Full version: Inte många vänner
bejron
Jag har ett ganska litet umgänge o undrar om det finns nåt på nätet där man kan leta vänner. Nån som vet? Det är inte partner jag söker för det har jag redan.
Meriona
Nej det har jag tyvärr inte något tips om. Men tänk på att det är mycket bättre att ha några få riktiga vänner än en hel hög med s.k. kompisar. Mina vänner är få men otroligt bra, de andra har jag sorterat bort. wub.gif Och med få menar jag 5 st ganska exakt. 1 man och 4 kvinnor. De andra visade vad de gick för när jag gick igenom en skilsmässa, ingenting att spara på....

Hoppas du hittar någon sida ändå, mitt bästa tips är ODLA.NU, här finns många härliga människor! kompiskram.gif
bejron
Jo, jag vet det är bättre med vänner än kompisar men har man varken eller kanske nåt skulle gå an.
HelenJ
Börja blogga!

Det finns en otrolig mängd människor som läser och skriver bloggar, och som är supertrevliga! Dessutom hittar man vänner både så nära att man kan besöka dem, och så långt borta att det är självklart att man kan övernatta hos dem när man är ute och reser. Jag började blogga i september och har redan lärt känna så många otroligt trevliga människor.

Jag har haft lite svårt att hitta vänner bland arbetskamrater och grannar och andra man lär känna, för det är inte så många av dem som har samma intressen som jag. (De har mest tyckt att jag varit nördig med mitt trädgårdsintresse) Men på nätet finns det...

För övrigt brukar föreningslivet vara ett säkert kort. Gå med i en trädgårdsklubb kanske? Eller en studiecirkel?
Meriona
CITAT (HelenJ @ 31-01-2009, 17:54) *
Börja blogga!

::::

För övrigt brukar föreningslivet vara ett säkert kort. Gå med i en trädgårdsklubb kanske? Eller en studiecirkel?


Blogg var nytt även för mig, jag känner mig för gammal... sweatingbullets.gif Men kurser och föreningar skriver jag under på! Jag har träffat 2 av mina vänner i stallet, än fler bekanta. Nu går jag på spanskakurs och lär känna många nya människor. Om man så inte blir kompis med nån så har man himla kul de kvällarna man är där. kompiskram.gif
aanderss
ja testa att blogga., men går du in på en kontaktsida och söker folk av samam kön så tror de att du är honosexuell. då lär du få många konstiga svar o från alla möjliga typer
Meriona
CITAT (aanderss @ 31-01-2009, 19:30) *
ja testa att blogga., men går du in på en kontaktsida och söker folk av samam kön så tror de att du är honosexuell. då lär du få många konstiga svar o från alla möjliga typer


Tyvärr är det ju liknande fenomen på krogen. Börjar du prata med en av samma kön så tror de att du är homo och börjar du prata med en av det andra så stöter du också på dem fast du då anses hetero. Varför i hela friden kan man inte få prata med intressanta människor på krogen av den enkla anledningen att man tycker det är trevligt? Har det blivit ett sånt tabu i det nya Sverige? confused.gif Om de man hade sällskap med dit försvinner av olika anledningar så är alltså alternativet att gå hem ögonaböj eller att sätta sig på dass och längta till man FÅR gå hem för att det är stängningsdags. whistling.gif
zaaritha
Jag har 3 nära vänner!
Och de litar jag på till 100%.
Se´n har jag bekanta, men det är inte samma sak!
Men; jag tror fortfarande att man KAN träffa personer som KAN bli en ny vän!
Kat
CITAT (aanderss @ 31-01-2009, 19:30) *
ja testa att blogga., men går du in på en kontaktsida och söker folk av samam kön så tror de att du är honosexuell. då lär du få många konstiga svar o från alla möjliga typer


Tja...det är standard hos många av mina bögbekanta att ha sex med varandra först - och bli vänner sen. Det kanske inte behöver vara en dum strategi?
Det tar effektivt bort spänningarna i alla fall.
ängsvädd
Jag tycker olika intresse-forum såsom odla exvis kan vara en bra väg att få kompisar eller vänner. Det beror ju också på hur modig man är själv smile.gif

Men om du går med i forum som diskuterar dina intressen så har du stor chans att få nya vänner smile.gif

Alba
Jag hörde i ett radioprogram som handlade om olika forum en kvinna som rekommenderade
Wilda Vebben
Hon hade fått många vänner som hon även träffade irl på tex semestern tillsammans med sin familj.
Det kostar ju inget att testa.

Ett annat bra sätt kan vara att här på Odla försöka träffa de som bor i din närhet. Du kan läsa under "Resor och Evenemang" längre ner här på forumet hur man tex träffas genom Odlaklubben Väst.

Lycka till.
Ciczi
Tja jag är också en av dem med få riktiga vänner. Närmare bestämt tre varav den ena är min partner. Ja, man kan väl både vara älskande och bästa vänner.

//Ciczi
Meriona
CITAT (Ciczi @ 31-01-2009, 21:48) *
Tja jag är också en av dem med få riktiga vänner. Närmare bestämt tre varav den ena är min partner. Ja, man kan väl både vara älskande och bästa vänner.

//Ciczi


Självklart är det det man strävar efter! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon