Full version: Payson
Tobb
Funkar det bra att använda?
Och hur göra man? tongue.gif
AndersKbg
Jag tycker att det fungerar kanonbra.
Det går snabbt och funkar alltid som man vill, inget krångel och allt finns att läsa på svenska om man är osäker. (till skillnad från paypal)

Det är enkelt att hantera, det bästa du kan göra är att skapa ett konto och läsa instruktionerna. Är det inte intressant så låter du bara bli att använda det. Men provar du så skulle jag tro att du fortsätter.
Fördelen om man gör en affär är ju att man har en betalningsgaranti om man vill, du för över pengarna till säljaren men de blir inte tillgängliga förrän du har godkänt varan.

Jag är helt klart nöjd med Payson.

*Är det möjligvis Tradera det handlar om?*
Tillägg: Hehe...ser i en annan tråd att det nog är så ja...
Tobb
Funderar på en UV-lampa på tradera. Och jag har ingen erfarenhet av paypal tongue.gif



Tur att du fick syn på det smile.gif
AndersKbg
CITAT (Tobb @ 08-08-2008, 18:19) *
Funderar på en UV-lampa på tradera. Och jag har ingen erfarenhet av paypal tongue.gif
Tur att du fick syn på det smile.gif

Jag är värsta klockomanen och har handlat en del klockor från säljare just i Hong Kong och det ska alltid betalas med payson. Har aldrig krånglat och oftast är leveranstiden snabbare än vad de lovar.

Kan säga att jag så sent som igår vann en auktion av en klocka till tjejen....men det skriver jag inte i en annan viss tråd. Fruntimmer vill tydligen hellre ha billiga snittblommor än fina klockor. whistling.gif
Platinum
Håller med AndersKgb att det är smidigt att använda. Det man ska tänka på är att det tillkommer lite avgifter, t.ex vid insättning till paysonkontot och ibland om man väljer payson-garanti (står om det på paysons hemsida).

Själv har jag främst använt mitt konto när nån handlat av mig på tradera som bott utanför Sverige, man slipper bankavgifterna för överföring till annat land med payson så där finns ett stort plus i mitt tycke.
Alba
Det här verkar intressant. Jag måste nog sätta mig in i det mer.

Varför är det bättre än Paypal ?-----aha nu såg jag....du menar språket alltså. Payson är på svenska.

Någon fler som testat och kan tala om vad ni tycker.

Jag är så feg när det gäller betalningar till personer jag inte känner ( har inte ens betalkort...omoderna jag) unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon