Full version: Födelsedag !
Motti
Fyllde 56 år i dag !året består av 365 dagar hur förklarar man att våra två barn glömmde bort sin mors födelsedag ? ja man hade ju förståt det om de hade haft ett helvete hemma men våra barn är uppvuxna i ett harmoniskt hem med trygghet utan slag och mobbing ,alltså två barn som har
haft det tryggt och bra föräldrar som alltid funits där och ställt upp både ekonomiskt och !ja på alla sätt.Ja på alla sätt faktiskt ,när min dotter fick sitt första barn bodde jag d'är för dotterns rygg pajade ! jag bodde där i veckor städade bakade och tog hand om mitt älskade första barnbarn .)Men varför kommer de inte ihåg min födelsedag ?Jag begär inte dyra pressenter för det behöver jag inte !bara en bekräfftelse på¨att jag är MOR !och att mina barn bryr sig !Men inte !ingen av dom hörde av sig i dag !inget sms inget maile -cry-.gif Men mina vänner och grannar kom i håg !och kom hit bara in personia !eller med ett kort eller sms eller maile och förgyllde min dag !men jag saknade mina barns Happy Birthdays mamma -cry-.gif Är man inget värt ?Nu undrar jag om fler av er har det lika ställt g.gif?
E duh.gif n vädigt besviken MOTTI eller jätte ledsen mamma
Elisabeth-Västkustkolonisten
Förstår att du är besviken men dom kanske kommer idag med en överraskning (hoppas jag)

Elisabeth
*Stintan*
Jag kan förstå att du tycker det var tråkigt. Det har hänt mej också men jag bryr mig inte så mycket om det då jag vet att mina barn har fullt upp med sitt och inte kan gå o tänka på sin gamla mamma jämt. Bryr mig faktiskt inte så mycket om min egen födelsedag. Men om den är viktig för dig kunde du kanske ringt och påminnt dom. Det hade jag nog gjort så hade jag sluppit vara ledsen och bitter efteråt för tyvärr blir det lätt att sånt sitter kvar länge annars.

Hoppas att du kan prata med dom om hur du känner om detta så att du slipper gå och vara ledsen för att dom glömt din dag.

Grattis i efterskott!

MayaLisa
Grattis i efterskott!!

Jag skulle, precis som du, ha blivit väldigt ledsen...och arg tror jag, men mest ledsen. Lite respektlöst tycker jag...Det är väl (hur vuxen man än är och blir) roligt att bli särskilt ihågkommen och firad en dag. Det är väl även kul om ens barnbarn får höra att det är mormors/farmors dag, så att de kan få gratta.
Om det känns viktigt för dig; tala om för dem hur du känner. Säg att du blev ledsen.
Man måste faktiskt inte "hålla ihop" hela tiden för att man är mamma , man har även då små behov av att synas wink.gif
//Maya , fyrbarnsmorsa och mormor
Rosmarin
Oj då, det här var ju tråkigt. trostar.gif
Håller med MayaLisa i det hon skriver. Tala om för dem att du blev ledsen och varför.

Stort Grattis i efterskott!!! blomma.gif
Myosotis
smiley_small_hug.gif Nej vad hemskt! Stackars dig! Det var verkligen inte snällt av dem. Jag skickar alltid något till mina föräldrar och ringer och gratulerar dessutom, fattar inte alls hur man kan glömma deras födelsedag?! trostar.gif

Grattis i efterskott! rose.gif
Monica M zon 4
Grattis i efterskott! Trist att dom glömde din födelsedag. Även om man har fullt upp med sitt eget liv borde man väl komma ihåg sin mamma. Du kunde väl ringt och bjudit dom på kalas nån vecka tidigare för att påminna dom lite.

Min mamma höll på att missa min födelesedag ett år. Hon fick för sig jag fyllde år den 29 istället för den 26. Jag skulle tydligen kommit till världen den 29 men hade lite brått. När jag ringde och bjöd henne på kalaset blev hon jätteförvånad över att jag skulle fira födelsedagen några dagar för tidigt. tongue.gif
kasam
Oj, så tråkigt!
Instämmer med MayaLisa mfl - berätta för dem!
Ja, o så naturligtvis en födelsedagsbukett blomma.gif från mig också.
Grattis i efterskott!!!
Irene_L
Grattis i efterskott! blomma.gif
Men tror du inte att dom hade velat fira dig om dom kommit ihåg....Det tror jag. Jag är själv väldigt glömsk ibland och glömmer både det ena och det andra. Och jag blir väldigt ledsen när jag glömt något viktigt. Mina barn har också svårt att komma ihåg vissa saker. Dom är så uppe i sitt. Men jag brukar ge dom en liten vink innan och hjälpa dom att komma ihåg saker....när jag själv kommer ihåg giggle.gif

Så Motti...jag tror att dom är väldigt ledsna att dom glömt dig! Försök nu att inte tänka på detta mer. Livet är för skört för att grubbla. trostar.gif

mojan
Förstår precis hur du känner dig! Du får en kram från mig i alla fall. rose.gif
Gita
Jag skulle också bli väldigt ledsen om mina barn inte hörde av sig på min födelsedag, nu vet min man detta så han påminer dem alltid.
Gita
Aqvakul
Du gjorde iaf inte som min mamma som ringde upp vid sjutiden på kvällen och gråtande undrade varför vi inte ringt på hennes födelsedag. Observera att vi då just höll på att samla ihop barnen för födelsedagssamtalet.....
embees
Det är inte lätt alla gånger...... kompiskram.gif

I lagom tid före min och makens födelsedagar pratar jag med barnen om vilken dag som är lämplig för grattandet. Då har man dels påminnt och dels gemensamt kommit fram till en dag där alla kan. Om de sen inte ringer på själva födelsedagen kan kvitta.
Jag har alltid funnits /och finns där för både barn och barnbarn. Skulle jag bli oförskämt behandlad då hade jag nog talat om hur ledsen och besviken jag hade blivit.
Eva-Helene
Jo jag förstår dig! Min äldste kommer aldrig ihåg sina närmastes födelsedagar så jag räknar inte med att få nåt Grattis! av honom. Men visst känns det...
HelenJ
Mina tonåringar (som fortfarande bor hemma) kommer aldrig ihåg mig om jag inte själv säger till dem. När de väl flyttat hemifrån är det nog slutfirat helt.

Jag ringer alltid mina föräldrar den dagen de fyller år, oavsett om de ska firas då eller före/efter. Jag tycker nog att det hör till normal hyfs, om man för övrigt har ett vettigt förhållande till sina föräldrar. Jag förstår att du är besviken - med all rätt!
Motti
Tack alla för er förståelse smiley_small_hug.gif Man tänker ju att det finns många sätt att höra av sig sms maile kort !det är inte pressenterna som är viktiga utan att bli ihågkommen !tycker det skulle vara lätt för dom att komma ihåg eftersom jag fyller dagen efter nyårsdagen,jo då de visste att jag fyllde år vi har diskuterat när de eventuellt skulle komma hit efter som dottern jobbar i helgen,min man ringde upp sonen i går och frågade om han glömt ?jo det hade han men jag pratade med honom och sa mer på skämt att grannar och vänner kom i håg men inte mina barn kompiskram.gif han blev lite generad och sa grattis .Lite jobbigt att fylla så nära jul och det har det alltid varit just för att det är nära jul,när jag var barn sa de alltid att "du får inte så mycket nu för du fyller snart confused.gif ja man väljer ju inte sin födelsedag precis.
Inte så att jag går här och deppar ihop för det , men man blir allt regält besviken !undrar vad de skulle säga om jag hade glömt bort deras födelsedag blush.gif kom till och med ihåg sonens namsdag annandagen 000.gif Ja ja livet går vidare och jag vet att barna älskar sin mor men det känns hårt att de glömmer bort just min dag.
Tack alla för er uppmuntran !och som sakt inte deppar jag ihop för det men lite är det som någon skrev !det hör till god ton att höra av sig vid sådana tillfällen.

Kram Motti rolleyes.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tycker inte att man skall påminna barnen om sin egen födelsedag. Dom skall väl komma ihåg mama....

Men när vi pratar om besvikelse ang. födedelsedagar en kort berättelse.

För några år sedan, när vi fortfarande hade stugan kvar, var vi ute på landet när jag fyllde år.

Jag fuller ju mitt på sommaren och min sambo en vecka senare.

Bonusdotter 1 kom med familjen på förmiddagen, ställde bilen på vår parkering och hejade kort och meddelade att dom skall till båten. Vi hade ju fixat en båtplats till dom i vår hamn på kolonien. Bilarna parkerade dom alltid på vår parkering.

Inte ett ord om min födelsedag, inte ett grattis eller något liknande. Jag var so besviken, jag var så ledsen. Ett grattis hade ju räckt, men nej ingenting.

Min sambo och jag gick då hela dagen i trägården och var ledsna. Jag tyckte ju att jag verkligen hade bjudit till från första dagen, fanns alltid toll osv.

Sambon var ledsen för att hans barn gör så. Och där gick vi två....

Men så där vid femtiden på eftermiddagen kom plötslig alla 3 bonusbarn med sina familjer och firade mig.

Gud vad glad vi blev... Sambon tittade på mig och jag på honom och bägge sa vi, tack gude god....

Och det blev en riktig fin födelsedag, men jag glömmer den aldrig.

Därför Motti sa jag att dom kanske kommer med en överraskning.

Elisabeth


Motti
Dottern ringde i går !för jag skickade ett sms till henne och skrev "jag fyllde år i går Mamma "då hade hon skickat ett sms men till mitt gammla mobilnumer visade det sig !hon var påtagligt lessen för det ,jag sa att jag blev allt besviken när ingen av mina två barn hörde av sig på min födelsedag och det förstog hon.På Trettondagen kommer dom allesamans i alla fall .Kanske det är bätter ändå att annvänad telefonen så man vet säkert flirting.gif
Myosotis
Ja men det var ju skönt att hon försökte i alla fall!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon