fika
Fick denna rosen av svärmor förra året. Den kom med en "bygel" som den var lindad runt men nu har jag satt den mot en vanlig spalje istället. Jag har dock inte kvar lappen så jag vet inte vad den heter. Den är röd med vitt i mitten.



Hoppas någon kan hjälpa mig

/Erika
Dilara
Det måste vara en Nostalgie. En av mina favoritrosor. Sök gärnapå nätet så hittar du mer.
fika
Känns som min blomma har lite mer hängande klasar och blommorna är inte så jätte stora. Men så är inte min planta så gammal heller så det kanske stämmer.
Fick tips om att det kunde vara en Pink Parfait men den är väl rosa?

Det tråkiga är att den har tappat jätte många knoppar efter att jag flyttade den o satte fast den på en ny spalje. Helt klart ingen lyckad flytt känns det som.

http://farm4.static.flickr.com/3147/260826...0f93ea7.jpg?v=0
Kajsa
Är det en klätterros om du satt den mot en spaljé ? då kan det vara denna
Händel

Nostalgie får röda blad i topparna, dom nya som kommer, växer rakt, stelt, doftar gott, en Tehybrid, blir ca 1.20 hög, mycket blanka blad.


Och här bilder på
Pink Parfait




fika
Nostalgie verkar väldigt lik men den verkar itne växa i klassar som denna gör. Händel är ju rosa så den stämmer inte riktigt heller.

Jag får helt enkelt döpa den till nåt eget tills jag hittar rött information nånstans!
Tack för hjälpen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon