Österläge
Jag ska gå på Nordiska trädgårdar i Älvsjö på fredagen, för att undvika den värsta trängseln och ha helgen kvar till att umgås med kompisar... Någon som oxå ska dit på fredagen och som vill ses för en fika? Eller gå runt o titta tillsammans, alltid kul att inte gå ensam!

MariaS
Funderar också på att åka upp på fredagen. Hur hade du tänkt åka upp?
Österläge
JA! Gör det! biggrin.gif Jag åker tåg, har redan köpt biljetter... smile.gif Åker dit torsdag kväll, ska sova hos vänner, o stannar till söndag.
MariaS
Jag åker nog bil över dagen. Ska se om jag får med mig någon mer hugad spekulant biggrin.gif
Österläge
Vore jättekul att ses om vi är där samma dag! Säg till när du har bestämt dig för när du åker! smile.gif
DykUnderYtan
Jag ska dit på fredagen, en fika kan man behöva eftersom det brukar bli ganska långa dagar där. Är ledig då och har sedan länge planerat in mitt mässbesök till fredagen. smile.gif

Mvh
Mia
http://miashem.blogspot.com/
Österläge
Vad kul Mia! Ska vi avvakta o se om vi blir fler, o sen bestämma en tid o plats för att träffas?
blomkronan
Jag kommer oxå gå på fredagen smile.gif Tar gärna en fika med er och sällskap runt på mässan... smile.gif
Österläge
Ja, vad kul att vi blir några stycken! smile.gif Satt just o kollade på Allt om trädgårds sida, de kommer ju oxå på mässan, ska nog gå dit o få lite designtips till min nya trädgård... smile.gif
MariaS
CITAT (blomkronan @ 28-02-2009, 19:41) *
Jag kommer oxå gå på fredagen smile.gif Tar gärna en fika med er och sällskap runt på mässan... smile.gif

Får nog ta ett beslut snart. Ett bra tillfälle att ta med adoptivbarnet kanske... whistling.gif
blomkronan
CITAT (MariaS @ 28-02-2009, 19:53) *
Får nog ta ett beslut snart. Ett bra tillfälle att ta med adoptivbarnet kanske... whistling.gif

Får nog!!???? självklart ska du åka upp smile.gif Men bara över dagen??? kan du inte stanna till lördagen?
MariaS
CITAT (blomkronan @ 28-02-2009, 20:14) *
Får nog!!???? självklart ska du åka upp smile.gif Men bara över dagen??? kan du inte stanna till lördagen?

Funderar fortfarande g.gif Hör du inte hur maskineriet gnisslar och knakar wacko.gif
blomkronan
CITAT (MariaS @ 28-02-2009, 20:48) *
Funderar fortfarande g.gif Hör du inte hur maskineriet gnisslar och knakar wacko.gif

w00t.gif vilket oväsen...!!!!
DykUnderYtan
Det tycker jag absolut! smile.gif
Österläge
Ska vi försöka bestämma en tid o plats för oss att ses då, så får vi se om fler hoppar på? Blir kl 13 lagom? Var tror ni det är lättast att träffas?
blomkronan
Kl 13 är väll en bra tid... då hinner man gå en stund innan smile.gif
Kajsa i Arvika
Jag kommer också att finnas där på fredagen om jag inte bryter benet eller nåt.. åker med ett gäng från jobbet och vet inte hur deras planer löper men vi kan väl hålla utkik efter varandra.. kommer ni att ha knappar eller t-shirts eller nåt annat igenkänningsmärke.. ? giggle.gif förutom stora kassar med grönt menar jag..
Överbölingen
OK! Jag köper kl 13.00

Men var? Skall vi fortsätta hos Adrian och hans brutalitet eller?
Österläge
Jag kommer iaf ha min odlatröja och knappen, hoppas fler har det! Fast om man har ryggsäck som jag förra året syns ju inte trycket på tröjan...

Brutala blommor blir väl bra, lätt att komma ihåg! giggle.gif
MariaS
Ordnar det sig med min ekonomi så jag kan åka, då blir det nog både tröja och knapp här med. FAst egentligen tor jag inte det gör något om man kan se trycket på tröjorna, BAra färgen är väl avslöjande nog giggle.gif
DykUnderYtan
Aha, finns det tröjor och knappar?? Då ska jag hålla utkik efter dem eftersom jag varken har det ena eller det andra själv. 13 låter som en bra tid, då hinner man som någon sa runt och kika lite innan också. smile.gif

MariaS
CITAT (DykUnderYtan @ 06-03-2009, 07:16) *
Aha, finns det tröjor och knappar?? Då ska jag hålla utkik efter dem eftersom jag varken har det ena eller det andra själv. 13 låter som en bra tid, då hinner man som någon sa runt och kika lite innan också. smile.gif

I småprat kan du beställa knapp just nu. Översta inlägget!
Kajsa i Arvika
Får nog bli en knapp för mej..
Österläge
Dyk under ytan, det är tröjor och knappar med odla-tryck vi menar - men skynda er om ni vill ha det, egentligen är det för sent för knapp men jag skrev till Ingemar o frågar om det var ok, igår fick jag svar så om ni skyndar er kansket det är ok!! Tröjor vet jag inte men PM:a Ingemar o fråga!!
Kajsa i Arvika
Någon mer som ska dit på fredagen?
blomkronan
Brutala Blommor kl 13 tummenupp.gif Jag kommer vara där då med min gröna tröja och knapp smile.gif
malin72
nu är det bestämmt även jag kommer vara där på fredagen yahoo.gif jag kände att jag ville ha en dag att hinna se mässan på också..jag känner mig väl och vet att jag kommer leta efter tröjor och knappar på lö så då missar jag allt skojj giggle.gif
jag kommer tillsammans med Visse från forumet här inne hon är inte så aktiv men har varit med mig i 2 år på mässan.....
då ses vi kl 13 vid brutala då tummenupp.gif
Kajsa i Arvika
Nån knapp hann jag inte att få tag på och tröjan var i tajtaste laget... giggle.gif Men jag har tämligen illröda slingor i håret så det kanske går att få syn på mej i alla fall... crazy.gif
DykUnderYtan
Jag fick hem knappar idag, så det blir vad jag sätter på mig. En på väskan och en på tröjan/jackan. smile.gif

Ska bli kul detta. Åh vad jag längtar...

/Mia

http://miashem.blogspot.com/
blomkronan
CITAT (malin72 @ 23-03-2009, 18:20) *
nu är det bestämmt även jag kommer vara där på fredagen yahoo.gif jag kände att jag ville ha en dag att hinna se mässan på också..jag känner mig väl och vet att jag kommer leta efter tröjor och knappar på lö så då missar jag allt skojj giggle.gif
jag kommer tillsammans med Visse från forumet här inne hon är inte så aktiv men har varit med mig i 2 år på mässan.....
då ses vi kl 13 vid brutala då tummenupp.gif

Malin... VA roligt att du oxå kommer på fredagen smile.gif



Va kul att vi blir några stycken... Kul då ses vi kl 13 biggrin.gif
Österläge
Ja det ska bli så roligt att träffas!! Kul att vi blir några stycken!
malin72
japp snart ses vi yahoo.gif vilka blir det som kommer dit redan på fredagen???...några som tillkommer och bortfaller unsure.gif

längtar!!!!
Österläge
Om någon ska komma dit redan kl 9 och vill ha en rabattkupong så har jag en över, med den kommer du in på mässan för bara 100 kr (istället för 140)!

Jag kommer hänga på låset kl 9 imorgon, PM:a mig om du oxå ska vara där tidigt och vill ha den! smile.gif

Tyvärr har jag inte fått min nya Odla-nu-knapp, crying.gif så jag har min gamla med namnet uteplatsen på... Kommer ha en liten grön ryggsäck oxå, och Odla-tröjan förstås - fast trycket skyms ju tyvärr av ryggsäcken... wink.gif
Kajsa i Arvika
Om mindre än 12 timmar sitter jag på bussen mot Stockholm!! bravo.gif yahoo.gif
Österläge
Jag sitter på tåget just nu! biggrin.gif Har just lärt mig använda internet i mobilen... smile.gif
blomkronan
Jag sitter och dricker en kopp kaffe... snart ska jag åka yahoo.gif
g.gif undra om det räcker med EN ryggsäck eller ska man ta med sig TVÅ??? giggle.gif

blomkronan
Det räckte med EN rygga... att ha jackan i blush.gif
Jag hitta en japansk banan yahoo.gif den var över en meter så den gick inte i ryggan giggle.gif
sedan blev det bara 13 st fuschior sticklingar.
Hittade inte en enda änglatrumpet... no.gif vilken besvikelse angry.gif

Fika blev det... biggrin.gif träff kl 13, jätte kul att ha träffat er smile.gif
DykUnderYtan
Jag hittade desto mer, både fylld ryggsäck, ett antal kassar och pirra släpade jag ut till bilen. Några fina julrosor men annars inte så mycket blommor, mest annat fint att dekorera uterummet och trädgården med.

Jag håller just i detta nu på att uppdatera min blogg med en massa bilder från mässan...

Tack för idag tjejer, verkligen kul att få ett ansikte på er! smile.gif

/Mia
http://miashem.blogspot.com/
Österläge
Tack för igår, jättekul att träffa er! Glömde ju att ge någon min extra rabattkupong, synd! sad.gif Och så fick jag inte med mig en sak från Plant- o prylgarderoben... crying.gif Killen som tog emot min andra "vända" måste ha missat att märka den med rätt nr, för när jag kom hem märkte jag att en liten kasse inte var med... Blomkronan var jättegullig och gick o frågade efter den för mig idag, men den var inte kvar... *snyft*

Jaja, förutom det lilla missödet så var det en jättehärlig dag med massa intryck, idéer, lite shopping (bla en uuuunderbar fylld julros!) och inte minst Odla-träffen! Längtar redan till nästa år - då kanske jag försöker gå två dagar ändå... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon