Full version: Julklur
netaave
Kan du lista ut vad det är för maträtter från julbordet, skriv ut o klura, messa om det är omöjligt wink.gif
SKICKA INGA SVAR TILL MIG, JAG HAR DOM REDAN

"Runar Nöbbo" "Göte R Frist" "Elle VB Spjärs" "Ryan Tippgod" "Stig Syrr Grön"

"Elsa Pommvett" "Siv P Knorr" "Alvor Hägg" "Åda Bal" "Siv Jonsa" "Lill Assdal"

"Per Krakopak" "VD Sture Mörkt" "kate Trussel" "Frans Blufsale" "Berit Monsst"

"Ava X Grald" "Lisa Tjelms" "Elsy L Bråsk" "Per Bjällsvens" "Stig Dal Römmning"

"Jan Pinodes" "Ben Rödkäck" "Lars Stig Sällma" "Nisse Spall" "Siv Gadrack"

"Ulla T Brökt" "Signar Prisma" "Lisa Lataram" "Lina Sjukk" "Tor Siback"

"Ylva Slakt" "Per Stavelje" "Vilam Törp" "Lasse Dartböld" "Ulf Stik"

"Lasse Pryt" "Sten Frans Sosselej"
netaave
g.gif hmm ni får skriva i tråden.... bara inte avslöja svaren...biggrin.gif
netaave
Fick ett argt pm.... som gjorde mig lite ledsen faktiskt.
Försöker inte alls bestämma över hela forumet, trodde bara kanske detta va nåt man klura på vid släktkalaset, och att de va lite kul få vänta o se hur många rätt man hade.....
Men varsågod då och skriv.... hjälp varann och säg till när ni vill ha svaren....
Berith
CITAT (netaave @ 21-12-2008, 01:39) *
Fick ett argt pm.... som gjorde mig lite ledsen faktiskt.
Försöker inte alls bestämma över hela forumet, trodde bara kanske detta va nåt man klura på vid släktkalaset, och att de va lite kul få vänta o se hur många rätt man hade.....
Men varsågod då och skriv.... hjälp varann och säg till när ni vill ha svaren....

Men fy vad taskigt! kompiskram.gif Det är ju precis sånt där jag tycker är kul, lite småtävlande utan att det är blodigt allvar.

Skriver absolut ut detta och lägger i högen vi har här hemma, högen med finn5fel och annat i väntanpåtomtenpyssel. tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (netaave @ 21-12-2008, 01:39) *
Fick ett argt pm.... som gjorde mig lite ledsen faktiskt.
Försöker inte alls bestämma över hela forumet, trodde bara kanske detta va nåt man klura på vid släktkalaset, och att de va lite kul få vänta o se hur många rätt man hade.....
Men varsågod då och skriv.... hjälp varann och säg till när ni vill ha svaren....


det finns tydligen människor som kan reta upp sig på ingenting, bry dig inte... kompiskram.gif
Red Top
Bry dig inte Netaave! smiley_small_hug.gif
För vissa människor är det här värsta tiden på året, då de finner ett nöje i att vara taskiga mot andra.
Själv älskar jag såna här klurigheter yes.gif Ska absolut använda det på julen. Lekar är roligt.
Irene_L
Bry dig inte om trista pm Neta!! trostar.gif Det finns alltid såna som ska klaga och klanka ner.....usch för dom!! thumbdown.gif



smiley_small_hug.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif
Eva i Höga
netaave, detta var en kul grej och harmlöst. Var just ute efter nåt sånt här kul att göra när vi samlas på jul, det ger gemenskap. Strunta i vad en del tycker! smiley_small_hug.gif
Biggan_
Jag håller med er, bry dej inte Neta! Jag tycker att det var en trevlig nöt att sitta och klura på till jul! tummenupp.gif
trostar.gif smiley_small_hug.gif
netaave
OK, är ju som ni skriver jag tänkt också men....
Jag gör så att jag lägger ut svaren på julaftonskväll. sitter säkert o varvar ner en stund vid datorn innan jag lägger mig.
Kajsa i Arvika
Häpp... vi har ett kvar! Satt o klurade och gned d små grå, gubben var tom ute i köket och hämtade kokboken... nono.gif men inte då! Vi får väl gnugga lite till...
netaave
CITAT (Kajsa i Arvika @ 21-12-2008, 18:17) *
Häpp... vi har ett kvar! Satt o klurade och gned d små grå, gubben var tom ute i köket och hämtade kokboken... nono.gif men inte då! Vi får väl gnugga lite till...


Är det fortfarande Tor Siback? biggrin.gif Svaret är "borta"
Biggan_
Men du Neta, vänta med svaren över juldagarna! Tror nog att några kanske har bättre tid att klura när lugnet har lagt sej. Nu är de flesta stressade med julföreberedelser och hinner inte med att sitta med knep o knåp. smile.gif
Kajsa i Arvika
Tackar Neta! Nu slipper vi grubbla oss fördärvade! Biggan har rätt, spara resten av svaren till efter jul när alla haft tid att knåpa.. duh.gif
netaave
jo jag ska vänta med resten jag lovar, kunde bara inte låta bli, tar bort det igen....
Boxer
Jaaaa! Nu äntligen trillade femöringen ner. rolleyes.gif
Berith
Har börjat lite smått, och vill gärna hålla på några dar till. Eller så får jag inte kolla den här tråden igen förrän i januari. naughty.gif
Krolliljan
Kul tummenupp.gif

Ska sätta mig på julaftonskväll och klura. smile.gif
netaave
Lösningar till "julmaten"




Bruna bönor lussekatter köttbullar

Grisfötter saffransbulle marsipangris

Revbensspjäll stenbitsrom ris á la malta

Dopp i grytan gravad lax julskinka

Risgrynsgröt matjesill ostbricka

Svampomelett brysselkål kalvsylta

Prinskorv revbensspjäll leverpastej

Ägghalvor inlagd strömming vörtlimpa

Aladåb dijonsenap rödbetssallad

Ansjovis knäckebröd lutfisk

Sillsallad glasmästarsill pressylta

Pepparkakor senapssill Janssons frestelse

Rökt medvurst svagdricka



Monaxe
Tack för svaren och för ett trevligt pyssletänk!
God fortsättning på helgerna.
Chamomille
Tack för svaren, nu kanske jag kan sova sleeping.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon