumet, och går till det inlägg jag vill besvara (eller skriva nytt). Där klickar jag i rutan för >bild<, då kommer det upp ett nytt fält och i det står det >http://<, ta bort det så fältet blir tomt. Sen högerklickar du i fältet, då kommer det upp en liten ruta med >klistra in<. När du klistrat in informationen om bilden, så trycker du på OK-knappen. Klart! Nu ska bildinfo ligga i inlägget . Men jag brukar kolla i förhandsgranska för att vara säker på att det funkat.....
Om du fixar att lägga in efter min förklaring så kommer jag att känna mig som världens pedagog. :lol

Redigerat av Wargen - 22-09-2003, 10:01

--------------------
Wargen säger: Tur att man blev som man blev, när man inte blev som man borde!
ariana
när jag försöker få in bild säger de att dynamiska sidor inte får visas här
detta är hopplöst jag har försökt få in från dammen från mitt album
vad är detta förstår någon vad de menar mad.gif mad.gif sad.gif sad.gif
Betty

Det var inga problem alls att lägga in denna bild...
Berith
CITAT (ariana @ 01-10-2003, 15:20)
när jag försöker få in bild säger de att dynamiska sidor inte får visas här

OBS att du ska klicka på "bild" och skriva in bildens adress - alltså inte i "länk"!
ariana
det har jag gjort från mitt album precis som vargen skrev men jag får göra nytt försök sad.gif jag ger inte upp fast ibland är jag så trött på detta krångel
ariana
ariana
ÄNTERLIGEN
biggrin.gif laugh.gif wub.gif TACK ALLIHOP MEN BERIT DU SA DET
ADRESS -det var det som behövdes men en del bilder hade fel storlek o det gick inte därför.

bilden två veckor sedan tagen även bäcken kul att det fixa sig biggrin.gif
Berith
Tjusigt! smile.gif wub.gif
yla
o jag blir glad me fast det va wargens beskrivning rolleyes.gif
nu kan du eller hur
ariana
tusen tack allihop ni är underbara när det gäller så ställer ni upp direkt alltid kul att lära sig lite mer det är nog fler än jag som kört fast med detta rolleyes.gif biggrin.gif wub.gif
Saiai
Jag håller med, ibland kan man bli vansinnig när det inte funkar. Är man som jag dataanalfabet så krävs det ibland att nån ger exakta beskrivningar.... ;-)
Adri-Anne
Saiai! Du är inte ensam om att vara dataanalfabet. biggrin.gif biggrin.gif
Här har du en till.
Men det är bara att tuta och köra. Man kan inte göra mera än fel och alltid roar det väl någon. " Alltid något" och Åmål och hela köret. biggrin.gif biggrin.gif
Berith
Vänner, det är inte så krångligt egentligen. smile.gif

Min syster (som är några år äldre än jag och alltså nästan jättegammal wink.gif ) går sin första datakurs och tycker att det bara krånglar hela tiden. Jag försöker peppa henne med att hon måste tänka logiskt, precis som i "vanliga" livet. När hon tvättar t.ex., eller kör bil eller bakar bullar. Allt man gör gör man i en viss ordning för att resultatet ska bli som man vill ha det! Man kan ju liksom inte klicka lite här och klicka lite där och ibland funkar det och ibland inte...

Jag kan ge mej 17 på att ni gör bulldegen på ett visst sätt varje gång. Eller kör bil - ni sätter er i bilen, startar, på med bältet... osv. Skulle knappast funka att lämna kvar nycklarna på hallbordet och sätta sej utanför bilen och försöka få på bältet. biggrin.gif Och man lägger t.ex. in bilder i inläggen på samma sätt varje gång också. Ni är fantastiska som kämpar och försöker och blir så glada när det funkar! Och jag gläds med er. wub.gif Härligt!

Sen är det ju självklart att datorn kan krångla! Och då blir man rent ut sagt lite grinig. mad.gif Eller inte kommer in på odla.nu för att servern inte kan hittas. Grrrr!!!
Adri-Anne
wub.gif wub.gif biggrin.gif biggrin.gif Du är för härlig Berith wub.gif wub.gif
Finns det något hopp för den som inte kör bil, och inte gör saker och ting i rätt ordning osv? wink.gif
ariana
ariana
skickar en bild på min miniros som tack till er wub.gif
Gunvor Nilsson
Hej, här är en data-analfabet till! Men nu i höst har jag tröttnat på att irra runt ibland filer och mappar och det blir bara ett virrvarr av allt. Så jag anmälde mej till datakurs för nybörjare inom Folkuniversitetet här i "grannbyn" Huddinge. Det är det roligaste jag gjort på länge - den ena Aha-upplevelsen efter den andra! Det är bara 5 kvällar men man får väldigt bra undervisning och vi är bara 7 elever med var sin dator så läraren hinner med oss alla.
När jag gått klart så skall jag väl våga mej på att tanka in bilder från min digitalkamera, som jag köpte när nästan alla blommor hade blommat över. Blev så himla trött på min gamla stenålderskamera som jag aldrig fick skärpa i bilderna med, så jag tog resolut och köpte en ny! (Min gamla vinterkappa får hänga med ett år till! tongue.gif ).
Jag har ju tagit fram CD på några fotorullar men jag har fortfarande inte fått kläm på det här med pixlar hit och pixlar dit och alla bilder är för stora för albumet här på Odla. Så sant Berith, man kan inte klicka lite här och lite där! Om det händelsevis skulle lyckas så kommer man ändå inte ihåg hur man gjorde. Men det finns ju fortsättningskurser i bildbehandling om jag inte lyckas själv.
Skönt att hösten är här så man kan sitta inne och uggla vid datorn utan att ha dåligt samvete för ovattnat och orensat i täppan!
wub.gif
Kul att vara tillbaka i forumet fast det är fasligt mycket att läsa ikapp när man varit borta ett tag!
/hälsar Gunvor
Wargen
CITAT
fast det va wargens beskrivning
Lite sent ute med svaret men måste få säga att jag lärt mig en hel del om bildbehandlingen här i forumet genom att folk varit schyssta och hjälpt mig (och varandra). Maudan t.ex. smile.gif Och det var Oldwolfie som tipsade först om hur man "klickar in" en bild i inlägg! Rätt ska vara rätt! smile.gif
Jag har aldrig gått någon datakurs, men tänkt göra det...ofta! unsure.gif
Men jag tycker det är så kul att jag sitter alldeles för mycket vid datorn och undan för undan har jag lärt mig. Kan bli riktigt envis sleep.gif när det krånglar....
CITAT
Skönt att hösten är här så man kan sitta inne och uggla vid datorn utan att ha dåligt samvete för ovattnat och orensat i täppan!
Det håller jag med om!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon