Netha
PÅ Coop hade de ett antal krukor med plantor som var ca 25 höga
kostade ca 200 kr.
Hade sån lust att köpa en, men vet inte hur den ska skötas för att överleva vintern/ett antal år
eller om den kan betraktas som sommarplanta som ska kasseras efter säsongen.
Fin var den iaf med ett antal frukter.smile.gif
Lilla Birka
Lämpar sig för krukodling, vinterförvaras i > 6° och ljust. Klara du ljuset med extra belysning och håller svalt så kan du ha den i kruka efter vad jag förstår. Jag googlade och hittade detta.
Netha
CITAT (Lilla Birka @ 27-05-2008, 23:37) *
Lämpar sig för krukodling, vinterförvaras i > 6° och ljust. Klara du ljuset med extra belysning och håller svalt så kan du ha den i kruka efter vad jag förstår. Jag googlade och hittade detta.

Tack för svar. smile.gif
Nåmen då avstår jag nog, eftersom jag inte har möjlighet till vinterförvaring i låg temperatur.
Alba
Jag köpte en på Coop för flera år sedan. Övervintrade den i västerfönster i vanlig rumstemp och utan extraljus......ytterst lite vattning.
Den har blommat och fått frukt i många år.
I fjol höstas blommade den enormt .......mycket mer än den brukade.......och slutade aldrig blomma. Den var helt översållad med små vita blommor. Om det var detta som tog all kraft vet jag inte men den klarade inte övervintringen i år..

Jag är frestad att fösöka igen men har inte köpt någon ny.....ännnu.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon