Full version: shimas drippersystem
shimasonti
jaha då tänkte jag att ja skulle ta o knåpa igenom hur man enkelt ocj billigt kan göra sig ett eget drippersystem för nästan inga pengar.

detta behövs till själva drippersen.
6mm syreslang (valfri längd)

syreslangskopplingar

pumphuvud

trädgårdslang

slangkopplingar

sax.


gör så här att sätt ihop slangkopplingarna så att dessa bildar en stopp plugg i en änden av trädgårdslangen
pumpen ska sitta i andra änden


tag din sax och gör önskat antal hål, det vill säga hur många slangar du vill ha ut.


ta syreslangskopplingen och tryck in i hålet så här.



sätt på syreslangen på kopplingen




blomkronan
tummenupp.gif Tack för tipset... biggrin.gif
Men var sitter pumpen? och var har du den? i en hink?
ingelsgarden1
Bra förslag någet att ta efter !!
MariaS
CITAT (blomkronan @ 13-02-2009, 15:52) *
tummenupp.gif Tack för tipset... biggrin.gif
Men var sitter pumpen? och var har du den? i en hink?

borde ju funka om man har pumpen i en vattentunna modell större. Sen är det väl bara att koppla pumpen till en vanlig timer!
shimasonti
ja givetvis behöver man en tank oxå, tyckte det var så pass självklart att jag inte behövde nämna det biggrin.gif
man kan ju även somsagt sätta slangen direkt på kranen oxå. med tex en bevattningstimer på den.
shimasonti
dumt av mig och inte nämna att det finns digitala timers med veckoprogramering. programera in antal vattningar per vecka. en vanlig timer ligger ju bara på ett dygn med 15 minuters intervaller. detta kan dränka dina plantor om man inte kör hydro som jag gör biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon