Eva i Västerås
Jag har en tomt på 1800m2 norr om Västerås, i Hökåsen. Ca hälften är hus och trädgård, resten är gammal tallskog.
Jag odlar helst sånt som går att äta, och enligt min man har jag ganska vida gränser för vad man kan stoppa i sig. Och sådant som inte är ätbart bör i alla fall dofta gott.
Jag har många projekt på planeringsstadiet, men det går inte lika fort att förverkliga dem.
estet
Välkommen till forumet! biggrin.gif
Susanne i Linköping
Välkommen!
Att helst odla sånt som går att äta, det tycker jag är en bra idé! smile.gif
anne
tongue.gif Välkommen Eva.
Jag odla allting både matnyttiga saker och blomsterfägring.
Helst spännande ovanliga fröer som man hitta lite här och där.
Hälsar Anne
Hannele
"enligt min man har jag ganska vida gränser för vad man kan stoppa i sig"
Jag har inga gränser alls... tongue.gif
sallamander
Hejsan !

Jag är också ny här, bor även jag i Västerås på Gryta.
Hoppas att du ska trivas här.

Ullis
Cilla
Jag är också road av det som kan ätas eller iallafall indoftas med njutning. Och visst vidgas gränserna för vad man äter. Tulpaner, rosblad och många andra blomster är goda i sallader och i år har jag gjort tagit in nya örter och gjort sallader besående av allt annat än det som vanligtvis brukar kallas sallad.

Välkommen hit Eva!
Ewa L
Medans jag bara odlar det som är till lyst! wub.gif
Bortsett från frukt och bär då alltså.

Välkommen!
Iris i V-botten
Välkommen !

Tjusningen med trädgård är att aldrig bli färdig . Innan du gjort nåt klart så planerar du för nästa projekt o.s.v.
Goda råd kommer du att hitta här .....för att inte tala om alla album som du kan titta i och få ideer.
Det är bara ett fel med forumet.....man blir beroende... huh.gif
Lulle
Ny är jag med bra ställe att hitta det man behöver svar på.
Kanon bra också att hitta nya idér till sin trädgård.
Har en tomt på 2190m2 och mycket att stå i. Bor i Eskilstuna/Odlaren
Planerar till en damm och en fontän som man ska påbörja nästa vår och behöver lite tips om vad man skall ha för blommor och dylikt runt dammen.
Alla tips är välkomna =)
Kul oxå om man kunde få lite trädgårdstokiga vänner här i de närmsta delarna runt Eskilstuna.

Tackar för mig så länge och kul med ett bra trädgårdsforum.

Susan

tongue.gif rolleyes.gif biggrin.gif
Cilla
Välkommen hit Susan! Ställ dina dammfrågor också i avdelningen "Vatten i trädgården" så får du säkert fler bra svar.
Kajsa
Hej Eva
Välkommen, vi råkar bo i samma villaområde Hökåsen, Västerås
hur länge har du bott här? Själv har jag bott här över 20 år och
trivs utmärkt, ja du får väl cykla över. rolleyes.gif
Adri-Anne
Du är hjärtligt välkommen hit till oss Eva. Hoppas att du skall trivas här.
Instämmer med föregående inlägg av Hannele, "jag har inga gränser alls" när det gäller allt gott man kan göra av rosor. wub.gif
Eva i Västerås
Hej Kajsa!
Jag har bott här nästan lika länge som du, sedan 1985, och trivs jättebra. Jag bor på Hjortvägen 19.
Trädgården har vuxit fram successivt. När vi flyttade in fanns här inget alls, bara gräsmatta och stenplattor. Skogspartiet var en ogenomtränglig djungel. Fortfarande är det mycket kvar att göra, färdig blir man ju aldrig.
Men visst är det det som är kul med trädgård.
Kajsa
Vi måste ses och ta en fika jag har skickat e- post till dig. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon