Full version: Varning
aanderss
i avdelningen support
Rose
Varför kan man inte göra så att man måste ha varit medlem typ i tre dagar minst innan man får posta? Borde väl i alla fall undanröja det mesta spammet.
Myosotis
Så trött man blir! Visst har det väl blivit värre sista tiden?! Har du meddelat admin, aanderss?
aanderss
CITAT (Rose @ 30-07-2008, 13:31) *
Varför kan man inte göra så att man måste ha varit medlem typ i tre dagar minst innan man får posta? Borde väl i alla fall undanröja det mesta spammet.



håller med

CITAT (aanderss @ 30-07-2008, 13:38) *
nä men man skall kanske göra de

CITAT (Myosotis @ 30-07-2008, 13:34) *
Så trött man blir! Visst har det väl blivit värre sista tiden?! Har du meddelat admin, aanderss?



nä men skall kanske göra de
aanderss
so pmsat göran nu
Ralf
CITAT (Rose @ 30-07-2008, 13:31) *
Varför kan man inte göra så att man måste ha varit medlem typ i tre dagar minst innan man får posta? Borde väl i alla fall undanröja det mesta spammet.

Därför att man kanske i panik måste ställa en fråga om ens äppelträdet har rasat ner och man vill fråga om hur man räddar det enklast o säkrast.
Pirum
Det är ungefär så jag själv brukar trilla in i forum. Annars förstår jag tanken med karenstid, sådan har det ofta funnits länge i diverse nätverk. Tänk bara på (innan internet blev poppis) hur svårt (nåja) det var att komma in på usenet, man var tvungen att ha universitetsadress i praktiken. Sen blev det enkelt att komma in på usenet, och hela det närverket tappade enormt i kvalitet. Jämför även med Fidonet, där fick man ofta inte komma in förrän man redan var medlem på en BBS där sysopen lärde känna en innan man fick chansen att pointa etc. Så länge det trots allt är så få spaminlägg och suspekta användare som registrerar sig så tycker jag det är bättre att Odla hålls öppet med hög tillgänglighetsfaktor och snabbt medlemsskap. Nästa steg är att moderatorer måste verifiera alla forumsansökningar, vilket på ett kommersiellt forum som Odla borde funka rätt bra egentligen - rimligen måste någon ha tid att kolla ansökningarna några gånger per dag åtminstone. Ytterligare ett steg vore 3 dagars karens på att få göra inlägg, maximera antalet inlägg till 1 per dag (för att sedan ökas) etc, osv, men det blir bara krångligt.
Rose
CITAT (Ralf @ 30-07-2008, 20:16) *
Därför att man kanske i panik måste ställa en fråga om ens äppelträdet har rasat ner och man vill fråga om hur man räddar det enklast o säkrast.

Jo, i och för sig. Jag tror ju det skulle räcka med en timmes ban att posta för att slippa spammet. Fast även det kanske är för lång väntan för att fråga om äppelträdet som rasat. rolleyes.gif
Tobb
Men om det har rasat så har det väll rasat? whist.gif
Om det har rasat pga stor mogen äppelskörd, gör mos på dem trostar.gif
Berith
Äh det är väl inte värre med den tråden än det är med dom trådarna där andra odlare visar upp sej i trosor och kalsonger. slap.gif
Tobb
CITAT (Berith @ 31-07-2008, 08:23) *
Äh det är väl inte värre med den tråden än det är med dom trådarna där andra odlare visar upp sej i trosor och kalsonger. slap.gif


Det stör mig inte alls med sånnt material. Det är väll det att jag tror att spam-porr är mer fyllt med trojaner, virus och annat skräp än just vad personen som klickar på länken hoppades få se.

Dessutom stod jag bakom ett träd, så det syntes väll inte så mycket? whist.gif
Ralf
CITAT (Tobb @ 31-07-2008, 08:22) *
Men om det har rasat så har det väll rasat? whist.gif
Om det har rasat pga stor mogen äppelskörd, gör mos på dem trostar.gif

Sånt går ju o fixa, finns ju såna trådar här på odla.
HelenJ
Finns annat här på forumet som jag tycker är betydligt värre än spam.... angry.gif

Nyligen fanns det någon här som kallade sig Irriteraren, och som skrev diverse inlägg som verkligen passade ihop med det namnet. Nu finns det två andra trådar startade idag av en nybliven medlem som verkligen inte känns som om de hör hemma här.

Hur ofta går admin igenom inläggen och kontrollerar vad som skrivs, och av vem? Vad krävs för att man ska bli avstängd? Irriteraren fick ju bara några timmar här - hur länge kommer den här nya medlemmen att få härja?

Man blir oftast på gott humör av att logga in på odla, men knappast när man läser sånt! thumbdown.gif
Huggorm
CITAT (HelenJ @ 31-07-2008, 19:40) *
Nyligen fanns det någon här som kallade sig Irriteraren, och som skrev diverse inlägg som verkligen passade ihop med det namnet. Nu finns det två andra trådar startade idag av en nybliven medlem som verkligen inte känns som om de hör hemma här.

Lugn, nu öppnar snart skolorna igen, och då får ungarna mindre tid över till sådant. Det är ett problem på flera av de forum jag är medlem på varje sommar, och det brukar alltid avta framåt höstkanten
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon