Gillan
http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=...amp;lpos=lasmer

Efter brottningsmatchens alla raballder så ska han alltså stängas av på livstid! Jag, personligen, tycker inte att det är rätt. Visserligen så har jag ingen större kännedom om just brottningen, men så pass många matcher har jag sett att jag tror att jag såg att han blev felaktigt bortdömd ( men jag vet inte ). Hur man än ska bedöma hans agerande vid prisutdelningen, rätt eller fel, så kan jag inte förstå hur man ens överväger livstids avstängning! Det blir ju inte ens de som är avstängda för dopning???
Netha
Tycker inte alls att det är rätt, om det blir livstids avstängning,
även om han sa att han nu lägger av med brottning.
Sedan så tyckte jag att Ara gjorde helt rätt när han lämnnade medaljen och prisutdelningen.

Tror inte att denna match kommer att´fastna i så mångas minne pga Italienarens vinst...
nej den kommer nog att minnas just pga domarnas fiffel. thumbdown.gif


Ralf
Men snälla nån Gillian, nu skriver du ju faktiskt fel!!!

citat från Gillians länk
CITAT
Internationella brottningsförbundet (Fila) kräver att Ara Abrahamian stängs av på livstid.
-De yrkar på livstids avstängning samt att Ara ska förlora medaljen, bekräftar SOK:s vice ordförande Björn Rosengren för TT.


Så ditt inlägg faller platt ner för mig i alla fall när du skriver på detta sättet! Jobbar du på kvällspressen?
Piccante
Det är väl inte avgjort än? Men jag stöder honom till 100% är så mkt mygel och konstigheter runt OS så vem skulle inte reagera när man blir snuvad på medaljer!!! Tror det är bra att någon ryter till, oftast knyter bara svenskar näven i fickan och muttrar när de blir förorättade. Tur att någon vågar ta bladet från munnen.
Gillan
CITAT (Ralf @ 16-08-2008, 08:18) *
Men snälla nån Gillian, nu skriver du ju faktiskt fel!!!

citat från Gillians länk


Så ditt inlägg faller platt ner för mig i alla fall när du skriver på detta sättet! Jobbar du på kvällspressen?


För det första Ralf, jag heter Gillan, inte Gillian. För det andra så skrev jag också att " ska han alltså", vilket i min värld betyder att " det är ev på väg", "kommer ev att ske". Sen lade jag faktiskt in en länk och den länken har då inte jag skrivit.

Nej, jag jobbar inte på kvällspressen, jag är fd fritidspedagog
Ralf
CITAT (Gillan @ 16-08-2008, 08:36) *
För det första Ralf, jag heter Gillan, inte Gillian. För det andra så skrev jag också att " ska han alltså", vilket i min värld betyder att " det är ev på väg", "kommer ev att ske". Sen lade jag faktiskt in en länk och den länken har då inte jag skrivit.

Nej, jag jobbar inte på kvällspressen, jag är fd fritidspedagog

Läs din rubrik!
Gillan
CITAT (Ralf @ 16-08-2008, 08:41) *
Läs din rubrik!



Jösses vilken petitess, men okej, du har rätt. Jag borde ha skrivit dit ett ev.................hoppas det finns fler än Netha och Markus som förstog vad jag menade i alla fall dunno.gif
*Stintan*
Om det sker så är det skandal! thumbdown.gif
Ralf
*ridå*
KURT
Det har ju ingen praktisk betydelse om han skulle bli avstängd, eftersom han knappast kommer att fortsätta med brottning ändå. Han är ju så gammal att det inte är aktuellt med ett OS till, och inom brottning har inte VM speciellt hög status. Man kan ju bara hoppas att detta leder till att den Grekisk-romerska stilen av brottningen kastas ut ur OS.
Gillan
Så här ser det ut i nuläget: http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=...=rubrik_1219144
*Stintan*
Han blev av med medaljen och utslängd från OS mad.gif
Kanske blir det mer.
Gillan
Enligt IOK har Abrahamian "kränkt den olympiska andan". Men vad var det de olympiska domarna i brottning kränkte då????

Jag blir inte klok på sånt här confused.gif
Azur
OS är ju teorin inte om att vinna, utan om att deltaga; det är därför man inte får vara proffs. I teorin är OS bara en enda stor vänskapsmatch. Så visst fan kränkte han den olympiska andan genom att vara en dålig förlorare.

Sen såg jag inte matchen, men alla bedömningssporter har den här typen av mygel, fiffel och domarmissar. Det hör till sporten.

Var det inte för att han tävlade för sverige skulle ingen bry sig om hans gnäll.
Pirum
CITAT (Azur @ 16-08-2008, 12:24) *
Var det inte för att han tävlade för sverige skulle ingen bry sig om hans gnäll.

Det tror jag nog; i andra bedömningssporter som konståkning, boxning (vem minns inte OS 1988?), fotbolls-VM 2002 (för att ta ett exempel som man kanske inte tänker på som bedömningssport) har det varit liknande domarskandaler och där har media världen över uppmärksammat protesterna. Brottning är ju en mindre sport än exv konståkning, sett till mediaintresse världen i stort, men det här har helt klart noterats. Sen kan man såklart hävda att inget kommer att förändras pga protesten, att han var barnslig, eller vad som helst, men han har satsat hårt på det här. Jämför med en konstnär som lägger ner 4 års arbete på en tavla. På premiären kommer en recensent fram och river sönder tavlan, och klagar sen i sin kritikspalt på SvDN att tavlan var sönderriven. Klart att konstnären hade blivit arg. Knäppt exempel? Ja, men Abras ilska är förståelig. Däremot tycker jag att han borde kastat medaljen efter ceremonin, av respekt för sina medtävlare.
Gillan
CITAT (Pirum @ 16-08-2008, 12:36) *
Det tror jag nog; i andra bedömningssporter som konståkning, boxning (vem minns inte OS 1988?), fotbolls-VM 2002 (för att ta ett exempel som man kanske inte tänker på som bedömningssport) har det varit liknande domarskandaler och där har media världen över uppmärksammat protesterna. Brottning är ju en mindre sport än exv konståkning, sett till mediaintresse världen i stort, men det här har helt klart noterats. Sen kan man såklart hävda att inget kommer att förändras pga protesten, att han var barnslig, eller vad som helst, men han har satsat hårt på det här. Jämför med en konstnär som lägger ner 4 års arbete på en tavla. På premiären kommer en recensent fram och river sönder tavlan, och klagar sen i sin kritikspalt på SvDN att tavlan var sönderriven. Klart att konstnären hade blivit arg. Knäppt exempel? Ja, men Abras ilska är förståelig. Däremot tycker jag att han borde kastat medaljen efter ceremonin, av respekt för sina medtävlare.



Wow! Håller med dig till punkt och pricka ( eller heter det prick ). Och visst hade det varit bättre om han kastat medaljen efter cermonin, men nu är det som det är och han har ingen medalj att kasta längre crying.gif
Aqvakul
Jag har full förståelse för Aras agerande. Tyvärr får han själv lida, medan de som fuskar går fria.
Gillan
Någonting gott kanske det kommer ut av detta i alla fall. IOK har bestämt att brottningsreglerna ska utredas. Kanske kan man kalla det för att Ara vunnit en liiiten seger genom sin protest ändå tummenupp.gif

http://www.svd.se/sportspel/nyheter/artikel_1577921.svd
Aqvakul
Tyvärr har det myglats hejvilt inom brottningen så länge jag kan minnas. Förhoppningarna om en förbättring är tyvärr små!
Gillan
CITAT (Aqvakul @ 19-08-2008, 08:47) *
Tyvärr har det myglats hejvilt inom brottningen så länge jag kan minnas. Förhoppningarna om en förbättring är tyvärr små!



Sorgligt att det ska behöva vara så inom någon sport.
Netha
tummenupp.gif
Just myglet med röster fick mig att sluta titta på konståkning ...
där var så mycket fuffens. thumbdown.gif

Hoppas verkligen att detta leder till en upprensning och att "köpta kompisröster"
hädanefter kommer att vara en omöjlighet. Men.... sad.gif
Gillan
CITAT (Netha @ 19-08-2008, 23:07) *
tummenupp.gif
Just myglet med röster fick mig att sluta titta på konståkning ...
där var så mycket fuffens. thumbdown.gif



Jag förstår dig verkligen. Mitt konståkningsintresse är ju inte sååå himla gammalt ( 15-16 år ca), men när jag fann det så tog det mig med storm naughty.gif . Och visst har jag suttit och varit fruktansvärt frustrerad när det varit uppenbara fuskröster. När jag säger nästa sak låter det kanske som om jag skulle tycka att det är en bagatell, det tycker jag verkligen inte, men konståkningen är i mina ögon allt för vacker och fantastisk på så många olika sätt att myglet inte kunnat få mig att sluta titta blush.gif .

Jag är väldigt glad att det nya bedömningssystemet har gjort det mycket svårare att mygla i konståkningen. Kan bara hoppas att samma utveckling sker i alla andra bedömningssporter.
Netha
Jag har ju så smått börjat titta på konståkning igen de senaste åren, men fortfarande
är jag misstänksam... kanske till viss del beror på att jag inte satt mig in i det nya poängsystemet.
Tanjatall
Aras domare borde sättas i kinesiskt fängelse på livstid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon