Lavendela
Hej!
Eftersom de ska renovera min balkong har alla blommorna fått flytta in i mörker och värme i lägenheten. Jag är orolig för dem, citronerna, fikonträden och alla de andra.
Har ni något förslag på vad jag kan göra för att underlätta för dem nu de fem veckor de måste stå inne tills de får komma ut i inglasningen igen?
Mer näring - kanske mindre? Mycker vatten - eller lite?

Alla förslag blir jag så glad för! Ni förstår säkert min oro?

Tack och hälsningar!!
Ulrika
Fialotta
Oj...jag förstår din oro..det enda jag
spontant kommer på är att dom
vill ha ljuset...kanske någon annan har en bra erfarenhet unsure.gif

Hoppas det går bra wub.gif
Hannele
Ljus är OK. Aldrig näring till nån på hösten.
Sparsamt med vatten, eftersom viloperioden börjar.
Åsa, mälardalen zon 2
Sparsamt med vatten gäller bara om det är svalt, står växterna i ett varmt och torrt bostadsrum får man inte bli för snål med vatten. Detta brukar krukväxtböcker missa att upplysa om de flesta svenskar har numera inte lika kallt inomhus på vintern som man hade förr.
Hannele
Även i ett varmt rum ska man vattna mindre. Växter vilar på vintern även i moderna lägenheter.
Man kan uppfostra sina krukväxter; svärfar vattnade väl max ett par gånger per månad. rolleyes.gif
*Felix matte*
Här vattnas som vanligt även under vinterhalvåret
Vi bor dragfritt, varmt och gott biggrin.gif

Växterna tror nog att det är sommar året om tongue.gif

Vi har inte berättat för dem att de skall ha viloperiod laugh.gif laugh.gif laugh.gif
yla
CITAT (Lavendela @ 26-09-2003, 15:28)
Hej!
Eftersom de ska renovera min balkong har alla blommorna fått flytta in i mörker och värme i lägenheten. Jag är orolig för dem, citronerna, fikonträden och alla de andra.
Har ni något förslag på vad jag kan göra för att underlätta för dem nu de fem veckor de måste stå inne tills de får komma ut i inglasningen igen?
Mer näring - kanske mindre? Mycker vatten - eller lite?

Alla förslag blir jag så glad för! Ni förstår säkert min oro?

Tack och hälsningar!!
Ulrika

kan de va så att har en svalare ljus farstu att ställa dom i sålänge
isåfall borde det va bättre än varma lägenheten fats de beror ju på var du bor wub.gif
fast du kanske kan låtsas att sommaren e lite lååång
Nutten
Du har ingen bekant som skulle kunna förvara växterna svalt och ljust åt dig i fem veckor?

När min balkong skulle renoveras, fick min sambos föräldrar äran att ta hand om min djungel smile.gif
Lavendela
Tack snälla ni för era tips och goda idéer!

Ulrika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon