Full version: Påbackad bil ....
tepa
Hej

Vi var förra veckan i Eskilstuna Parken Zoo, med våra ungar. I Hotell Quality Statts garage blev vår bil påkörd och fick en stor buckla i passagerarsätets framskärm. Vi märkte inte detta förrän vi hade kommit hem till Åland, där vi bor. Garaget var övervakat med kameror och Hotellet vill inte lämna ut något förrän vi gjort polisanmälan. Vår självrisk är ca 900 Euro och detta kostar kanske 400-500 Euro att laga. Efter många om och men fick jag tala med en polisstation, som sa att vi borde ha visat upp skadan redan i Eskilstuna. Eftersom vi inte hade märkt detta förrän efter hemkomsten gick det nog bra att visa upp skadan på Ålands Polisstation. Och försöka få dem att få Hotellet att lämna ut en diskett på övervakningen. Men nu är jag inte mera så intresserad av pengarna, utan JAG VILL SÄTTA DIT DEN JÄVELN SOM SMET !!!!!

Nu till min fråga: Vad gör ni om ni backar på en annan bil ? SMITER ?????


Hälsn Tepa
Aqvakul
Inte jag inte! Men jag har varit med om något liknanade. Bilen var typ 3 veckor gammal...så ledsen man blir ....
KURT
Är du verkligen säker på att hotellet kommer att lämna ut filmen till er? Jag undrar om de ens får göra det, de får naturligtvis lämna ut den till polisen.
tepa
Kurt, först lovade de att göra det, sen ångrade dom sig och sa att det måste gå via Polisen. Kontaktade Polisen i Eskilsuna, och de sa att det var för sent att visa upp skadan där, vi måste göra det i Mariehamn, Åland. Nu återstår bara att se vad våra poliser här tänker göra åt saken. Polisen här jag har talat med sa att den Svenska Polisen inte tänker göra nåt åt saken, de har annat att bekymra sig över. Håller med, men summan 500 euro är ingenting för dem, men för mig är det nånting. Också för den åländska polisen jag talade med. Vi får återkomma i ärendet, Kurt. Vi kan inte ha denna buckla på vår nyinköpta bil. Kanske får vi betala själva, men det skulle sitta fint att få SÄTTA DIT DEN JÄVELN.....

Hälsn Tepa
tepa
Aqvakul, blev du påbackad ? Smet förarn ? Tvi för såna. Blev din bil mycket skadad ? Vad har du gjort sen dess med din bil ? Vi har så hög självrisk, så nån smärre skada lönar sig inte att ringa om....

Hälsn Tepa
aanderss
CITAT (Aqvakul @ 26-06-2008, 19:43) *
Inte jag inte! Men jag har varit med om något liknanade. Bilen var typ 3 veckor gammal...så ledsen man blir ....


sådant är aldrig kul
henriks
CITAT (Aqvakul @ 26-06-2008, 19:43) *
Inte jag inte! Men jag har varit med om något liknanade. Bilen var typ 3 veckor gammal...så ledsen man blir ....


Varit med om det samma, om än att det gått några år sedan sist. Bilen, en Saab 9-5 Vector, var en vecka gammal när någon drämde upp en bildörr i sidan på den och ca två månader när jag blev påkörd bakifrån.

Sen, som "grädde på moset" bucklade jag den själv när den var knappt ett halvår! Kännde mig inte så lycklig med en bil som var tillbucklad tre gånger på ett halvår.


Aqvakul
I Sverige så finns det en speciell ersättning vid smitning, där dock självrisken är 5 % av basbeloppet, dvs drygt 2000 kr - tydligen klart "billigare" än på Åland.
Wilmer
Jag blev omkörd av en lastbil som drog upp framplåt, förardörr och bakplåt på min bil. Den åkte vidare. Jag fick inte ett korvöre ranting.gif
*Stintan*
Trist när sånt händer.

Kolla med Trafikförsäkringsföreningen, dom brukar kunna hjälpa till när det gäller parkeringsskador där vållande är okänd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon