Fialotta
Hej Alla!
Var runt i diverse handelsträdgårdar i dag
och jag njuuter av stämmningen som är där nu
med alla julblomor och grupper dom jobbar med,
blev köpsugen som bara den rolleyes.gif
det tog flera timmar, var kolsvart ute när jag kom ut, men
vad gjorde det rolleyes.gif
Köpte lite smått o gott...jag brukar sätta ihop julkorgar själv
till nära o kära till första advent wub.gif
bara för jag tycker det är kul grej att pyssla med..plockar gottar och grenar i skogen att dekorerar med tongue.gif

Skojsigt värre smile.gif rolleyes.gif
Ann
Hej!

Min arbetsterapeut ska sluta, snyft,snyft. Men jag ska ge henne lite blommor, det har hon verkligen förtjänat.
En julros, med tre blommor och flera knoppar, härlig smaragdgrön kuddmossa, en kvist trollhassel, vit prydnadskål, tre vackra snäckor, i en grön korg . Jag tycker det blev väldigt fint.
Kan detta vara något att ha som advent, eller juldekoration? rolleyes.gif
Hej från Ann.
Helen i Skåne
Tycker det låter vackert Ann! Jag vågar mig inte i närheten av "handelsträgården" som ligger inpå knuten. Det glittrar, glimmar och blinkar så förföriskt där så jag tittar bort varje gång jag kör förbi... Det blir ju så förbålt dyrt varje gång jag "tittar" laugh.gif

Helen i Skåne
Ann
CITAT (Helen i Skåne @ 28-11-2002, 15:59)
Tycker det låter vackert Ann! Jag vågar mig inte i närheten av "handelsträgården" som ligger inpå knuten. Det glittrar, glimmar och blinkar så förföriskt där så jag tittar bort varje gång jag kör förbi... Det blir ju så förbålt dyrt varje gång jag "tittar" laugh.gif

Helen i Skåne

Ja är det inte förgjort, att det alltid går hål i plånboken , så fort man sticker in näsan innanför en blombutik wink.gif
Ann
Helen i Skåne
Ja och tänk vad man BEHÖVER nya blommor, en orkidé, nåt nytt i köksfönstret och så ser ju den där lilla men dyra så söt och skojjig ut, den måste man ju testa, kanske en ytterkruka eller bara något litet litet, jag menar nu när man ändå är där kan man ju passa på, och så brukar det alltid finnas nåt kuligt på extrapris... laugh.gif

Helen i Skåne
Ann
Låter som om Du och jag , alltid går i samma butiker tongue.gif
Helen i Skåne
Tänk vilken syn om alla vi på forumet var i samma butik samtidigt! laugh.gif
Rena julafton för handlar´n....

Helen i Skåne
*Felix matte*
Låter som du haft en mysig dag Maudan. Här finns ingen att strosa i.
minus 22 just nu.

Kram! wub.gif
Ann
CITAT (Helen i Skåne @ 28-11-2002, 16:15)
Ja och tänk vad man BEHÖVER nya blommor, en orkidé, nåt nytt i köksfönstret och så ser ju den där lilla men dyra så söt och skojjig ut, den måste man ju testa, kanske en ytterkruka eller bara något litet litet, jag menar nu när man ändå är där kan man ju passa på, och så brukar det alltid finnas nåt kuligt på extrapris... laugh.gif

Helen i Skåne

Det verkar som om vi båda går i samma butiker och har samma habegär tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Ann

Trodde inte den första gick i väg, skickade en ny och så blev det två.
Helen i Skåne
Milde tid din stackare! Här är 8 plus... smile.gif

*Felix matte*
CITAT (Helen i Skåne @ 28-11-2002, 16:27)
Milde tid din stackare! Här är 8 plus... smile.gif


Ett litet förslag - Kan vi vända på landet så du hamnar här och jag där. biggrin.gif
Då skulle ju du också få lite julstämning. wub.gif
Helen i Skåne
Huvaligen! Jag är SÅÅÅ nöjd här nere så det vill jag INTE. Fast kanske på julafton då det är kul med snö, en liten stund åtminstone... smile.gif
*Felix matte*
CITAT (maudan @ 28-11-2002, 15:05)
Hej Alla!
Var runt i diverse handelsträdgårdar i dag
och jag njuuter av stämmningen som är där nu
med alla julblomor och grupper dom jobbar med,
blev köpsugen som bara den rolleyes.gif
det tog flera timmar, var kolsvart ute när jag kom ut, men
vad gjorde det rolleyes.gif
Köpte lite smått o gott...jag brukar sätta ihop julkorgar själv
till nära o kära till första advent wub.gif
bara för jag tycker det är kul grej att pyssla med..plockar gottar och grenar i skogen att dekorerar med tongue.gif

Skojsigt värre smile.gif rolleyes.gif

Dina nära och kära blir nog glada biggrin.gif
för så fina egenkomponerade uppsättningar.
Lycko dem som har dej wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Helen i Skåne @ 28-11-2002, 16:36)
Huvaligen! Jag är SÅÅÅ nöjd här nere så det vill jag INTE. Fast kanske på julafton då det är kul med snö, en liten stund åtminstone... smile.gif

Skyll dej själv då
På julafton har vi oftast nära nollgradigt
och då knarrar det inte ens under skorna som nu. biggrin.gif
Gunvor Nilsson
Jag har varit på handelsträdgård i dag och skulle handla för blomsterchecker på 200 kronor som jag fått från City Mail! Plåster på såren för att dom hade returnerat 2 räkningar från vår elleverantör två kvartal i rad för dom "hittade ingen med mitt namn på min adress" (jag har bott i samma lägenhet i 32 år med samma namn på dörren!) Rena rama turen att påminnelserna gick från annat bolag genom Posten!
Hur som helst - när jag kom till handelsträdgården blev jag helt plötsligt Gösta Ekman - jag kunde inte välja mellan Expressen och Aftonbladet! När man får välja så där vad man vill, då blir det svårt. När jag köper blommor som present då vet jag precis vad jag skall ha!
Jag blir nog enbent en vacker dag (med syftning på nedanstående tankvärda tes). Ja som ni förstår så kom jag hem tomhänt - kunde inte välja!!! wacko.gif
*Felix matte*
CITAT (Gunvor Nilsson @ 28-11-2002, 18:29)
Jag har varit på handelsträdgård i dag och skulle handla för blomsterchecker på 200 kronor som jag fått från City Mail! Plåster på såren för att dom hade returnerat 2 räkningar från vår elleverantör två kvartal i rad för dom "hittade ingen med mitt namn på min adress" (jag har bott i samma lägenhet i 32 år med samma namn på dörren!) Rena rama turen att påminnelserna gick från annat bolag genom Posten!
Hur som helst - när jag kom till handelsträdgården blev jag helt plötsligt Gösta Ekman - jag kunde inte välja mellan Expressen och Aftonbladet! När man får välja så där vad man vill, då blir det svårt. När jag köper blommor som present då vet jag precis vad jag skall ha!
Jag blir nog enbent en vacker dag (med syftning på nedanstående tankvärda tes). Ja som ni förstår så kom jag hem tomhänt - kunde inte välja!!! wacko.gif

Kan du inte bara låtsas att det gäller present även denna gång rolleyes.gif
Så gör jag om jag börjar tveka alltför mycket.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon