Full version: Garden North?
Agneta z5-6
GN har många vackra bilder och många intressanta frön,skulle vilja veta om det är lätt att beställa från dom??
Eva 33c
Jag har köpt av dem under några år nu, och visst är det lätt. Man lägger i varukorgen som vanligt och betalar sedan med kort. Pengarna dras inte från ditt konto förrän i samband med leveransen. Så om något är slut slipper du sånt som "tillgodohavandekvitton" och liknande.
Egentligen ska man betala moms på allt som köps utanför EU, men i praktiken brukar ett brev med fröpåsar slinka förbi tullen i allafall. Jag vet de som råkat ut för att brevet/paketet fastnat i tullen men mig har det aldrig hänt. Det värsta som hände då är att man betalra 25% till.
Fröportionerna är som regel så stora att man gott och väl kan dela en påse med någon bekant om man vill.
Agneta z5-6
TACK,för ett sånt lättförstått svar.
MVH Agneta
freya
Kikade in på deras sida, verkligen mycket åtråvärt där. Undrar bara över vad frakten blir på ett ungefär. Har för mig att det stod något om en extra avgift pga phytosanitär inspektion men nu hittar jag inte igen det. Vet du om det kommer till något utöver frakt o ev tull om fröerna skulle fastna i tullen?
Eva 33c
Jag tittade på mina senaste beställningar. När jag beställde "färska frön" för totalt 33 CDN i september så betalade jag 7 CDN för frakten. När jag beställde för 157 CDN i november så betalade jag ingen extra avgift alls. Men jag hittar ingen uppgift om var gränsen går. Kostnad för Phytosanitary Inspection tillkommer endast på leveranser till USA. I övrigt har jag inte betalt några extra avgifter på mina beställningar.
karlsdal
Oj oj, vad mycket fint de hade. Ska vi beställa ihop?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon