Pius
Gubben min har just sågat ner stora delar av syrenträdet som fick slagsida i våras. Därifrån har jag nu sparat några tjocka grenar som jag tyckte såg fina ut. Men vad ska jag egentligen göra med dem? Har ni några förslag?

Har stått och försökt tittat med "Ernst"-blick på dem men vet inte riktigt. Att lägga dem på en avsides gräsmatteplätt och på somrarna låta t ex krasse slingar runt dem är en idé. Men det blir lite krångligt när gräsmattan ska klippas förstås.

Hmm confused.gif

Pius
Azur
Kan i alla fall berätta att Syrén är ett väldigt fint virke, rosabrunt i färgen och mycket, mycket, hårt. Ni har ingen snickare som kunde vara intresserad av nåt sånt?
Pius


Jag kom på att melonen Queen Annes Pocket behövde något att slingra sig på så jag satte helt enkelt in två grenar i växthuset, det blev riktigt fint tycker jag.



När jag väl kom igång med greninstallationen så gick det knappt att få stopp på mig. bravo.gif Så jag placerade ut grenar lite här och var framför och bland pelargonerna framför växthuset också.

Pius

PS Snickare är gubben min som sågade, men vad han skulle kunna göra av träet vet han inte. DS
Rafael
På gamla dar brukade man göra krattpinnar i syrénträ.
Det säger en del om virkets egenskaper.
henriks
ja... här åkte de urklippta syrenerna i flistuggen i våras - räckte till varmvatten i flera veckor. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon