Full version: @$£&€%$¤!
e_sedell
Jag är en av alla som hade frost i natt. Jaghade dess värre en massa känsliga växter i kvar i växthuset och värmen var inte på kopplad. Förödelsen blev inte så stor som befarat men några dör nog och många får dada kvistar o blad.... wink.gif
lolo
Aj, aj, aj! Hoppas du lyckas rädda några växter i alla fall. Osäker period just nu, har tagit in samtliga pelargoner och murgrönor, liksom passionsblommor och påskkaktusen utifall att frosten kommer. Återigen - hoppas du klarar några åtminstone!
/Ann-Louise i Umeå smile.gif
Åsa K, zon 1
mad.gif

Natten till den 30/9 så var det frost hos mej också!

Så mina ängatrumpeter, en med säker 100 knoppar "strök med". Guavans nya skott är frusna i topparna, undrar hur det går med de små frukterna?
I gårkväll var jag så redig och kånkade in allt i uterummet "smockfullt" wacko.gif

Nu på morgonen va det 12+ och hela utrummet luktar frusna växter, blä!

Till helgen blir det att stuva om och bära in allt inför vintern, jättetrist sad.gif
e_sedell
Ja, det mesta klarar sig nog men en hel del dör. Av sessa några favoriter mad.gif ......

Änglatrumpeten överlever nog, men det är ju trist med så många knoppar. Min hann knapt blomma heller. Jaja, man får ha i lite benmjöl till nästa år så blommar den tidigare.
andreas i uppsala
jag hade frost i måndags.Ingen av mina strök med inte ens den thailänska basilikan.olivträdet ska klara sig citrusen borde klara lite frost likaså trachy(tål en hel del cirka -10,-18grader så den räknas nog inte)och hel del andra ömtåliga växter.jag blev ganska överraskad eftersom basilikan bodde dött på en gång men den lever och mår bra biggrin.gif
Hans i Mälardalen
Jag trodde att jag drabbats av frost en morgon. När jag tittade ut så såg allt nästan dött ut. :-( Men efter bara några timmar, mitt på dan så hade det repat sig. Jag blev bara SÅ glad :-). Vi ska nämligen fira 50 års kalas hemma hos oss på lördag med ca 50 pers. I tanke på det vore det sorgligt om trädgårn skulle dö nu bara 3 dagar före.

MvH
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon