Full version: Handla på ebay?
kasam
Hej,
Jag har handlat en del trädgårdsböcker på Bokbörsen o det har fungerat bra. Nu letar jag efter böcker av Tasha Tudor - svårt att hitta i Sverige. Jag har kollat Ebay o där finns ju en hel del. Någon som har erfarenhet av att handla på denna sajt?

Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tror jag har en bok av Tasha Tudor.

Funderar att sälja alla mina trädgårdsböcker hos ebay men vet inte heller om det är bra eller inte.
*Ulrica*
Elisabeth! Släng upp en lista här istället! Vi är nog många som kan tänka sej att köpa!

kasam - min sambo både säljer och köper en hel del på ebay. Han har hittills aldrig blivit missnöjd. Men precis som på tradera ska man ju kolla säljarens omdöme och gärna använda PayPal. Enstaka fula fiskar finns det nog överallt...
kasam
Elisabeth - jag tror (liksom Ulrica) att du nog att du kan få dem sålda här, ifall du vill.... Du kan ju alltid kolla prissättning på bokbörsen o ebay... Ja, har du en Tudor, så är jag helt klart MYCKET intresserad!!!

Ulrica - ja, jag hade nog tänkt PayPay, använt det tidigare vid lgh hyrning utomlands o det fungerade ju jättebra. Ja, blir ju rätt sugen på en del av de där böckerna som bara ligger där och...liksom bara väntar på just mig... hi hi giggle.gif
Rosmarin
Jag handlar ibland på ebay med PayPal och det har fungeraT jättebra hittills.
Men som Ulrika säger: Kolla säljarens omdöme, och tveka inte att fråga säaljaren om det är något som verkar oklart.
Meriona
Jag har bra handlat på svenska Ebay, dvs Tradera. Jättenöjd med mina över 50 köp..... smiley_small_hug.gif
ingrids
Har köpt böcker på tradera med god erfarenhet, hittills, men vill ändå passa på att tipsa om sidan antikvariat.net - en gemensam databas för i första hand svenska antikvariat. Massor med trevliga böcker och säljarna är såvitt jag förstått alltid etablerade företag.
kasam
CITAT (ingrids @ 19-02-2009, 11:46) *
Har köpt böcker på tradera med god erfarenhet, hittills, men vill ändå passa på att tipsa om sidan antikvariat.net - en gemensam databas för i första hand svenska antikvariat. Massor med trevliga böcker och säljarna är såvitt jag förstått alltid etablerade företag.


Tack för tipset! thanks.gif
Var inne o kollade, verkar ju bra. Ja, så den hamnar som bokmärke den också.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon