adrian
Nu är det ordnat och klart...
Vi packar bilen full och försöker hitta in till Trädgårds och skördefest i Trädgårdsföreningen inne i göteborg stad...

Vi tar med massor av växter (så många som får plats i bilen...) smile.gif
Blomstersmurfen
Jaha, då var det första gången i livet jag påstår att jag nu bor på fel sida ("baksidan") av riket! wink.gif
adrian
Fel sida...?
Bor du..under?? blink.gif
Du menar stockholm kanske...
Det finns ju...bil...smile.gif
Alpiner i Halmstad
Om Du menar att Du bor långt från Göteborgs Botaniska trädgård har Du rätt. Trädgården har en permanent bord med växande insektsfångande växter. Plantorna står i en miljö som liknar dess naturliga växtplatser.
Varför gå över ån efter vatten? Du kanske har insektsfångande växter runt knuten? Jag har gjort en enken sammanställning av vildväxande arter i Norden. Se tidigare inlägg om " Brutala blommor".
M.v.h. Bernt
adrian
I vilt tillstånd finns tätört,sileshår,vattenbläddror i sverige, sen har man planterat ut röda flugtrumpeter och venus flugfällor på försök och som min bild visar så har de lyckas anpassa sig till vårt klimat...
Se denna sida:
svenska köttätare

MEN det är inte så lätt att finna dessa och man BÖR inte plocka upp dem då det är sånt som lett till att nästan alla VFT blev utrotade i Carolina i USA.

Idag är det 1 års fängelse eller ca: 400 000:- i böter för denna illgärning... biggrin.gif
Alpiner i Halmstad
Adrian.
Hur odlar Du dina plantor. Hur många växtsäsonger har Du erfarenhet av?
Hur sköter Du dina plantor under vinterhalvåret?
Hur löser Du belysningen under den mörka årstiden?
Hur klarar Du luftfuktigheten i odlingsrummet?
Kan vi få lite mer av odlingsanvisningar, antingen på Din hemsida eller på forumet.
M.v.h. Bernt
adrian
Ojdå...
Vill bernt grilla..?? biggrin.gif
Alpiner i Halmstad
Jag bad om lite mer information om odling av växterna.
Jag har t.ex. sökt råd hur jag skall kunna övervintra mina frösådda flugtrumpeter.
Någon grillning var det inte tänkt som.
Skall man grilla med gott resultat måste man först ha lite kött på benen.
M.v.h. Bernt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon