Annki
Det hänger talgoxar i spaljén på min balkong, sju våningar upp i himlen! De håller på att äta upp frökapslarna på ipomoean Crimson Rambler som jag har lovat bort!! Ska man nu behöva stå på balkongen och vakta, eller ska man nypa av frökapslarna för tidigt? Risken är väl att fröna inte gror i vår om man nyper av kapslarna i förtid?

Dessutom - borde inte talgoxarna bli "höga" om de käkar frön av ipomoea? Har för mig att de innehåller en del skojiga ämnen... wacko.gif
Blomstertanten
biggrin.gif
Kanske just därför dom kalasar på fröerna ! tongue.gif

BLOMSTERTANTEN
Wargen

Här sitter bevisligen en tall- eller entita och käkar solrosfrön för brinnande livet. rolleyes.gif En soltita kanske....? wink.gif De var flera på kalaset och de var/är otroligt orädda, flyttade knappt på sig när jag smög !! omkring med kameran... wub.gif
Annki
Härlig bild Wargen!

Här har vi alltid "höstparty" på balkongbordet när det är dags att skörda solrosorna. Och som sagt - rädda är de inte, de små liven! Däremot tycker jag att det är fenomenalt av dem att hitta en solros utlagd på ett balkongbord på en av 48 balkonger, 7 tr upp i ett höghus! De måste ha en otrolig syn!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon