Full version: Dansande jultomte
Ann
Hej på er alla.

Nu snöar det lite lätt i Småland. Å, vad fint smile.gif Så ljust och fint det blev. Det lättade betydligt efter allt regnande.
Perfekt dansväder laugh.gif Ska ta mig en liten tår på tand, självklart för värmens skull, sedan på med landskapsdräkten, röd tomteluva och scarf och ett par rediga lovikkavantar. Sedan kör jag Harry Belafonte på högsta volym, rullar ut med Rolls Roycen och dansar calypso på terrassen. Vänsterhanden har jag på ett julgransljus och skruvar av och på, av och på, i takt med musiken blänk, blänk blink.gif blink.gif tongue.gif tongue.gif .
Katterna kommer att rusa in i häcken med en farlig fart för att rädda det som räddas kan av svansen. Närmaste granne kommer att bli lomhörd dom närmaste veckorna, och dom andra grannarna kommer att sätta glöggen i vrångstrupen.
Men se, det bjuder jag med stora famnen på biggrin.gif tongue.gif ,
Man har inte roligare än man gör sig. Hick, poff, chachacha.

Å, vad jag skulle önska att jag hade mod att göra allvar av det wink.gif

Trevlig helg på er alla
önskar Ann
Berith
Ann, det är klart du har modet! Seså, ut med dej nu! Det är kanske dags att få fart på grannarna, och katterna glömmer snart. smile.gif

Men glöm inte att ta kort på hela härligheten så vi andra också får se! Ha det gott! biggrin.gif
Helen i Skåne
Hejja dig Ann! Bara att tänka tanken tycker jag är coolt så det räcker... laugh.gif Nu när jag tittar ut på det gråadaskiga och bruna skåne måste jag säga att det känns härligt upplyftande att tänka att Ann dansar calypso till Belafonte, det blev genast ljusare! Tack för det!!! wub.gif
Betty
Jaa du Ann, dansa på du! Jag ler och kan nästan se dej för min inre syn, Underbart!!! tongue.gif ÖS PÅ, TJEJEN!!! biggrin.gif
Hannele
Jag föredrar att göra det på köksgolvet - går inte ut på vintern tongue.gif
Aila
Hej på dig Ann!

Så rolig du är....... jag kan inte dansa, men gör det ändå hemma, när ingen ser på laugh.gif

Jag verkar ha samma intressen ang. musik och" hantverk".

Har Kiri Te Kanava växande på väggen wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon