henriks
Å för rättvisans skull måste ju de som inte tycker att det är segt få rösta de också!
Lady Hamilton
Ja vad bra! För då finns det någonting att jämföra med tummenupp.gif
(blev visst dubbelt av texten)
titti49zon6
Har en bärbar HP med Vista och jag tycker inte att det är segt
Netha
Kanske borde du också frågat vilken internetleverantör man har.
Personligen har jag aldrig märkt av någon seghet ..
jag har bbb 100 Mbit
embees
Har heller inte märkt av någon seghet.
Lady Hamilton
CITAT (Netha @ 13-10-2008, 22:09) *
.....Kanske borde du också frågat vilken internetleverantör man har...


Vi har väll alla olika leverantörer Beroende på var vi bor i Sverige eller? Och skulle det vara leverantören så borde väll allt "internet" vara segt. Jag menar på alla sidor som man surfar omkring på
Netha
CITAT (Lady Hamilton @ 13-10-2008, 22:17) *
Vi har väll alla olika leverantörer Beroende på var vi bor i Sverige eller? Och skulle det vara leverantören så borde väll allt "internet" vara segt. Jag menar på alla sidor som man surfar omkring på

Ok, där tänkte jag alldeles för "kort" *skäms*
storm
Har nu fixat firefox ,funkar exelent.
Lady Hamilton
CITAT (Netha @ 13-10-2008, 22:24) *
Ok, där tänkte jag alldeles för "kort" *skäms*


Inte skall du skämmas kompiskram.gif tanken var ju god
Platinum
Jag sitter med 8MB och Odla är segt om man använder IE, men funkar tillfredställande snabbt via FF eller Google Chrome. Den senare lite buggig dock, men så är det ju med betor.
DragonLady
Firefox är betydligt snabbare än IE.... allt är väl snabbare än IE..
Odla i sig är väldigt segt.. felet ligger på dem inte så mycket på surfarna, de som inte har så mycket bandbredd märker segheten mycket tydligt.
Vilket operativsystem man har är ovesentligt.
Berith
CITAT (Netha @ 13-10-2008, 22:24) *
Ok, där tänkte jag alldeles för "kort" *skäms*

Som sagt, inte behöver du skämmas, men det var tummenupp.gif att poletten (kanske?) äntligen trillade ner! Vet inte hur många vi är som sagt hur många gånger som helst att det inte segar på andra sidor när det segar på Odla så det borde vara Odlas server som har sirap i maskineriet.

Jag har inte märkt av segeheten på flera veckor nu, men vet hur det var förut och det var inte roligt.
Skruttis
Hade mycket problem med Odla när jag använde IE. Efter att bytt till Firefox går det klockrent.
Pia L
Jag säger samma sak som dom andra som bytt, sen jag bytte till firefox går det.....kanske inte lika fort som förr på odla, men bra mycket snabbare än med IE.
Men jag är ingen datakunnig person så jag undrar nog bara....vad har frågan i början med segheten att göra??
Jag har ju haft telia som leverantör hela tiden och jag "tror" att det är XP i burken, det har ju inget med mitt firefox och IE att göra och det är ju DÄR skillnaden i segheten sitter.....för mig ialla fall.
Det är bara då jag är på odla som jag har firefox, överallt annars så fungerar IE mycket bra.
*Stintan*
Jag har inte märkt något av segheten utom en gång och den gången kunde jag konstatera att det berodde på min egen dator. Jag har Vista och IE och det fungerar lika snabbt och bra på alla siter.

Fortfarande är det en gåta varför en del drabbas av seghet men inte andra om det är något utanför ens egen dator.
Om det beror på Odlas server så borde alla drabbas likaså borde alla som har IE drabbas om felet låg där. Reklamen tror jag inte heller på eftersom det tycks fungera på andra sidor som har minst lika mycket reklam. Internetleverantör tror jag inte heller spelar någon roll.

Whiskuchi
Mac OS X Leopard
Lady Hamilton
Jag har testat med Firefox också För mig är de båda lika SNABBA. Jag tror att det är datorerna eller den internet leverantör som man har som orsakar problemen yes.gif
Berith
CITAT (Lady Hamilton @ 14-10-2008, 13:19) *
--- Jag tror att det är datorerna eller den internet leverantör som man har som orsakar problemen yes.gif

Men kan inte du då förklara för mej och några till som undrar - var i våra datorer är det som felet sitter?? Vad är det som skär sej med Odlas sida??

Nu känner jag att Odla går lite trögt, men andra sidor jag kollar på funkar hur bra som helst. Vad är det då i min dator som gör att Odla segar??
Lady Hamilton
g.gif ja du Berit? Jag har ingen aning dunno.gif Men kan du förklara för mig m.fl. hur det kan komma sig att det inte är trögt på Odla för oss. Kan det vara internet leverantören då som "spökar"?
För skulle det bara var odlas fel så borde det ju vara segt för oss alla. Och kollar man i omröstnings trådarna så än så länge överväger ju inte segt alternativet eller?
Berith
CITAT (Lady Hamilton @ 14-10-2008, 13:44) *
g.gif ja du Berit? Jag har ingen aning dunno.gif Men kan du förklara för mig m.fl. hur det kan komma sig att det inte är trögt på Odla för oss. Kan det vara internet leverantören då som "spökar"?
För skulle det bara var odlas fel så borde det ju vara segt för oss alla. Och kollar man i omröstnings trådarna så än så länge överväger ju inte segt alternativet eller?

Neej, jag kan inte förklara varför det bara är trögt för en del, och bara ibland. Hade jag vetat det hade jag nog fått Nobelpris i nåt ämne. Men det lät på dej som om du visste och därför frågade jag. Vi har ju haft det så här i ett halvår nu och det finns ju dom som tröttnat och lämnat Odla för gott.
Gillan
Jag tillhör ju dem som har varit på väg att bli skogstokig ibland när det gäller segheten som bara uppstår på Odla. Jag har IE (senaste) och xp-proffessionell.

Men! Nu har det varit liite bättre ett tag och jag har börjat fundera på om det kan bero på virusprogrammet man använder??? Mitt Norton 360 gick nyss ut och vi ville inte förlänga det eftersom vi inte varit 100% nöjda så nu har vi Panda på prov och som sagt så är det liite bättre..............Jag veeet inte och jag orkar inte bry mig om det längre dunno.gif
Skruttis
Jag har hela tiden haft samma internetleverantör, samma dator, samma operativsystem (XP) och haft 3 olika virusprogram med samma resultat. Forum som använder sig av VBullentin har gått bra med IE med Odlas forum slog helt tvärnit om jag varit inne på annat forum innan. Odla var i övrigt väldigt segt med IE.
Från den stunden jag bytte till Firefox går det bra oavsett hur jag flärpar runt bland forumen.

Summa summarum enligt mig, det måste ha något med webläsaren att göra. Jag har inte ändrat på något annat. Skulle vara att tankarna går segare nuförtiden då..... whistling.gif
Netha
CITAT (Skruttis @ 14-10-2008, 16:34) *
Jag har hela tiden haft samma internetleverantör, samma dator, samma operativsystem (XP) och haft 3 olika virusprogram med samma resultat. Forum som använder sig av VBullentin har gått bra med IE med Odlas forum slog helt tvärnit om jag varit inne på annat forum innan. Odla var i övrigt väldigt segt med IE.
Från den stunden jag bytte till Firefox går det bra oavsett hur jag flärpar runt bland forumen.

Summa summarum enligt mig, det måste ha något med webläsaren att göra. Jag har inte ändrat på något annat. Skulle vara att tankarna går segare nuförtiden då..... whistling.gif

Jag har XP professional, Avast och Ad Aware, har aldrig haft segt på Odla.nu

I juli månad uppgraderades till IE7 och då fick jag plötsligt problem med min morrontidnings nätupplaga...
kan tänka mig att det är ungefär så de som har problem med forumet har det.
Många ggr ids jag inte ens försöka läsa alls ... det tar för lång tid.

Vad jag vet ... det är att detta beror på någon inställning i min egen burk.
Netha
CITAT (Netha @ 14-10-2008, 23:13) *
Jag har XP professional, Avast och Ad Aware, har aldrig haft segt på Odla.nu

I juli månad uppgraderades till IE7 och då fick jag plötsligt problem med min morrontidnings nätupplaga...
kan tänka mig att det är ungefär så de som har problem med forumet har det.
Många ggr ids jag inte ens försöka läsa alls ... det tar för lång tid.

Vad jag vet ... det är att detta beror på någon inställning i min egen burk.

Igår laddade jag ner Mozilla Firefox ... nu kan jag läsa min morrontidning igen
helt utan problem.smile.gif

Alla andra sidor läser jag med IE
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon