Full version: Stennies busfrö !
stennie
Lägger dom på lådan i morgon bitti!
Eva i Höga
Hjälp, ännu mer att hålla reda på! Men det är så roligt, jag har lyckats få allt jag sått att gro utom Solstorms ena frö som vi satte in i kylskåpet. Så nu blir det spännande med Stennies, undrar vad det kan vara?
Maggan H
Oboy, flera på gång! tummenupp.gif Kanske ska vi till nästa års mässa ha ett eget Odla-okända-växter-stånd?? Så kan folk få komma och hjälpa till att gissa.... biggrin.gif Ska vi så dina nu eller till 1 april, stennie?
stennie
Ni kan så dom så fort ni vill! tummenupp.gif
Margith
Tackar, tackar för fröerna.
Som vanligt har jag inte en susning om vad det kan vara no.gif
Får man fråga om 1:an är perenn eller 1-årig?
stennie
1:an är en lättsådd perenn...2:an en alpin perenn från Nya Zeeland....Lycka till !
Maggan H
Tack tack för fröna som kom idag! yahoo.gif Verkar vara bäst att så åtminstone tvåan på en gång? 1-6 m grotid... Asch, jag kan inte vänta med ettan heller, den åker också i jorden med en gång! naughty.gif
Anki V
Tack så mycket för de spännande fröna thanks.gif .

Jag ska gå och så nu på en gång.....(rusar)/Anki
Lady Hamilton
thanks.gif för fröerna kommer att så imorgon
stennie
Måste meddela att Anki redan har gissat rätt på ettan! bravo.gif bravo.gif
Eva i Höga
Tack för fröerna (men jag har inte hunnit öppna kuvertet än)! Katten också att Anki redan gissat rätt. Det är kul för dig Anki, jag är inte alls avundsjuk för det naughty.gif whist.gif . Vet inte riktigt vilken dag jag hinner så, kanske till helgen.
Eva i Höga
Nu öppnade jag kuvertet trots att jag inte hinner så idag. Pm:ar Stennie om busfrö nr 2 och även på 1:an.
Dito Verde
Här har spännande kuvert anlänt.
stennie
CITAT (Eva i Höga @ 17-03-2009, 20:46) *
Nu öppnade jag kuvertet trots att jag inte hinner så idag. Pm:ar Stennie om busfrö nr 2 och även på 1:an.

bravo.gif rätt gissat på 2:an...jag är impad!
Eva i Höga
Wow, så roligt! Men ettan var alltså fel då confused.gif och den som jag var mer säker på.
Kajsa i Arvika
Jösses, jag som precis har fått och öppnat kuvertet och här gissas det redan!! laugh.gif
Gillan
Tack, tack, jag har naturligtvis också fått mina fröer Stennie, men har inte kikat mer än att jag läste beskrivningen och oj vad spännande det lät med tvåan bravo.gif . Kanske att jag kommer med en gissning när jag undersökt dem ordentligt...........

blomkronan
Fröna kom till mig oxå thanks.gif
Men jag har inte tittat på dom än... utan att ha tittat kan jag säga att jag ändå inte kommer klara av att gissa giggle.gif har ju inte sån erfarenhet som ni andra har ju mest sått ettåringar, så perenafröer har jag ju inte sett många av. Men till nästa år crazy.gif har jag lite mera kunskap.... men det kommer väll inte skickas fröer som vi har haft i år unsure.gif så nån gissing kommer jag inte klara då heller blush.gif

Dom ska få komma i jorden i kväll efter jobbet
Solstorm
Jag måste säga att jag är ganska missnöjd med försändelsen från dig. angry.gif Jag har mängder med frön som aldrig blir färdigsådda här. De ligger där och ger mig dåligt samvete. Inte nog med det, nu skickar du så vackra fröpåsar så jag blir tvungen att spara på dina tomma påsar också. angry.gif


Fast.... Om jag lyckas med sådderna och kan plocka frön från plantorna så har jag ju jättevackra påsar att lägga fröna i yahoo.gif yahoo.gif

thanks.gif för de vackra fröpåsarna
Kajsa i Arvika
g.gif Måste bara meddela i förväg att det fanns ett stort jädra SKOAVTRYCK på baksidan av mitt kuvert... Någon har alltså STÅTT på det! rtfm.gif ranting.gif Så om inte MINA frön gror så vet ju alla varför... shy.gif
Maggan H
Idag har jag sått! Ingen aning om vad, dock..... blink.gif
Anki V
......och här har ettan grott cool.gif

/Anki
Maggan H
CITAT (Anki V @ 23-03-2009, 17:16) *
......och här har ettan grott cool.gif

/Anki

Oj, när sådde du?? fear.gif Franskt eller? naughty.gif
Anki V
CITAT (Maggan H @ 23-03-2009, 18:50) *
Oj, när sådde du?? fear.gif Franskt eller? naughty.gif


CITAT (stennie @ 17-03-2009, 11:07) *
Ni kan så dom så fort ni vill! tummenupp.gif


Jag sådde i precis rätt tid crazy.gif

/Anki
Kajsa i Arvika
Jag med... de små rackarna hoppade ner i krukan ALLDELES av sej själva... ninja.gif
Rosmarin
Tack så mycket för fröerna och de jättefina fröpåsarna! wub.gif De kom fram i förra veckan och jag ska så dem så fort jag hinner. Vet inte vad det âr. no.gif
Rosmarin
Jag sådde igår tummenupp.gif
Lady Hamilton
Jag har sått i dag tummenupp.gif
Rosmarin
Nu har ettan grott!!!! yahoo.gif
Lady Hamilton
Här har ettan grott nu tummenupp.gif
Gillan
Här har också ettan grott bravo.gif
Kajsa i Arvika
Både ettan o tvåan har grott! tummenupp.gif
Maggan H
Och vad var det vi sådde, då? confused.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon