Full version: Förlossning snart
Dilara
...och sitter här och proppar i mej godis som frukost whistling.gif . Hursomhelst, måste tacka er forumister som stöttat mig under tiden. Det ska bli en liten tjej wub.gif . Min förlossning sker på onsdag-torsdag, annars hade man ju hoppats på 2:a juli för då skule vi ha samma födelsedag. Allting har gått jättebra, förutom att man har blivit så j*vla yr och blivit andfådd. Har tränat avslappningar också. Nu är namnet också ett problem, vad ska min lilla tös heta? Något vackert blomnamn måste det ju vara! Måste få lite inspiration smile.gif .

Måste tacka er igen som har stöttat mig, det har betytt blomma.gif

MVH: Blivande mamman Dilara flirting.gif
Biggan_
Det går säkert bra. Är det ditt första barn?
Dilara
Ja, det är mitt första.
Petronellah
Herregud! rose.gif Har det redan gått 9 månader? Jag ber dig ett stort lycka till! wub.gif Och namnet, nä fråga mig inte det är jag så urusel på! blush.gif
P.S: Nervös behöver du ju inte vara! Ett lika fint barn som dej blir det säkert!
Kramar från mig
Biggan_
CITAT (Dilara @ 07-07-2008, 10:46) *
Ja, det är mitt första.


Då kan du se fram emot något fantastiskt! Visst, det gör ont men när det är över kommer du att uppleva ditt livs lyckligaste ögonblick!
Ett STORT Lycka Till! rose.gif
Rapchic
lycka till (ehh eller va man nu ska säga igentligen)

Blom namn: Linnea (var bara tvungen eftersom jag heter det),
Iris, Rosa (rosmarie... eller andra ros namn), Lily, viola... mer kommer jag inte ihåg

annars kan man göra en verson av Hanna, Hana är nämligen blomma på japanska
(är sugen på att nån gång i framtiden när jag kanske får en tjej om en sisådär tusen år
att hon ska ha Hana bland sina namn)
Motti
Jo nog känns det att föda barn men det är värt allt tummenupp.gif lyckan som man känner efter gör att man glömmer smärtan.Flicknamn ett blomnamn !kom att tänka på Fleur (utalas flör) och betyder ju blomma på Franska.Lycka till !

Motti
Potentilla
Potentilla whistling.gif
Mollis
Lycka till! Man brukar bli så väl omhändertagen, det kommer nog att gå jättebra. Kom att tänka på namnet Veronika.

Eva-Helene
Lycka till! Håller tummar och tår för att det ska gå bra för er båda! Har 4 barn själv och ingen förlossning var lik nån av de andra. Den sista var rena semestern....mjaa...planerat kejsarsnitt....ajajaj efteråt!

Namntips: Jag har känt en snäll och go tant som hette Jakobinia.
*Stintan*
Önskar stort lycka till och den lilla tjejen kommer säkert att vara lika söt som en Linnéa.

[attachment=20787:Linnéa.jpg]
Nostalgia
Klart du är nervös, något av det mest fantastiska man kan vara med om händer dig om bara några dagar. Jag har själv fött fem barn men var ändå lika nervös för varje gång, det hör nog till smile.gif
Lyckoruset som innfinner sig när förlossningen är över går inte att beskriva med ord och man kan bara inte lukta och se sig mätt på sitt lilla underverk wub.gif

Min yngsta dotter som nu blivit 17 år heter Emilia, det finns en mycket vacker klematis som också bär detta namn (Emilia Plater)
Min äldsta dotter heter Hanna och Rapchic skrev ju i den här tråden att Hana, betyder blomma på japanska det hade jag inte en aning om men mina döttrar är dom vackraste blommor jag vet wub.gif ja tjejblommor kanske är bäst jag lägger till,ifall sönerna läser detta, fast knappast troligt giggle.gif

En stor smiley_small_hug.gif och ett stort Lycka Till och hoppas vi får se en bild på den lilla pussgurkan senare i tråden
Ingrid Zon3
Hmm, blomnamn, utan att flickebarnet behöver byta när hon börjar skolan unsure.gif ?
Angelica, Erica, Veronica

Sen finns det ju lite mer långsökta som Lina (lin), Lisa (flitig), Anna (-nas, jaja). Ett gäng magnolior har flicknamn: Susan, Betty och allt vad de hette. Men då kan man ju också återanvända sortnamn på rosor eller rhododrenron t.ex. och är ju möjligheterna oändliga (då är ju t.om. Ingrid ett blomnamn i a f i kombination med Bergman biggrin.gif) Louise, Therese, Helena...
Björken
Lycka till! Jag håller med många andra här, att visst gör det ont att föda barn men det är en smärta som man får något för så har jag tänkt när jag fött mina fyra.
Flicknamn som även är ett blomnamn, varför inte Malva, ett av de finaste jag vet.
Dilara
Tack så mycket för era varma kommentarer. blush.gif Tack för alla namntips, fina namn ni har kommit på. Angelica och Linnéa är fina namn. Rosa skulle också vara bra, eftersom att jag älskar rosor, men min lilla kanske inte gör det. Jasmin tänkte jag också på... men det är för vanligt (?). Hursomhelst, jag tar gärna emot fler namn! smile.gif
Hanna finns det 3 av i min släkt, så inte en till tack, hehe smile.gif
Mollis
Melissa tycker jag är jättefint och inte så vanligt.
Dilara
CITAT (Mollis @ 07-07-2008, 14:14) *
Melissa tycker jag är jättefint och inte så vanligt.


Tack Mollis! Melissa ska hon heta! yes.gif
mamamaggan
Tänkte komma med ett namnförslag , Marguerite , naturligtvis ! ( vad skule annars komma från mig , Margaretha?)
Boxer
Tilia, (som i Tilia cordata=lind)
Eva-Helene
Vet en söt liten tjej som heter Lilja
Boxer
Aronia

Robinia

Iberis

Tiarella



Scilla

Camassia

Clivia
Mollis
CITAT (Dilara @ 07-07-2008, 18:40) *
Tack Mollis! Melissa ska hon heta! yes.gif


Oj så roligt och så stolt jag känner mig! yes.gif

Lycka till!
Dilara
CITAT (Mollis @ 08-07-2008, 08:26) *
Oj så roligt och så stolt jag känner mig! yes.gif

Lycka till!


Hehe flirting.gif

Tack ni alla andra för era fina namnförslag. Lilja och Lily kanske mitt andra barn får heta (om det blir någon) biggrin.gif. Men nu har jag bestämt mig, min kommande dotter ska få Heta Melissa och ska kallas Meliss! smile.gif
Petronellah
Melissa! wub.gif . Då vet jag vilken planta jag ska köpa till dig och Melissa! Hoppas jag inte avslöjar för mycket biggrin.gif.

Förresten kom och tänka på något, hur blir det med skolan nu?
Dilara
CITAT (Petronellah @ 08-07-2008, 11:34) *
Melissa! wub.gif . Då vet jag vilken planta jag ska köpa till dig och Melissa! Hoppas jag inte avslöjar för mycket biggrin.gif.

Förresten kom och tänka på något, hur blir det med skolan nu?



Tack, hehe. Ska läsa om ett år.
Mollis
CITAT (Dilara @ 08-07-2008, 11:30) *
Hehe flirting.gif

Tack ni alla andra för era fina namnförslag. Lilja och Lily kanske mitt andra barn får heta (om det blir någon) biggrin.gif. Men nu har jag bestämt mig, min kommande dotter ska få Heta Melissa och ska kallas Meliss! smile.gif


Om jag hade fått en dotter till (har en underbar Hanna nu) så hade hon fått heta Melissa, tänkte först inte på att kopplingen till blommor/växter var så uppenbar, men den var ju bra! Din lilltjej blir säkert nöjd med namnet och smeknamnet tummenupp.gif
Dilara
CITAT (Mollis @ 08-07-2008, 16:13) *
Om jag hade fått en dotter till (har en underbar Hanna nu) så hade hon fått heta Melissa, tänkte först inte på att kopplingen till blommor/växter var så uppenbar, men den var ju bra! Din lilltjej blir säkert nöjd med namnet och smeknamnet tummenupp.gif


Japp det blir hon säkert. Tack återigen för namnet, jag föll för det direkt. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon