Full version: Härdning när?
nettan69
När är det dags att börja härda blommorna? Som det är nu, så flyttar jag dem bara från inne till inne på en glasveranda, inne på natten och glasverandan på dagen.
Men från när vågar man ställa dem ute, tex på min altan som är helt öppen runtom och har ett plasttak över.
Någon som vet??
MVH nettan
KURT
Det växterna behöver vänjas lite långsamt emot är solljus, vind och temperatur. Ju större skillnader det är, desto försiktigare bör man vara, solljus kan man delvis skydda dem mot med täckväv.
nettan69
OK Kurt! Men om man säger att dagstempen ute i solen ligger på ca. 15 grader kan man då börja att ta ut dem några timmar om dagen tex om de får stå på min altan som ger både lite lä och skydd mot direkt solljus? Eller ska man vänta tills längre fram? Man vill ju inte bara vänta för länge, eller kan man vänta tills det är ordentliga temperaturer och man kanske kan ha dem ute dygnet runt då??
Tacksam för all hjälp
MVH Nettan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon