Full version: Hårfärg
Solstorm
Jag såg ett tvprogram där tre kvinnor jämförde hur de blev behandlade och sedan bytte hårfärg för att se om de behandlades olika pga hårfärgen. Det var ju bara tre kvinnor och undersökningen var högst ovetenskaplig men deras slutsats var att de behandlades väldigt olika utifrån vilken hårfärg de hade.

Jag är en fegis som aldrig färgat håret men nu skulle det vara intressant att radikalt byta hårfärg. En fråga till er som vågat byta, har ni märkt att ni blivit annorlunda behandlade när ni har bytt hårfärg? Nu menar jag inte bara lite nyansskillnad utan från blont till mörkt och från mörkt till blont.
Pia L
Jag är rödhårig i vanliga fall, men jag har haft alla nyanserna mellan platinablond och svart och inte märkt någon skillnad.
Dottern däremot har haft mer än dom vanliga nyanserna i håret som blått, lila och rosa, "frisyren" som hon tydligen blev mest uppskattad i var då hon rakade av sig allt i Australien, som skinheads blev hon mest uppvaktad.
Pjater
Hehe jag tror jag har haft de flesta frisyrer och färgkombinationer men det är ju så vanligt idag att de flesta färgar håret..
En gång när jag hade typ 20 cm långt hår så hade jag det svart med blått i luggen, några flickor tyckte det var fint ^^
Nu har jag tuppkamm och min vanliga hårfärg men till sommaren när det växt ut lite mer så ska jag färga det svart med lite rosa fläckar lite överallt biggrin.gif
herkules
behandlad olika pga av hårfärg vet jag inte men däremot vet jag att jag har fasen så mycket roligare när jag är blond! flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon