Full version: Arbetslös
zaaritha
Jaha, på måndag begär banken Hyband( de tillverkar delar till skogsmaskiner)
i konkurs!
Se´n är C., min man arbetslös!
Vad gör man?
Jag är sjukpensionär, får ut en ytterst liten summa......
Och--var ska C hitta nytt jobb--i dessa svåra tider?
Wilmer
Jadu. Det är inga roliga besked. Inte blir det lättare för att många är med om samma sak. skickar en kompiskram.gif smiley_small_hug.gif till liten tröst.
aanderss
kolla med de som delar ut morgontidningar i er ort. de finns kanske inte jobb alla dagar men kanske kan han jobba på helgerna.
lycka till
Aqvakul
CITAT (zaaritha @ 24-01-2009, 23:46) *
Jaha, på måndag begär banken Hyband( de tillverkar delar till skogsmaskiner)
i konkurs!
Se´n är C., min man arbetslös!
Vad gör man?
Jag är sjukpensionär, får ut en ytterst liten summa......
Och--var ska C hitta nytt jobb--i dessa svåra tider?


Det är inte lätt att få något om man blir arbetslös i vår ålder. Tyvärr verkar systemet väldigt stelbent, så det är svårt att kombinera tillfälliga jobb eller deltidsjobb med A-kassa. Jag har tyvärr inga konkreta råd. Detsamma gäller för mina två barn som just nu är färdiga med sina utbildningar och söker jobb - snacka om olycklig timing...

Sköt om er kompiskram.gif
mojan
Kanske han kan anmäla sig till Veteranpoolen, om det finns i närheten? Det är (företrädesvis äldre) som utför olika passande jobb (trädgårdsarbete, snickra, måla på hus etc) efter vad man kan och passar för. Har inte anlitat dem men skulle kunna tänka mig att göra det.
flinga100
Nej, lätt är det inte. Särskilt inte för lite äldre och inte för nyutexade unga.

Det som alltid brukar finnas är säljjobb, men det är ju väldigt speciellt. Tillfälliga jobb annars? Jag har också hör att arbetsförmedlningen är stelbenta när det gäller enstaka timmar dock.



pejori
Kan han inte göra som min son gjorde, när han blev friställd strax innan jul.

Han satte sig med telefonkatalogen och ringde alla åkerier som fanns och frågade efter jobb, extra körningar, inhopp, vad som helst.

Han fick napp direkt och är nu fast anställd som tankbilschaffis. tummenupp.gif

Tror din man kan hitta jobb med något han kan tänka sig, med den metoden.
Lycka till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon