Aqvakul
Torsdag - jobbat hårt - längtat efter att skjunka ner i fåtöljen och njuta av Antikrundan. Vad ser jag: Ännu en av dessa helt meningslösa ishockeymatcher...
Huggorm
Sånt där höjer inte direkt motivationen för att betala TV-licens sad.gif
Monaxe
Håller med, är jättesur och besviken. Finns ju för fanken en hel uppsjö av sportkanaler och annat som sportdårarna kan hålla till på.
Älskar att se på antikrundan, både för att det är kulturhistoriskt intressant och för alla roliga och charmiga människor som är med...

Jäkla SVT ranting.gif nono.gif rtfm.gif mad.gif angry.gif ranting.gif
Gossen Ruda
Blev också besviken men tyvärr är väl hockeynördarna i majoritet.
kasam
Håller med!
Haft en väldigt intensiv dag, avslutade med en massa jobb framför datorn och sedan skulle jag koppla av framför.... ISHOCKEY thumbdown.gif Hade jag ingen aning om, men jag drog allt en djup suck!
Monica M zon 4
Jag blev också besviken. -cry-.gif Kan dom inte fixa en sportkanal och visa all sport där?
Ralf
Man kanske skulle bli en sån där hulligan o slå ner några idrottshullinganer?
ninnisky
CITAT (Monaxe @ 05-02-2009, 20:30) *
Håller med, är jättesur och besviken. Finns ju för fanken en hel uppsjö av sportkanaler och annat som sportdårarna kan hålla till på.
Älskar att se på antikrundan, både för att det är kulturhistoriskt intressant och för alla roliga och charmiga människor som är med...

Jäkla SVT ranting.gif nono.gif rtfm.gif mad.gif angry.gif ranting.gif


jäkla jäkla jäkla SVT ranting.gif nono.gif rtfm.gif mad.gif angry.gif
godanro

Har just kommit hem från en antikrunda live.
Blev en liten vinröd vas i en speciell form.
Min dotter ska få den hon har en av samma
sort fast större. Dom blir snygga bredvid varandra.
Även ett uppläggningsfat från 50-talet av rörstrand.
En lite sockerskål och gräddsnipa följde med på köpet
dom kan min dotterdottern få till dockservisen. yes.gif
Kul att gå på auktion. Mycket folk i alla sorter.
Men idag var det så många uppköpare från Norge
som komoch då är det svårt att få det man vill.
Annars har det varit väldigt billigt att gå på auktion här.
Känner mig alltid så glad och upprymd efter det att jag varit där. yahoo.gif
Red Top
CITAT (godanro @ 05-02-2009, 21:03) *
Har just kommit hem från en antikrunda live.
Blev en liten vinröd vas i en speciell form.
Min dotter ska få den hon har en av samma
sort fast större. Dom blir snygga bredvid varandra.
Även ett uppläggningsfat från 50-talet av rörstrand.
En lite sockerskål och gräddsnipa följde med på köpet
dom kan min dotterdottern få till dockservisen. yes.gif
Kul att gå på auktion. Mycket folk i alla sorter.
Men idag var det så många uppköpare från Norge
som komoch då är det svårt att få det man vill.
Annars har det varit väldigt billigt att gå på auktion här.
Känner mig alltid så glad och upprymd efter det att jag varit där. yahoo.gif

Du behöver ju inte retas med oss stackare, som missade antikrundan bara för att en liten del av befolkningen tycker det är kul att titta på en hög påbyltade killar, som försöker träffa en liten trissa med träpinnar -cry-.gif
HelenJ
CITAT (Aqvakul @ 05-02-2009, 20:23) *
Torsdag - jobbat hårt - längtat efter att skjunka ner i fåtöljen och njuta av Antikrundan. Vad ser jag: Ännu en av dessa helt meningslösa ishockeymatcher...

Det är bara att konstatera - sportnördar är de viktigaste tv-tittarna, och när något "viktigt" inträffar går deras intresse före allting annat.

Trädgårdsnördar kommer lååååååångt ner på den listan.
godanro
CITAT (Red Top @ 05-02-2009, 21:19) *
Du behöver ju inte retas med oss stackare, som missade antikrundan bara för att en liten del av befolkningen tycker det är kul att titta på en hög påbyltade killar, som försöker träffa en liten trissa med träpinnar -cry-.gif


Förlåt blomma.gif
[size="3"][/size]men det var iallafall kul flirting.gif
Aqvakul
CITAT (HelenJ @ 05-02-2009, 21:23) *
Trädgårdsnördar kommer lååååååångt ner på den listan.

yes.gif
Gossen Ruda
Men nu gällde det antiknördar.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 05-02-2009, 21:30) *
Men nu gällde det antiknördar.

de kommer också långt ner på listan, men inte så långt ner som trädgårdsnördarna...
Christina i Taxinge~
Undrar om det egentligen finns så stort intresse för ishockey nuförtiden?
En totalt urvattnad sport med VM en gång om året eller så.....
Inte är 3kronor så himla bra heller, jag kan knappt några namn på spelare längre...
Jaja, jag är gammal, men vore det en sport av intresse kunde jag säkert några namn iaf! sleep.gif

Jag tror bestämt att det är "de som bestämmer programmen på TV" som går i otakt med resten av befolkningen - vi som gillade hockey på den gamla goda tiden pysslar med trädgård numera!!!
Och möjligen antikviteter......



Ralf
undrar när dom kommer att säga:
-ja vi ber om ursäkta men vi måste låta kvällens sportnytt utgå pga av ett reportage från Skördefesten på Österlen:
Aqvakul
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 05-02-2009, 21:51) *
Undrar om det egentligen finns så stort intresse för ishockey nuförtiden?
En totalt urvattnad sport med VM en gång om året eller så.....
Inte är 3kronor så himla bra heller, jag kan knappt några namn på spelare längre...
Jaja, jag är gammal, men vore det en sport av intresse kunde jag säkert några namn iaf! sleep.gif

Jag tror bestämt att det är "de som bestämmer programmen på TV" som går i otakt med resten av befolkningen - vi som gillade hockey på den gamla goda tiden pysslar med trädgård numera!!!
Och möjligen antikviteter......


Visst är det så!!! yes.gif
HelenJ
CITAT (Aqvakul @ 05-02-2009, 21:40) *
de kommer också långt ner på listan, men inte så långt ner som trädgårdsnördarna...

Precis, antiknördarna har i alla fall ett program som kan bli utflyttat ur tablån! Vad har trädgårdsnördarna?
Aqvakul
CITAT (Ralf @ 05-02-2009, 21:52) *
undrar när dom kommer att säga:
-ja vi ber om ursäkta men vi måste låta kvällens sportnytt utgå pga av ett reportage från Skördefesten på Österlen:

den varianten får vi nog vänta förgäves på... giggle.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Ralf @ 05-02-2009, 21:52) *
undrar när dom kommer att säga:
-ja vi ber om ursäkta men vi måste låta kvällens sportnytt utgå pga av ett reportage från Skördefesten på Österlen:



Det lär dröja - men jädringens vilken historisk dag det skulle bli!!! a0a.gif





MariaS
Tänk. Jag har alltid undrat hur normalt? ohmy.gif folk kan tänka sig att sitta och titta på 12 fullvuxna?! wacko.gif karlar?! crying.gif utklädda så de ser ut som mobila fotöljer. ninja.gif Dessutom åker 10av dessa ...... runt och jagar en liten j***a trissa!? PÅ IS!? w00t.gif

Att det sen finns folk som tror att detta ska gå före?! livsviktiga program som, antikrundan, gröna rum, trevliga deckare och vad det nu kan vara.... Ja det övergår mitt fulla förstånd blink.gif
DragonLady
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 05-02-2009, 22:00) *
Det lär dröja - men jädringens vilken historisk dag det skulle bli!!! a0a.gif


Ja det lär det sannerligen göra... men om det skulle inträffa kanske tillomed jag kunde tänka mig att betala tv licens och titta på tv biggrin.gif
Berith
Varför trodde ni att det skulle bli Antikrundan? g.gif Byt tv-tidning till nån som hänger med. I min stod det ishockey och det var säkert bestämt sen länge att det skulle vara så. rolleyes.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 06-02-2009, 07:39) *
Varför trodde ni att det skulle bli Antikrundan? g.gif Byt tv-tidning till nån som hänger med. I min stod det ishockey och det var säkert bestämt sen länge att det skulle vara så. rolleyes.gif

Det är klart att det stod i tidningen om jag hade tittat...
Grejen var att man bryter av en programserie för en inte särskilt viktig match i en allt mindre folkkär sport...

M.a.o Berith - du missade poängen....
Berith
CITAT (Aqvakul @ 06-02-2009, 07:42) *
Det är klart att det stod i tidningen om jag hade tittat...
Grejen var att man bryter av en programserie för en inte särskilt viktig match i en allt mindre folkkär sport...

M.a.o Berith - du missade poängen....

Aha... Ni trodde att det skulle bli Antikrundan. Ja då förstår jag att ni blev besvikna när det inte blev som ni tänkt er. Usch och fy! thumbdown.gif

Alba
Jag lyssnar mycket på radio och där verkar det vara mer regel än undantag att sporten tar programtid av andra program.
Inte nog med det.....när tex en match är över ska den pratas igenom och analyseras också så det drar ut på tiden extra länge.

Jag brukar tänka samma sak.....hur många sitter vid radion och lyssnar på en fotbollsmatch.....inte många alls tror jag.
Myosotis
Förr brukade jag också titta på antikrundan regelbundet. Går den inte i repris?
Christina i Taxinge~
CITAT (Myosotis @ 06-02-2009, 18:10) *
Förr brukade jag också titta på antikrundan regelbundet. Går den inte i repris?


Den går antagligen i repris, men det var inte det som var poängen......utan det faktum att alla sorters program lyfts bort till förmån för sport!
Trist historia - ändå ääääääälskar jag sport på TV!


Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon