*Felix matte*
Undrar om någon av er forumnister uppmärksammat detta.
Idag har DHR ( De Handikappades Riksförbund) och olika föreningar visat vad de jobbar med och också visat vad som finns i hjälpmedelsväg.
Sjukvården har också låtit besökare göra lungfunktionstest, visserligen en enkel sådan, men som ändå gav en fingervisning till rökare att det kanske var dags att fimpa.

Numera har ju både Kanelbullen och Systemprogrammerare egen dag
och då tyckte jag att även Handikappdagen borde få lite uppmärksamhet. wub.gif
lolo
Ja, och det återkommer väl varje år, eller? huh.gif I Umeå har jag inte sett någonting av denna handikappdag, dessvärre! Konstigt...... måste kolla upp varför!

mvh

Ann-Louise smile.gif
Adri-Anne
CITAT (lolo @ 24-09-2003, 23:17)
Ja, och det återkommer väl varje år, eller? huh.gif I Umeå har jag inte sett någonting av denna handikappdag, dessvärre! Konstigt...... måste kolla upp varför!

mvh

Ann-Louise smile.gif

[QUOTE]

Inte i Nybro heller mad.gif mad.gif

Däremot skickade kommunen ,köpmannaförening, företagsgrupp och fastighetsägare ut ett cirkulär om all utveckling som hänt i Nybro och ville att invånarna skulle skriva in och kommentera.
Nog skall jag kommentera alltid..Naturligtvis är det beröm dom vill ha. Men se det kan dom glömma.
" Hur kan man kalla det utveckling, när det fortfarande år 2003, bara är7% av alla offentliga byggnader som är tillgängliga för rullstolburna?" mad.gif mad.gif mad.gif
MadeleineB
Det måste jag säga är både bra och mindre bra...

Nej nu, säger ni... men så här menar jag:

BRA BRA BRA att dagen finns, vi behöver alla tänka till litet då och då, när det gäller handikapp. Alla behöver vänja sig vid att tänka: "fungerar det här för dem som sitter i rullstol, går med rollator, inte ser, inte hör..."

Så Jättebra! att den finns!

Men inte så bra:
Jag har inte sett någonting alls om den "på stan" (om man tillåts våra små byar kallas stan), inte heller i tidningen. Och jag frågade mina barn: ingenting hade sagts om det i skolan heller.

Så man borde nå ut med den MYCKET bättre. Jag utgår från att alla som är medlemmar i något handikappförbund får information om den, men alla vi andra? Vi som bäst behöver det?

Hoppas på bättre info nästa år!

Hälsningar
MadeleineB
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon