Rose
Jag har fått rådet att ominstallera min dator då den ofta krånglar, t ex plötligt bara startar om sig eller låser sig när jag startar den. Så nu försöker jag förstå hur jag ska säkerhetskopiera min epost så jag kan lägga tillbaka den sen. Jag skäms att säga det, men har inte säkerhetskopierat överhuvudtaget nåt i datorn sen den köptes in för 2 år sen. blush.gif Jag har windows XP och outlook express 6. Om nån kan hjälpa är jag jättetacksam. rose.gif
Myosotis
men din e-post ligger väl på servern? Eller hur menar du?
Rose
CITAT (Myosotis @ 25-08-2008, 22:50) *
men din e-post ligger väl på servern? Eller hur menar du?
Nej, när man har outlook express och telia epost tar man hem den till datorn. smile.gif
grycken
Du får leta upp var dina brev ligger på hårddisken. I Outlook Express har de ändelsen .dbx, t.ex. Inkorgen.dbx.

Gå i OE in på Verktyg - Alternativ - fliken Underhåll - knappen Mapp. Där ser du sökvägen till dina filer. Kopiera alla filerna i Utforskaren till USB-minne eller annat lagringsmedium. När du har ominstallerat datorn lägger du tillbaka filerna. Du bör först radera motsvarande filer i den nyinstallerade datorn innan du kopierar in de gamla.

Det finns en exportfunktion i OE för adresser och meddelanden men den använder man bara när man ska exportera till annat e-postprogram.
Rose
CITAT (grycken @ 26-08-2008, 07:29) *
Du får leta upp var dina brev ligger på hårddisken. I Outlook Express har de ändelsen .dbx, t.ex. Inkorgen.dbx.

Gå i OE in på Verktyg - Alternativ - fliken Underhåll - knappen Mapp. Där ser du sökvägen till dina filer. Kopiera alla filerna i Utforskaren till USB-minne eller annat lagringsmedium. När du har ominstallerat datorn lägger du tillbaka filerna. Du bör först radera motsvarande filer i den nyinstallerade datorn innan du kopierar in de gamla.

Det finns en exportfunktion i OE för adresser och meddelanden men den använder man bara när man ska exportera till annat e-postprogram.

thanks.gif Ska genast kolla upp detta!
Bettson
Det finns ett säkerhetkopieringsverktyg för outlook som inte följer med installationen. Har man originalprogramvara så kan man via microsofts hemsida ladda ner vertyget.

Sedan är det bara att säkerhetkopiera hela outlook. FIlen kallas .pst.

Lagga ner verktyget äve efter ominstallationen och återkopiera pst-filen. Då har du alla duna gamla mail med. annars har du bara adressbok .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon