Full version: Tjugondedag Knut
Red Top


Tjugondedag Knut enl gammal tradition

Tråkigt att det redan är slut. Ska försöka övertala guben att lämna några av adventsstakarna i fönstren. Än är det inte vår, utan mörknar tidigt på dagarna.
renate
Aventljusstaker är väl just adventljusstaker som man inte ha hur länge som helst.Jag har plockat ner ALLT efter trettondagen.Det finns väl annan belysning som lyser upp vintermörkret än adventljussstaker.Julen är slut för länge sedan.
Motti
Här åkte allt ut förra veckan,hade inte lust att damma av allt igen och nu har det varir relativt ljust på dagarna och man ser att alla julsaker är dammiga så nu åkte de ner i lådan till nästa år !fast ute har jag( eller vi )kvar alla ljusslingor och pynt det får allt hänga med ett tag till.Tänkte på USA där har de ljusslingor året runt ju tummenupp.gif
Aqvakul
Allt åkte ut i lördags (en äktenskaplig kompromiss mellan Trettondagen och Knut)
Jag har dock fått dispens för att ha kvar ljusslingan på balkongen ett tag till....
Betty
Idag åkte alltihopa ner i sina lådor och påsar igen. Ljusslingorna och utegranen plockades ner redan igår (var lämpligt väder för utepyssel). Idag har jag ställt en bukett krispiga tulpaner i blandade färger på köksbordet. Nu är julen slut för min del för denna gången. biggrin.gif
renate
CITAT (Betty @ 13-01-2009, 22:13) *
Idag åkte alltihopa ner i sina lådor och påsar igen. Ljusslingorna och utegranen plockades ner redan igår (var lämpligt väder för utepyssel). Idag har jag ställt en bukett krispiga tulpaner i blandade färger på köksbordet. Nu är julen slut för min del för denna gången. biggrin.gif


Ojdå tulpanerna glömd jag,köpe en bukett ner julen var nerplockat i sina lådor.Nu börjar de vissnar men ska köper en ny bukett till helgen.
Ljussingan i trädet är kvar och tänds varje kväll med timern.Tomten på kökstrappan är kvar med,glömde honom.Här har han sällskap av Kix.
[attachment=29514:2009_01_...__Large_.JPG]
Floppy
Jag kör också med traditionen 'Tjugondedag knut då dansas julen ut'...sitter i sen barnsben då vi hade julgransplundring och sönderslagning av pepparkakshuset...
Utebelysningen får hänga kvar för det är alldeles för kallt att stå och fippla med nu...men kontakten är urdragen...
Men jag glömde att köpa en tulpanbukett...jag får sladda förbi affären i morgon och införskaffa en bukett både till jobbet och en hem till mig...
På återseende julen
Betty
CITAT (Floppy @ 14-01-2009, 20:07) *
Jag kör också med traditionen 'Tjugondedag knut då dansas julen ut'...sitter i sen barnsben då vi hade julgransplundring och sönderslagning av pepparkakshuset...
Utebelysningen får hänga kvar för det är alldeles för kallt att stå och fippla med nu...men kontakten är urdragen...
Men jag glömde att köpa en tulpanbukett...jag får sladda förbi affären i morgon och införskaffa en bukett både till jobbet och en hem till mig...
På återseende julen

Det blir ju alldeles perfekt, för i morron är det Tulpanens Dag! 000.gif
Berith
Dansade också ut julen i tisdags, även om det inte blev så mycket dans av det. g.gif Men granen klipptes ner och gavs till hästarna, och tomtar och annat pynt packades ner i jullådan igen.

Och i onsdags köpte jag 20 härliga tulpaner av blandade färger och utseende, utan att ha en aning om att det var Tulpanens dag igår. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon