Full version: Fiskelycka.....
A-C E
Var ute vid kusten och fiskade.
Fast vi stod från land, fick vi 15 makrillaroch 1 hongädda.
Hongäddan fick gå tillbaka, makrillarna till våra magar och frysen.

Gjorde hemmagjort potatismos, stekte upp fisken med lite salt, peppar och ströbröd.
Avrundade med en klick lingonsylt.(Hemmagjord...)

Jättestolt och Jättemätt!
Häpp!


Anki och Arne i Dalsland
Mollis
Va härligt, Grattis! Fiske är något av det allra allra bästa jag vet, i helgen ska vi ut o rycka Strömming, annars blir det mycket Abborre och ofta försök på Gös men den är så svårflirtad. Av strömmingen blir det Ättiksströmming, senapsgravad och en del till våra tre katter. Längtar som bara den....
Alba
Grattis till fiskelyckan. Så mysigt det låter. När man kommer hem är ju nästan det bästa kvar.....att få ät fisken.....mums med potatismos och stekt fisk. Lingonsylt till har jag aldrig testat...låter gott.
slangen
Grattis till en fin fångst !
Fiske är verkligen mitt område. Jag fiskar så ofta jag har tid och det är ju rätt ofta eftersom jag inte har någon andra hälft att ta hänsyn till för tillfället smile.gif
Har precis kommit hem från ett trollingpass som resulterade i en gös. I morgon blir det bottenmete.
Skitfiske på er !
Berith
CITAT (A-C E @ 05-06-2008, 09:36) *
Var ute vid kusten och fiskade.
Fast vi stod från land, fick vi 15 makrillaroch 1 hongädda.
Hongäddan fick gå tillbaka, makrillarna till våra magar och frysen.

Gjorde hemmagjort potatismos, stekte upp fisken med lite salt, peppar och ströbröd.
Avrundade med en klick lingonsylt.(Hemmagjord...)

Jättestolt och Jättemätt!
Häpp!
Anki och Arne i Dalsland

Hongädda? Varför fick den gå tillbaka? Är det skillnad i smak på hon och han?

Grattis förresten. tummenupp.gif
Christer i Falköping
Nä, det är alltså ingen vanlig gädda, utan en annan art som lever i saltvatten. Mycket god kan jag säga, dessutom blir benen i fisken gröna när den tillagas. Enkla att plocka bort alltså. Jag hade allt behållt den om den inte var för liten förstås.
Grattis till fiskelyckan!!
Christer.
anne-li i olofstorp
CITAT (Berith @ 07-06-2008, 08:29) *
Hongädda? Varför fick den gå tillbaka? Är det skillnad i smak på hon och han?

Grattis förresten. tummenupp.gif



HORNgädda inte hon eller hangädda!
Anne-Li
avundsjuk javisst devil.gif
Calypso_bulbosa
CITAT (anne-li i olofstorp @ 07-06-2008, 10:12) *
HORNgädda inte hon eller hangädda!


naughty.gif Där ser man vad lite,kan göra mycket... flirting.gif
En bokstav och betydelsen blev något helt annat! giggle.gif
Berith
Jaså horngädda! slap.gif Ja det är ju lite skillnad det. Finns säkert både hanar och honor av dom också. giggle.gif Horngädda och näbbgädda är väl samma sak?

eden
CITAT (Alba @ 05-06-2008, 10:11) *
Grattis till fiskelyckan. Så mysigt det låter. När man kommer hem är ju nästan det bästa kvar.....att få ät fisken.....mums med potatismos och stekt fisk. Lingonsylt till har jag aldrig testat...låter gott.

Prova stekt strömming o potatismos och en sked lingonsylt.
mamamaggan
Lingonsylt till fisk är ett måste!!!

Citron också förstås men hemlagad lättsötad lingonsylt måste man ha till stekt fisk!

Grattis till fiskelyckan!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon