Full version: tipspromenad
dalkullan
hej alla !!! jag ska ordna en tjej-kräft-fest nästa helg, och då har jag bl.a. fixat en tipspromenad. jag måste hitta på någon typ av utslagtävling om det blir fler än en som har flest rätt...
vill inte ha en utslagsfråga typ; hur många stenar finns det i burken???? dessa är såååå uttjatade och trista.
nej jag vill ha någon typ av tävling, inget avancerat då vi är tjejer i varierande åldrar.
en tanke jag har haft är att helt enkelt kasta bollar i en hink. hur många får man i på fem kast?
finns det någon som har något annat förslag??
jag tar emot alla uppslag med tacksamhet !!!
smiley_small_hug.gif
Tobb
Hittade en länk med lite roliga utslagsfrågor.
http://karolinalassbo.blogspot.com/2006/07...cefrman-20.html

Eller låna en ko och spela kobingo under tiden som ni går rundan, där kon bajsar är rätt nummer och är på så sätt den som är närmast vinner tongue.gif
Farbror Blå
Gör så här:
Låt frågorna vara av typen:

Vem kan kasta bäst i prick?

Vem kan stå längst tid på ett ben
Vem kan balansera ett ägg längst
vem kan....

och sedan använder du som svarsalternativ tre av dina vänner som kommer på kalaset.

De fyller i ( får gissa vilt) och sedan kör du tävlingarna. Kasta prick och så får man sedan se vem som fick rätt när dom gissat på Catharine, Eva eller Kersti:=)

roligt, knasigt och oförutsägbart=)
dalkullan
tack för alla fina förslag!!!! jag ska se vad jag hittar på, vet inte ännu.det där med kossan vore ju inte så svårt, vi bor granne med svågern som har både kossor och tjurar... giggle.gif men det blir ju ganska mycket jobb med den grejen, och sen vet man ju inte hur länge man får vänta...
nåja, det är en vecka kvar så jag hinner fundera lite till...
men alla förslag mottages med tacksamhet.

blomma.gif
Lady Hamilton
En kul och enkel lek som vi brukar ha när vi är i blandade åldrar är Att man lägger en stege på marken och kastar tennisbollar, ju längre upp på stegen bollen hamnar desto mer poäng får man

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon