Full version: Svealand!
Berith
Här röstar ni från Svealand! tummenupp.gif
Gillan
Toppen Berith! Äntligen fick du till det tummenupp.gif

CITAT
Namnet Värmland kommer från ordet värma. Det betyder en källa som inte fryser. Vid sjön Värmeln finns älven Borgviksälven, som tidigare hette just Värma och har förmodligen gett landskapet sitt namn.


Kanske skulle ha sagt att jag är en äkta värmlänning med allt vad det innebär också giggle.gif ( fast det var väl underförstått )
blomkronan
Röstat...smile.gif Uppland... stockholmare "08" tummenupp.gif
Red Top
Odlar i Dannemora socken, Norra Uppland. Röstade därför på Uppland. flirting.gif

Avvaktar våren i Aspudden, södra Stockholm, Södermanland. sad.gif
AstLar
Röstade på Södermanland.
Här är jag född, uppvuxen och bosatt nu (väntar på våren jag med)

Vit näckros är vår landskapsblomma wub.gif

malin72
södermanland söder och stockholm
netaave
Jag tillbringar både sommar o vinter i norra delen av Uppland, odlar mest i pallkrage och kruka nuförtiden.
Kajsa i Arvika
Ack Värmeland du sköna...


Borgvik e underbart vackert, förtjänar verkligen ett besök om ni har vägarna förbi..
herkules
född i värmland men sedan 45 år tillbaka bor jag i 08-land.
netaave
Har faktiskt bott i Värmland också, i Filipstad, Karlstad, Molkom och Brattfors. Men återvände till Uppland.
skogstroll
intressant smile.gif har bott här största delen av livet med undantag för ett tag i Uppland (Östermalm). Gränsen går visst inne i Gamla Stan
ylvahi
Bor och sover i Uppland. Bodde i Gästrikland dom första 30 åren. Tillbringar det mesta av dygnet i Gästrikland, men man är väl Upplänning ändå kan jag tänka.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon