Lilla Birka
Jag har ställt in på 1280 pixlar för att slippa reklamen i högerkanten. Förstasidan ser ut som vanligt men när jag klickar för att läsa en tråd så breder den ut sig i sidled så att c:a 5 cm hamnar utanför. Detta har hänt de senaste dagrna bara, förut var allt normalt.

Konstigt, det är bara vissa trådar som beter sig så här, den här t.ex håller sig inom ramen.
Lady Hamilton
Vi är fler som undrar det giggle.gif

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=80160&hl=
Irene_L
Vi verkar vara fler som har det problemet nu. Jag har också lagt in en fråga om det fast i support.
Lilla Birka
OK, då vet jag att det inte är min dator som spökar...... tack!
Berith
Det är i dom trådarna Netha skriver. blush.gif Hon har nämligen en tomte i sin signatur som behöver så stor plats så inläggen blir så breeeeeda så man måste scrolla i sidled.

Kanske att hon skulle kunna ta bort tomten, eller lägga den underst i signaturen?
Irene_L
Aha...det hade jag aldrig kommit på. Vad du kan räkna ut grejer bra Berith tummenupp.gif

Ja tänk vad en liten krypande tomteluva kan göra!!! flirting.gif
Berith
CITAT (Irene_L @ 05-12-2008, 16:37) *
Aha...det hade jag aldrig kommit på. Vad du kan räkna ut grejer bra Berith tummenupp.gif

Ja tänk vad en liten krypande tomteluva kan göra!!! flirting.gif

Tack Netha. tummenupp.gif
Red Top
CITAT (Berith @ 05-12-2008, 16:21) *
Det är i dom trådarna Netha skriver. blush.gif Hon har nämligen en tomte i sin signatur som behöver så stor plats så inläggen blir så breeeeeda så man måste scrolla i sidled.

Kanske att hon skulle kunna ta bort tomten, eller lägga den underst i signaturen?


Det är inte bara de trådar Netha skriver i. Det händer varje gång någon lägger in en stooor bild från nätet. Jag märker det ofta i meningslösa tråden och i nummertråden. blush.gif
Berith
CITAT (Red Top @ 06-12-2008, 08:45) *
Det är inte bara de trådar Netha skriver i. Det händer varje gång någon lägger in en stooor bild från nätet. Jag märker det ofta i meningslösa tråden och i nummertråden. blush.gif

Men...? Bilder här i trådarna brukar väl förminskas automatisk och då blir dom inte så stora så det behövs scrollas. Är du helt hundring på att det inte är någons signatur som tar plats? g.gif

Har iofs märkt ibland när det är en hiskeligt stor bild att det tar några sekunder extra innan bilden förminskas så inlägget blir hanterbart...
Red Top
Kolla sidan 677 i meningslösa tråden, så får du se. (Åtminstone i min dator är bilden bautastooooooor.
Berith
I den här tråden är det iofs bilderna som gör att man måste scrolla. Dom ligger ju bredvid varandra istället för under varandra, kan ju vara nåt sånt du sett. g.gif

CITAT (Red Top @ 06-12-2008, 09:04) *
Kolla sidan 677 i meningslösa tråden, så får du se. (Åtminstone i min dator är bilden bautastooooooor.

Jamendu! det är en sån bild jag menade förut, en stor som tar "några" sekunder extra att ladda in. Kolla så ser du att det är Aqvakuls bild som är bautastor, och sen när den är färdigladdad så visas den i 21% av originalet.
Red Top
Den är jättestor hela tiden hos mig, och jag kör med standard 1024.
Jag fick scrolla som sjutton för att kunna skriva ett inlägg yes.gif
Berith
Fy vad taskigt. trostar.gif
Alba
Netha har skrivit i tråden "Stolt är jag" där hon har en tomteluva som är rörlig. Men jag behöver inte scrolla i sidled där.
Det måste vara något annat som gör att man i vissa inlägg måste scrolla i sidled.
Red Top
giggle.gif Inte så farlig giggle.gif Man vänjer sig.
Alba
CITAT (Alba @ 06-12-2008, 09:16) *
Netha har skrivit i tråden "Stolt är jag" där hon har en tomteluva som är rörlig. Men jag behöver inte scrolla i sidled där.
Det måste vara något annat som gör att man i vissa inlägg måste scrolla i sidled.



Jag såg nu under support att Netha gjort en liten ändring så det var nog hennes gulliga mus som ställde till det. Nu verkar det fungera bra....utan scrollning.
Aqvakul
CITAT (Alba @ 06-12-2008, 09:28) *
Jag såg nu under support att Netha gjort en liten ändring så det var nog hennes gulliga mus som ställde till det. Nu verkar det fungera bra....utan scrollning.


PRECIS!

http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...st&p=940586
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon