Pius
Jag sitter med ett korsord på nätet och har fastnat så jag behöver lite hjälp om det är nån som kan och vill.

Spelar tuff, 5 bokstäver?

Struntprat, 5 bokstäver?

Det är helt still i mitt huvud och nu har jag tröttnat på det, men det fattas bara dessa två.

Pius cool.gif
Lady Hamilton
Spela Allan?

Snacka Gojja?
DragonLady
Struntprat= trams
Pius
CITAT (Lady Hamilton @ 05-11-2008, 12:36) *
Spela Allan?

Snacka Gojja?


Himmel så snabb du var. Men gojja tror jag inte är rätt, tror ordet slutar på r och bokstav nr 2 är nog a. Frågan där är Gore och det måste väl vara Al?

Pius
Lady Hamilton
blev fel

DragonLady
Kan vara larv också...
Pius
CITAT (DragonLady @ 05-11-2008, 12:45) *
Kan vara larv också...


Nix, 5 bokstäver ska det vara.

Försöker igen så jag kan skicka in eländet. Och kan gå ut i trädgården och gräva upp dahliorna innan de försmäktar.

Pius
Lady Hamilton
Tyvärr dessa ord hittar jag men inget som jag tycker stämmer g.gif

(tagit bort 100 som ändå var felaktig)
Irene_L
Den här sidan hittade jag:
http://www.infoom.se/synonymlexikon/
Men jag tycker inget verkar passa......men du kanske hittar nått när du har korsordet framför dig!
Lycka till tummenupp.gif
Pius
Det blev BLARR. Jag trodde det inte fanns ett ord som hette så, men tydligen. Jag hittade en synonymordbok på nätet och blarr fanns med när jag sökte på struntprat. Nätet är fantastiskt!

Tack för hjälpen!

Pius rose.gif
Lady Hamilton
inte underlig att vi inte kunde hjälpa dig när du "flyttade" på a:et........... whist.gif ......... giggle.gif Men Grattis! ändå
DragonLady
http://www.kryssakuten.se/
Pius
CITAT (Lady Hamilton @ 05-11-2008, 13:01) *
inte underlig att vi inte kunde hjälpa dig när du "flyttade" på a:et........... whist.gif ......... giggle.gif Men Grattis! ändå


Hi hi, ja det är inte lätt, jag är expert på att förvirra. smiley_small_hug.gif

Men nu har i ala fall alla dessa jäkla dahlior blivit uppgrävda, så i morrn kommer jag väl inte ur sängen.

Pius

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon