Full version: Månförmörkelse
storm
Är det någon som har kikat i kväll,jätte vackert!
Netha
Var just ut och kollade .. jag ser den övre (nästan) kvarten
men lyckas inte få nån bra bild. sad.gif
eden
Har provat att fota ikväll/natt. Detta blev resultatet, Godtagbart eller inte????
DragonLady
Bra foton... tummenupp.gif här en sämre kamera..+ sämre fotograf yes.gif
*Stintan*
Javisst är bilderna godtagbara! Fint va det såg jag när jag var ute på kvällsrundan med vovven. Såg ut så där nästan fast min månhalva lutade åt höger istället har jag för mig confused.gif g.gif
MayaLisa
Jag visste inte om detta, men när jag läste Storms inlägg så gick jag ut och satte mig på min härliga trappa ut mot trädgården...då sitter jag en meter från min härliga damm, månen speglade sig i vattenytan, såå vackert! Samtidigt skvalar min bäck litegrann, (då jag har vridit ner pumpen något så den inte ska gå för "full fräs") .

Direkt jag kom ut så såg jag två stjärnfall...önskar!!!
En kamerabild kan aldrig återge nåt sånt, fota i minnet!
Vindstilla.
Jag hämtar de små flytljusstakarna som jag fick av en kompis för flera år sedan. Sitter sedan i nästan en halvtimme och studerar hur de rör sig runt i vattenvirvlarna...det är aldrig lika...Tack Storm för att du upplyste mig...hade jag inte läst det du skrivit så hade jag ju missat allt det här...Natti!
/Maya
eden
CITAT (DragonLady @ 17-08-2008, 00:42) *
Bra foton... tummenupp.gif här en sämre kamera..+ sämre fotograf yes.gif


Tror inte att du har "en sämre kamera+sämre fotograf" yes.gif . Har tittat på dina andra bilder, (inte alla), och dom bilderna säger ngt. annat bravo.gif
skogstroll
CITAT (DragonLady @ 17-08-2008, 00:42) *
Bra foton... tummenupp.gif här en sämre kamera..+ sämre fotograf yes.gif


Jättefin bild! smile.gif Själv missade jag kalaset, tittade en gång vid 22-tiden och sen somnade jag över trädgårdstidningarna... nästa gång jag tittade var vid 1-tiden och då såg den ut som vanligt tyckte jag i alla fall med mina sömndruckna ögon...
DragonLady
CITAT (eden @ 17-08-2008, 14:28) *
Tror inte att du har "en sämre kamera+sämre fotograf" yes.gif . Har tittat på dina andra bilder, (inte alla), och dom bilderna säger ngt. annat bravo.gif



thanks.gif shy.gif men min kamera gick i backen o nu funkar den inte mer så jag har fått låna min brors gamla o jag är inte så bra på o fota med den.. är ganska darrig av mig o det blir suddigt.
Den gamla var väl ingen hit den heller men... happy.gif
eden
CITAT (DragonLady @ 17-08-2008, 16:39) *
thanks.gif shy.gif men min kamera gick i backen o nu funkar den inte mer så jag har fått låna min brors gamla o jag är inte så bra på o fota med den.. är ganska darrig av mig o det blir suddigt.
Den gamla var väl ingen hit den heller men... happy.gif


Läge att köpa en ny kamera rolleyes.gif Det finns mkt. att välja på.
DragonLady
CITAT (eden @ 17-08-2008, 20:31) *
Läge att köpa en ny kamera rolleyes.gif Det finns mkt. att välja på.



Jo du... det är en djungel.. unsure.gif jag vill ha en liten kamera bara.. som är lätt o ta med överallt, bra zoom (viktigt) o 5-6mpix.. det räcker.
MayaLisa
Canon IXUS, tycker jag är bra.
Tobb
Om man ska köpa kompaktkamera så älskar jag IXUS, så jag håller med.
Har haft två olika modeller av IXUS. Men nu skulle jag aldrig byta tillbaka...
Netha
CITAT (eden @ 17-08-2008, 00:30) *
Har provat att fota ikväll/natt. Detta blev resultatet, Godtagbart eller inte????

Jättefina bilder.smile.gif

Men min måne såg inte likadan ut ... min hade rak kant nere
eden
CITAT (DragonLady @ 17-08-2008, 21:09) *
Jo du... det är en djungel.. unsure.gif jag vill ha en liten kamera bara.. som är lätt o ta med överallt, bra zoom (viktigt) o 5-6mpix.. det räcker.

Tänk efter hur du vill använda din nya kamera, skriv det som DU tycker är viktigt, sen kan du börja välja.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon